Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera's en zeelucht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera's en zeelucht

    Hoi iedereen!

    Ik vertrek binnen een paar dagen richting middelandse zee om er met wat vrienden te gaan zeilen . Nu zou ik graag m'n camera meenemen, maar twijfel of dit wel zo'n goed idee is. Via search heb ik niet veel gevonden ivm (zilte) zeelucht en het effect daarvan op DSLR's

    Dus beter de boel thuislaten of ervoor gaan maar voorzichtig zijn?

    Alle hints welkom!

    Ciao

    JJ

    __________________________________________________ _______________

    Fuji S3 - Tamron 28-75 2.8 - Nikkor 50 1.4 - SB800
    My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

  • #2
    Re: Camera's en zeelucht

    ben net naar spanje geweest gedurende 2 weken foto's gaan nemen van golfsurfen en windsurfen tot mn knieën in de zee en heb er niets van last gehad met mn 20d dus ik denk zolang dat je je camera droog houdt, dat er geen probleem kan zijn. dus op een grote zeilboot zal je op rustige zee niet veel last hebben als je hem bij wilde zee in het ruim kan wegstoppen. maar op een 420 ofzo zou ik niet bepaald een dslr meepakken maar eerder een waterdicht compactje
    Last edited by Matthias; 8 september 2006, 07:23.
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Camera's en zeelucht

      geen probleem hoor doe het al jaren, wel effe opletten bij opspattend water natuurlijk.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Camera's en zeelucht

        Het is niet de zeelucht maar het vocht waar je voor moet oppassen.
        Merk je aan je huid dat het vochtig is dan inpakken.
        Veel plezier.
        http://www.fotohans.eu

        Comment


        • #5
          Re: Camera's en zeelucht

          Oorspronkelijk geplaatst door Jayjay_T Bekijk bericht
          Hoi iedereen!

          Ik vertrek binnen een paar dagen richting middelandse zee om er met wat vrienden te gaan zeilen . Nu zou ik graag m'n camera meenemen, maar twijfel of dit wel zo'n goed idee is. Via search heb ik niet veel gevonden ivm (zilte) zeelucht en het effect daarvan op DSLR's

          Dus beter de boel thuislaten of ervoor gaan maar voorzichtig zijn?

          Alle hints welkom!

          Ciao

          JJ

          __________________________________________________ _______________

          Fuji S3 - Tamron 28-75 2.8 - Nikkor 50 1.4 - SB800
          Dat is zoals de mensen met een schitterende keuken en om die niet vuil te maken in de garage gaan koken
          De helft van mijn foto's worden op zee, aan strand of in de duinen gemaakt, enja soms wordt mijn materiaal een plakkerige boel met zand ertussen en en moet ik het boeltje weer fatsoeneren, doe dat met enig overleg en geen probleem.

          Comment


          • #6
            Re: Camera's en zeelucht

            Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

            Comment


            • #7
              Re: Camera's en zeelucht

              Ik heb aardig wat ervaring met het nemen van surffoto's (zie ook mn website, er komen er extremere aan). Het lukt, maar je moet wel goed opletten.
              De basis boodschap is: gewoon doen, maar zorg dat je altijd een handdoek bij de hand hebt. als het serieus waait moet je opletten voor opvliegend schuim. Zoals al eerder vermeld, dan krijg je het gevoel dat je handen nat worden zonder dat je ze in het water houdt. Op dat moment kan je best je camera wegbergen, nadat je alles met een niet-pluizende doek hebt afgekuist.
              Hou ook een plastic zak of je cameratas bij de hand (al is die laatste duurder als ze overboord valt), je weet dat je niet direct kan vluchten. Ook een jas om je camera af te schermen bij onverwachte regen/golfslag/... is enorm handig.
              Een zonnekap blijkt trouwens ook zijn nut te bewijzen als de wind meer zijdelings is, een klein spatje kan dan minder kwaad en je kan je handdoek handiger rond die lens draaien...

              Succes en geniet ervan!
              La lune rouge

              Comment

              Working...
              X