Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele Flits vraagjes (D70S + SB-600)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Enkele Flits vraagjes (D70S + SB-600)

    Normaal gezien zou vrijdag mijn SB-600 binnen komen.

    Ik heb nog enkele vraagjes vooraf.

    - Bij een opzetflitser, gebruik je dan binnen zeker altijd de stand "Flits" in je witbalans met dat een sb-600 meer licht afgeeft dan de ingebouwde flitser?
    -Heeft een omnibounce hetzelfde effect als tegen het plafond flitsen.
    -Als ik goed gelezen heb kgan je met de flitsbelichtingscorrectie op je D70S, je SB-600 instellen. Kan dit wireless ook ingesteld worden of kan je gewoon de flits op afstand laten afgaan?
    -Wat is het verschil tss deze omnibounce en zo'n plastieken? en zijn die setjes (van 4) omnibounces die je soms op ebay vindt iets?

    Edit mod JLP: Het is niet toegestaan om andermans foto's op BD te plaatsen, daarom is deze foto verwijderd.
    Last edited by JLP; 5 september 2006, 17:25.
    Nikon D70s \ Nikkor AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED \ Nikon SB-600 \ cheap ass statief

  • #2
    Re: Enkele Flits vraagjes (D70S + SB-600)

    Oorspronkelijk geplaatst door sd_polini Bekijk bericht
    Bij een opzetflitser, gebruik je dan binnen zeker altijd de stand "Flits" in je witbalans met dat een sb-600 meer licht afgeeft dan de ingebouwde flitser?
    De hoeveelheid licht van de flitser, maar de kleur van het licht bepaald de wb. Volgens Nikon zou je de WB op A kunnen laten staan(blz 5)

    Oorspronkelijk geplaatst door sd_polini Bekijk bericht
    -Heeft een omnibounce hetzelfde effect als tegen het plafond flitsen.
    Nee, staat een voorbeeld in het voorbeelden boekje dat bij de flitser gelverd wordt en soms is er geen plafond of een gekleurd plafond, bij schaduwen wegflitsen hb je ook de omnibounce nodig.

    Oorspronkelijk geplaatst door sd_polini Bekijk bericht
    -Als ik goed gelezen heb kgan je met de flitsbelichtingscorrectie op je D70S, je SB-600 instellen. Kan dit wireless ook ingesteld worden of kan je gewoon de flits op afstand laten afgaan?
    Ja dat kan. De D70 op de commandermode en de SB600 als slave instellen(zoom- en - indrukken blz 52) en dan gaan oefenen.


    Oorspronkelijk geplaatst door sd_polini Bekijk bericht

    -Wat is het verschil tss deze omnibounce en zo'n plastieken? en zijn die setjes (van 4) omnibounces die je soms op ebay vindt iets?
    ik gebruik, tot volle tevredenheid, zo'n plastic kapje, die veels te duur zijn.

    Edit mod JLP: Het is niet toegestaan om andermans foto's op BD te plaatsen, daarom is deze foto verwijderd.


    [/QUOTE]
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment

    Working...
    X