Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hall Of Fame

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hall Of Fame

    Tijdens het kijken naar de gelukkigen van vorige week , vroeg ik mij af hoe de foto's
    geselecteerd worden ??

    Volgens aantal positieve reply's
    of
    Volgens de mening van de moderatoren
    of
    is er ergens een geheime stemmingsronde ??

    Het Is wssh aan de MOD's om mijn onwetendheid te spijzen met hun antwoord
    Mvg,
    Marijn

    My Flickr

  • #2
    Re: Hall Of Fame

    Volgens al de opgenoemde criteria en nog enkele andere zaken. Zo kan een technisch perfecte foto evenveel "kans" maken als een iets minder perfecte foto die uitblinkt door zijn originaliteit. Het zijn gewoon foto's die ons op één of andere manier opvielen, vanzelfsprekend in de positieve betekenis van het woord.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Re: Hall Of Fame

      tnx that's all I needed to know
      Mvg,
      Marijn

      My Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Hall Of Fame

        en enkel foto's uit de showcase, of niet?
        Zen

        Comment


        • #5
          Re: Hall Of Fame

          Oorspronkelijk geplaatst door Mr_Blonde Bekijk bericht
          en enkel foto's uit de showcase, of niet?
          Dat dacht ik niet. Getuige de uitleg van de hall of fame:
          Hoe kan je zelf met een foto in de Hall of Fame terechtkomen? Eenvoudig: door schitterende "eersteklas" foto's te posten in de verschillende subforums (Showcase, Foto-discussie, Fotobewerking,...).
          Peter

          Comment


          • #6
            Re: Hall Of Fame

            Ik vind het toch een beetje een eer om erin te staan.
            Ik stond er al regelmatig in, net zoals deze week

            Gr Kees
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

            Comment


            • #7
              Re: Hall Of Fame

              Toen ik vroeger de Hall Of Fame bekeek zag ik steevast foto's van hoogwaardige kwaliteit, die reeds in hun eigen topic met lof overgoten werden.
              De laatste tijd valt het me meer en meer op dat de Hall Of Fame zich amper weet te onderscheiden van de showcases. Er staan veel foto's in die amper reactie's kregen alhoewel ze vaak bekeken werden en eigenlijk helemaal niet Hall-Of-Fame-waardig zijn... En toch staan ze er in.

              Worden ze tegenwoordig random door de computer geselecteerd...? Je zou het in ieder geval zo beginnen denken...

              Wie schept duidelijkheid?

              Comment


              • #8
                Re: Hall Of Fame

                Je bent heus de enige niet hoor, heb dit een tijdje geleden ook al opgemerkt...

                Vind het gewoon spijtig, want de HOF is nmlk de 'kwaliteitsbarometer' van het forum.
                Ik denk dat er gewoon niemand durft open te gaan na het nieuwe strengere beleid...

                Ik zeg heus niet dat er "slechte" foto's in de hof staan, maar het zijn allemaal
                geen "pareltjes" meer zoals vroeger, ook al staan er genoeg in de showcase.

                Op Fotocommunity.com heb je een soortgelijke HOF die ze de Gallery noemen...
                Daar wordt er nmlk democratisch gekozen, want de foto's worden daar door de members zelf gequoteerd (pro/contra)...
                Vroeger kwamen er daar stuk voor stuk adembenemende pareltjes tevoorschijn , maar die tijd is nu spijtig genoeg ook voorbij...

                Nu worden er steeds meer & meer foto's van "populaire" veelposters de Gallery ingestuurd en dat heeft ernstige gevolgen op de kwaliteit...

                Mijn geloof in een democratisch stemming van de Gallery is dus ook vervlogen...

                Wat ik daaruit concludeer is dat het een zeer moeilijke opdracht moet zijn om een
                juiste stemmingsmethode te vinden met een kwaliteitshof als eindresultaat...

                Enfin, mijn raad is : mocht er iets veranderd zijn aan de manier van stemmen de laatste maanden, verander het dan maar gauw weer terug

                Comment


                • #9
                  Re: Hall Of Fame

                  Sorry jongens, en meisjes,
                  sorry BD,

                  Enerzijds heeft "de manier" waarop de HoF foto's vroeger geselecteerd werden zoveel kritiek gekregen van (slechts enkelen hoor! ) BD-leden die tot het clubje van "we hebben het beste voor met BD maar we geven graag veel negatieve kritiek" behoren. Omdat ze het altijd "beter" weten.

                  Anderzijds is dit dan, het probleem wat jullie hierboven aanhalen, het resultaat, zelfs de "overwinning " van die atlijd voortdurende negatieve kritiek van die "we hebben het beste voor met BD maar we geven graag veel negatieve kritiek" kliek.

                  Als al de echt goed menende BD'ers de (altijd "achter de schermen" maar) hardwerkende BD leiding (of is het BD lijding) af en toe eens een steun signaal geven na een aanval van die "we hebben het beste voor met BD maar we geven graag veel negatieve kritiek kliek" dan... dan komt het misschien weer goed met de kwaliteit van de HoF foto's.

                  Alhoewel ik de Hof foto's nu ook niet weer zo middelmatig vindt hoor.

                  Dit is mijn heel eigen mening, vertegenwoordigd daarom helemaal niet de visie van de RvB, maar toch bedankt om dit terug op te halen.

                  Groetjes
                  Skitch
                  Last edited by Skitch; 10 juli 2007, 00:20. Reden: "en meisjes" toegevoegd in de hoofding, 'k ben gevoelig voor kritiek....
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hall Of Fame

                    En dan nu... weer fotootjes kijken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hall Of Fame

                      Het is niet de 1ste keer dat ik hier iets lees over de HOF.
                      Mag ik een paar vragen stellen?
                      Waarom is de HOF belangrijk?
                      Waarom al die drukte, zowel negatief als positief?
                      Soms denk ik, heel even dan, dat het totaal niks te maken
                      heeft met de HOF zelf.

                      Ik las ook al dat de kwaliteit erop achteruit zou gegaan zijn.
                      Ja, dat zou dus kunnen… en dan?
                      Is BD erop achteruit gegaan?
                      Ik tref hier elke week nieuwe mensen aan…meestal beginners.
                      En meestal blijven ze
                      Die “willen”, die zijn gemotiveerd.
                      En ik durf ook en met klem, te zeggen dat we die mensen niet mogen
                      loslaten.
                      Probeer die mensen te helpen, doe iets.

                      Iedereen op BD krijgt gelijke kansen.
                      Het is dan aan de fotograaf, amateur of pro, de beginner of de rot in het vak
                      om die kans te grijpen.
                      In feite is het niet meer dan dat.

                      Ik zal me nooit de vraag stellen waarom ik niet en wel die ander…
                      Als je iets wil bereiken dan moet je er op 1ste plaats voor “werken”,
                      er iets voor doen.
                      Er zijn mensen die talent hebben, die “het zien” en dat kunnen vastleggen
                      in hun foto’s.
                      Ik zou nu heel graag namen willen noemen maar ik ga dat niet doen
                      Er zijn collega’s die meer in de HOF voorkomen dan ik of een ander…
                      Bekijk eens die foto’s, stel je zelf een paar vragen bij die foto’s en dan
                      bedoel ik vooral de technische zaken en ook wel het onderwerp.
                      Durf die collega’s ook een paar vragen te stellen…
                      Mocht je geen antwoord krijgen dan zou ik dat heel jammer vinden
                      en dat zegt men tegelijk iets meer over die collega in kwestie.

                      Op het moment dat je zelf denkt dat je er bent….dan vind ik dat je
                      niet zo goed bezig bent.
                      Je denkt bijv. dat je “een prachtige“ foto hebt gemaakt en ze komt niet
                      in “onze” HOF….dat is toch geen reden om te gaan argumenteren,
                      of om de keuzes in twijfel te trekken van de foto’s die er wel staan.
                      Zoek het eerst eens bij jezelf….: techniek, compo, kleuren, de basistechnieken enz.

                      Plaats jou foto eens op een ander forum en bekijk dan eens wat de reacties zijn.
                      Ben benieuwd en laat me iets weten
                      Het is voor mij persoonlijk geen echte kunst om iets af te keuren op gelijk
                      welke foto
                      Mijn probleem is dat ik dat niet echt goed durf….het ligt meer in mijn aard
                      om de mensen hun moed niet weg te nemen, ze eerder aan te moedigen
                      door het aangeven van eventuele correcties om een beter resultaat te bekomen.
                      Niet dat ik de “Eddy Merckx” ben in de fotografie, verre van.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hall Of Fame

                        Is een keuze van een persoon of groep (jury) niet ALTIJD subjectief ? En zal er niet ALTIJD commentaar zijn op wat er wordt gekozen ?

                        En als er een week zonder "pareltjes" is, geen HOF dan ? En wat is de defenitie voor een pareltje dan, dat zou dan toch aan strikt vastgestelde voorschriften moeten voldoen ?

                        Dit zijn maar een paar bedenkingen, maar men kan nooit goed doen voor iedereen, dat is nu eenmaal een gegeven

                        grtz

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hall Of Fame

                          Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                          Is een keuze van een persoon of groep (jury) niet ALTIJD subjectief ?
                          Dat blijkt idd zo te zijn, zie het geval Fotocommunity hierboven aangehaald...
                          Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                          En zal er niet ALTIJD commentaar zijn op wat er wordt gekozen ?
                          Yep, op het FC forum staan er talloze threads over de Gallery-problemen, ook al wordt er democratisch gekozen...
                          Op DPZ hetzelfde, steeds geleuter over foto's die in de "albums" thuis horen of niet...

                          Daarom besef ik maar al te goed (zoals boven reeds aangegeven) hoe moeilijk het is om een keuze te maken die iedereen pleziert...


                          Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                          En als er een week zonder "pareltjes" is, geen HOF dan ?
                          Nope, zeker niet als je weet dat er in de showcase "naar mijn mening" genoeg materiaal is om een meer kwalitatieve HOF samen te stellen...
                          Maar ja... dat is steeds "naar mijn mening", dus wss ligt het probleem bij mij en ben ik te kritisch ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                          En wat is de defenitie voor een pareltje dan, dat zou dan toch aan strikt vastgestelde voorschriften moeten voldoen ?
                          Het spijt me, maar dat is een dooddoener...

                          Laat ons zeggen dat ik gewoon vaststel dat ik vroeger met +-80% eens was met de keuze van de HOF, en nu is dat slechts +-30% meer
                          (veralgemening, dit is niet alle weken zo natuurlijk)

                          Het is hier zeker niet de bedoeling om een éénmansstrijd voeren hoor, ik leg me wel neer bij de keuze van de meerderheid,
                          maar dit moest me gewoon eens van het hart ...

                          Oja, en beschouw deze post aub niet als een betoog om "mijn eigen" in de HOF te krijgen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hall Of Fame

                            Tja, als iedereen het dan toch zo democratisch mogelijk wil opgelost zien...

                            Haal de reageer-functie uit de hele showcase en plaats een vote-functie in de plaats. Nog maar één foto per post en stemmen kan maar éénmaal per BD-lid. En niemand die nog waaaaaauw of booooooooooe kan zeggen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hall Of Fame

                              Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                              Tja, als iedereen het dan toch zo democratisch mogelijk wil opgelost zien...

                              Haal de reageer-functie uit de hele showcase en plaats een vote-functie in de plaats. Nog maar één foto per post en stemmen kan maar éénmaal per BD-lid. En niemand die nog waaaaaauw of booooooooooe kan zeggen.
                              Dan doet "vriendjespolitiek" ook zijn werk hoor

                              @scall : je moet jezelf er niet in zetten, je staat er al vaak in

                              Grtz
                              Last edited by Arousal; 10 juli 2007, 13:19.

                              Comment

                              Working...
                              X