Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help bij wanneer te flitsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • help bij wanneer te flitsen

    voor veel van jullie zal het makelijk zijn maar voor mij niet
    Ik vraag me namelijk af wanneer kun je het beste een flitser kunt gebruiken
    gaat mij voornamelijk om potretfoto (borstplaten) en groepsfoto's

    elke hulp is meer dan welkom en wordt gewardeerd

  • #2
    Re: help bij wanneer te flitsen

    Eigenlijk ben ik daar heel simpel in: als er te weinig licht is, of als de personen teveel in de schaduw staan. Heb bijv. eens 's ochtends op een terras in de schaduw bijgeflitst, en dat scheelde wel.
    Binnen draai ik nog wel eens de kop naar 't plafond, maar dat wil buiten niet.
    Als je echte portretten wilt maken heb je al gauw meerdere flitsers nodig. Hetzelfde geldt voor groepen.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: help bij wanneer te flitsen

      potret probeer ik zoveel mogelijk op een lichte plaats te doen en dan met ps een beetje bijwerken dit heb ik altijd gedaan zonder flits nu vraag ik me dus af of dat beter kan met flits zoals u al zijn naar het plafond toe

      Comment


      • #4
        Re: help bij wanneer te flitsen

        Wat je volgens mij goed moet in het oog houden zijn namelijk de ogen van het model. Deze zijn bij vele foto´s, zoals men bij ons zegt, dood
        het is belangrijk dat er een lichtje in de ogen zit en dat kan men bij gebrek aan zonlicht of studiolampen
        bereiken met te flitsen

        Comment


        • #5
          Re: help bij wanneer te flitsen

          Wanneer flits ik:
          buiten bijna altijd, vooral als er zon staat.
          binnen bijna nooit, maar soms moet je wel, gebruik dan de slow synch of de sync op het 2de sluitergordijn.

          bij portretten, buitenlicht van links, neutrale achtergrond en een diascherm aan de rechterzijde voor ophelderen van de schaduwen.

          Grote groepen doe ik niet want dan heb je heel veel licht nodig, en paraplus en softboxen en ... en ...
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

          Comment

          Working...
          X