Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke photoshop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke photoshop?

    Hoi,

    Ik ben ongeveer een komplete leek op gebied van photoshop.
    Nu zijn er momenteel verschillende versies van dit programma verkrijbaar.
    Als ik het goed heb is er photoshop CS of CS2 en Elements.
    Wat is nu het grote verschil tussen deze versies. de prijs is in elk geval zeer verschillend.

    groeten
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: Welke photoshop?

    Vandaag ben ik nog maar eens bezig met een gratis proefperiode van Paint Shop Pro X en dat bevalt mij best als doorsnee amateur.
    Photoshop Elements 4 vind ik en dat is persoonlijk:amerikaans- naief en Photoshop CS wat te professioneel en zeker te duur.
    Met die PSP had ik reeds gewerkt 1 jaar geleden en nu was ik direct terug aan de slag.Ik overweeg sterk het aan te kopen.
    Flickr PBase
    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

    Comment


    • #3
      Re: Welke photoshop?

      CS en CS2 zijn professioneel.Photoelements 4 is dat niet en beweert geen afgezwakte versie te zijn van PS.Elements laat toe om je foto's te organiseren,snel bij te werken,of meer uitgebreid manueel te bewerken.Je kunt er ook RAW mee bewerken.Diamontage's maken met pannen en zoomen,muziek erbij etc.
      Koop daarbij the photoshop elements 4 book fot digital photographers(Scott Kelby) ,waarin niet de functies van alle knopjes beschreven staan,maar hoe corrigeer ik dit of dat,hoe doe ik dit of dat,stap voor stap,en je hebt als beginner voor een kleine
      150 euro,een zeer valabele tool om foto's te bewerken,te catalogeren etc.
      Amerikaans naief,misschien wel,maar het werkt.

      Comment


      • #4
        Re: Welke photoshop?

        Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment

        Working...
        X