Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarborg tegen stof?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarborg tegen stof?

    Als er stofdeeltjes IN de camera komen (Fuji E550 compact) tijdens de garantie-periode, wordt de camera dan onder waarborg gereinigd? Aangekocht in Gent.
    http://users.telenet.be/patric/

  • #2
    Re: Waarborg tegen stof?

    Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
    Als er stofdeeltjes IN de camera komen (Fuji E550 compact) tijdens de garantie-periode, wordt de camera dan onder waarborg gereinigd? Aangekocht in Gent.

    waarschijnlijk niet...

    is geen defect hè....

    als er iemand met vuile voeten in uw auto stapt wordt hij ook niet gereinigd door de garage
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

    Comment


    • #3
      Re: Waarborg tegen stof?

      Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
      waarschijnlijk niet...

      is geen defect hè....

      als er iemand met vuile voeten in uw auto stapt wordt hij ook niet gereinigd door de garage
      Dit is wel een verkeerde vergelijking, want ik kan niet in mijn camera, dus stof zou er ook niet in mogen kunnen. Het is geen DSLR.
      Het is hetzelfde als zou er vuil in de cylinder van de auto komen.

      Ben je wel heel zeker?
      http://users.telenet.be/patric/

      Comment


      • #4
        Re: Waarborg tegen stof?

        Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
        Het is hetzelfde als zou er vuil in de cylinder van de auto komen.
        Ooit eens in een cylinder van je auto gekeken De camera is niet luchtdicht, risico van het gebruik.
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: Waarborg tegen stof?

          In een cylinder zit géén vuil, alleen wat verbrande olie. Alles wat de cylinder ingaat is proper, zowel de lucht (luchtfilter) als de benzine (benzinefilter). Er wordt toch verondersteld dat er géén vuil IN een camera kan komen?
          http://users.telenet.be/patric/

          Comment


          • #6
            Re: Waarborg tegen stof?

            mijn opinie:

            1. een camera is geen auto, dus vergelijk ze er niet mee;

            2. lees eens je handleiding, je garantievoorwaarden en vertel me of je er ook maar iets in terug vindt waardoor je probleem is uitgesloten van de garantie.

            3. als je dan nog twijfelt: kijk na of je een goede rechtsbijstandsverzekering hebt en zoek je een goede advocaat om de verkoper en de producent van je toestel te dagvaarden.

            je hoeft natuurlijk mijn raad niet op te volgen, hoewel deze objectief is, gratis en m.i. juridisch correct.
            een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

            Comment


            • #7
              Re: Waarborg tegen stof?

              Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lampens Bekijk bericht
              mijn opinie:

              1. een camera is geen auto, dus vergelijk ze er niet mee;

              2. lees eens je handleiding, je garantievoorwaarden en vertel me of je er ook maar iets in terug vindt waardoor je probleem is uitgesloten van de garantie.

              3. als je dan nog twijfelt: kijk na of je een goede rechtsbijstandsverzekering hebt en zoek je een goede advocaat om de verkoper en de producent van je toestel te dagvaarden.

              je hoeft natuurlijk mijn raad niet op te volgen, hoewel deze objectief is, gratis en m.i. juridisch correct.
              Hartlijk dank. Er staat niets in de garantievoorwaarden, en ik kan maar vanaf maandag de verkoper iets vragen. Van die verzekering weet ik het nog zo niet... Ik dacht eerder op een reactie van: ik heb dat ook al voorgehad... Dat gebeurt toch af en toe, stof in de binnenkant? Of ben ik zo een ongeluksvogel? Ben wel héél voorzichtig gewaast, toestel stak altijd in een plastic-zakje in mijn borstzak. Misschien zijn er zelfs 'prutsers' die zelf hun toestel opengevezen hebben om te reinigen...

              Groetjes.
              http://users.telenet.be/patric/

              Comment


              • #8
                Re: Waarborg tegen stof?

                Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                Hartlijk dank. Er staat niets in de garantievoorwaarden, en ik kan maar vanaf maandag de verkoper iets vragen. Van die verzekering weet ik het nog zo niet... Ik dacht eerder op een reactie van: ik heb dat ook al voorgehad... Dat gebeurt toch af en toe, stof in de binnenkant? Of ben ik zo een ongeluksvogel? Ben wel héél voorzichtig gewaast, toestel stak altijd in een plastic-zakje in mijn borstzak. Misschien zijn er zelfs 'prutsers' die zelf hun toestel opengevezen hebben om te reinigen...

                Groetjes.
                Misschien toch nog iets anders, iets technischer.

                Je toestel blijkt een compact te zijn !!! velen denken hier aan een DSLER, waar stof op je sensor uiteraard niet onder garantie vervangen wordt.

                Op welke wijze heb jij stof in je camera: ttz. hoe heb je er last van; zie je het op de foto's?
                een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

                Comment


                • #9
                  Re: Waarborg tegen stof?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lampens Bekijk bericht
                  Misschien toch nog iets anders, iets technischer.

                  Je toestel blijkt een compact te zijn !!! velen denken hier aan een DSLER, waar stof op je sensor uiteraard niet onder garantie vervangen wordt.

                  Op welke wijze heb jij stof in je camera: ttz. hoe heb je er last van; zie je het op de foto's?
                  Ja hoor, je ziet het heel duidelijk, op twee plaatsen zelfs. Niet gezoomd zie je niets, maar op max zoom (4x) is het erg storend. Het is de Fuji E550, compact, 6 mp, 4x zoom, anders een heel goed toestelletje. Dank voor de reactie!
                  http://users.telenet.be/patric/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarborg tegen stof?

                    Hier is het dan, ik hoop dat het gelukt is!


                    Is veel beter te zien op een heldere achtergrond (hemel), maar je hebt toch al een idee over de ernst van de zaak!
                    Last edited by tkpatric; 2 september 2006, 23:11. Reden: tekst vergeten
                    http://users.telenet.be/patric/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarborg tegen stof?

                      ik zou voor een compact met dergelijke fout zeker een garantie claimen

                      stof kon er in elk geval al niet in komen door het wisselen van lenzen
                      een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarborg tegen stof?

                        deze compact heeft een lens die in en uitzoomt en dan kan het wel gebeuren dat er stof of zo in je camera terecht komt.
                        In elk geval zou ik toch naar de winkel gaan en een reiniging onder garantie vragen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waarborg tegen stof?

                          Misschoen heb je wel iets aan mijn ervaringen:

                          topic

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waarborg tegen stof?

                            Oorspronkelijk geplaatst door pcwiet Bekijk bericht
                            Misschoen heb je wel iets aan mijn ervaringen:

                            topic
                            Ik heb weer moed gekregen, zal de nodige stappen ondernemen en ik hou jullie op de hoogte!

                            Nogmaals dank aan iedereen!
                            Patric.
                            http://users.telenet.be/patric/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waarborg tegen stof?

                              Ik heb gemerkt dat uit mijn oude topic de voorbeeldfoto verdwenen was. Daarom zet ik hem hieronder nog even terug. Het is idd frappant dat jouw vegen erg op die van mij lijken. Mijn theorie was, en is, dat er al van bij de productie her en der onzuiverheden op de CCD zitten (ik zou zelfs erggen "vettige vingers") en dat daar na een tijdje gebruik mèèr stof blijft op plakken dan aan de rest van de CCD.
                              Enfin, ik heb toen toch maar mooi een volledig nieuw toestel gekregen en het mijne had er op èèn jaar tijd toch al meer dan 10.000 clicks opzitten. Hopelijk vergaat het jou even goed.

                              Comment

                              Working...
                              X