Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Abstracte foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Abstracte foto's

    Voor de wedstrijd op de fotoclub hebben we het onderwerp abstract.
    Wie weet er mooie sites van fotografen met abstract materiaal? Ben opzoek naar ideeen en de hoe ziet een goede abstracte foto eruit en wat maakt hem goed. Alle inspiratie is welkom!

  • #2
    Re: Abstracte foto's

    Oorspronkelijk geplaatst door Snipper Bekijk bericht
    Voor de wedstrijd op de fotoclub hebben we het onderwerp abstract.
    Wie weet er mooie sites van fotografen met abstract materiaal? Ben opzoek naar ideeen en de hoe ziet een goede abstracte foto eruit en wat maakt hem goed. Alle inspiratie is welkom!
    Je wint een wedstrijd enkel met eigen inspiratie, niet met de inspiratie van een andere fotograaf. Een beetje creativiteit is toch een vereiste imho. Gewoon iets doen wat nog niemand je voorgedaan heeft

    Comment


    • #3
      Re: Abstracte foto's

      Sorry hoor, ik was opzoek naar verdieping, maar als dat al niet meer mag.......

      Comment


      • #4
        Re: Abstracte foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door Snipper Bekijk bericht
        Sorry hoor, ik was opzoek naar verdieping, maar als dat al niet meer mag.......
        precies lange tenen

        Comment


        • #5
          Re: Abstracte foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
          precies lange tenen
          lange tenen misschien, maar wel een mottige en betuttelende reactie van jou ... ze kunnen niet allemaal bulken van creativiteit en geboren zijn met het allergrootste talent zoals bij jou ongetwijfeld het geval is hé ...

          Wat is er nu verkeerd om te kijken naar goeie foto's van anderen? Je kan er alleen maar van bijleren, het is mijns inziens niet nodig om telkens het warme water opnieuw uit te vinden ...

          Comment


          • #6
            Re: Abstracte foto's

            Oorspronkelijk geplaatst door Snipper Bekijk bericht
            Voor de wedstrijd op de fotoclub hebben we het onderwerp abstract.
            Wie weet er mooie sites van fotografen met abstract materiaal? Ben opzoek naar ideeen en de hoe ziet een goede abstracte foto eruit en wat maakt hem goed. Alle inspiratie is welkom!
            Misschien even kijken onder "stilleven & abstract" bij de showcase hier op dit forum? (Maar dat heb je wrs al gedaan??)
            Canon R | Leica Q
            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
            [/COLOR]

            Comment


            • #7
              Re: Abstracte foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door dasilva Bekijk bericht
              lange tenen misschien, maar wel een mottige en betuttelende reactie van jou ... ze kunnen niet allemaal bulken van creativiteit en geboren zijn met het allergrootste talent zoals bij jou ongetwijfeld het geval is hé ...
              Je springt meteen op de kar zo te zien. In alle geval, was zeker niet betuttelend bedoeld hoor. Wat kan ik zeggen? Pak uw camera vast en kijk er door, zie of het wat heeft en leg het vast. Of doe gewoon eens google, die levert ongetwijfeld wel wat op. Ik bedoel maar dat het antwoord gemakkelijker kan gevonden worden dan de pap in de mond te worden gegeven. Misschien eerder lui dan?

              En zoals michiel al zei, er is hier een ganse rubriek in showcase met tientallen pagina's aan fotomateriaal. Soms moet je echt niet ver zoeken, laat staan dat je er moe van wordt. Zelfs van achter je pc zie je ongetwijfeld wel iets abstracts.

              Dit is het laatste wat ik erover zeg, en ik laat het je vrij om leestekens te veranderen of smilies/madies toe te voegen, zodat je het kan interpreteren zoals je zelf het beste uitkomt...

              Comment


              • #8
                Re: Abstracte foto's

                Ik geef yowan-kenobi toch een beetje gelijk.
                Door te kijken naar het werk van anderen, is de kans groot dat je gaat proberen om hun werk na te maken. En dat kan toch moeilijk de bedoeling van de wedstrijd zijn ?
                It's not the size that matters, it's how you use it.
                Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

                Comment


                • #9
                  Re: Abstracte foto's

                  Ik vind het persoonlijk niet slecht om inspiratie op te doen.
                  Zo heb ik bijvoorbeeld deze foto gemaakt met in het achterhoofd deze foto(het is niet effectief die foto, maar hij trok er wel heel goed op) van Flinster.

                  Ik vind dus dat je effectief naar andere fotografen hun werk mag kijken en eventueel zelfs proberen nadoen, meestal verkrijg je uiteindelijk toch een totaal ander resultaat...
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                  Comment


                  • #10
                    Re: Abstracte foto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door Consiglieri Bekijk bericht
                    Ik geef yowan-kenobi toch een beetje gelijk.
                    Door te kijken naar het werk van anderen, is de kans groot dat je gaat proberen om hun werk na te maken. En dat kan toch moeilijk de bedoeling van de wedstrijd zijn ?
                    Er is mijn inziens een groot verschil tussen enerzijds kijken naar werk van anderen om bij te leren en inspiratie op te doen en anderzijds iemands werk kopiëren ...

                    Denk je dan dat de grote fotografen, architecten, ingenieurs, dichters, schrijvers, muzikanten, schilders, beeldhouwers, ... nooit naar elkaars werk hebben gekeken om uiteindelijk met die opgedane inspiratie zelf grootse dingen te hebben gedaan?

                    EDIT: en ik vergeet nog politici, topsporters, zakenmensen, televisiemakers, acteurs, generaals, wetenschappers ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Abstracte foto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
                      meestal verkrijg je uiteindelijk toch een totaal ander resultaat...
                      wat wenselijk is als het om een wedstrijd gaat. Anders val je zo door de mand...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Abstracte foto's

                        Waarom heeft iedereen gelijk zo'n berg bijgedachten zoals lui, geen inspiratie, etc. Jammer! Volgende keren zal ik bij zulke vragen in iedergeval het woord wedstrijd niet meer noemen.
                        Ik ben nog steeds op zoek naar sites van fotografen die veel abstract werk hebben (ja, ik heb al gegoogled maar nog niets bevredigends gevonden). Ieder heeft wel een aantal favoriete fotografen (op het forum of daarbuiten) en daar zitten er vast bij die zich met deze soort fotografie bezig houden. Graag wil ik dus getipt worden (niet om te kopieren en niet omdat ik lui ben!!)

                        Dasilva: Dank je voor je opmerkingen!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Abstracte foto's

                          Misschien is het volgende wel iets?

                          http://www.shuttercity.com/Category-tv.cfm?CatID=19

                          Grtz,Fabienne
                          Geniet nooit met mate, maar met overvloed.
                          BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                          The name of the game is to fill the frame!
                          http://Fabke.fotopic.net

                          Comment


                          • #14
                            Re: Abstracte foto's

                            Dank je. Mooie site met zeer divers materiaal. Genoeg stof om over na te denken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Abstracte foto's

                              Wat is de definitie van abstrakte fotografie? En wanneer weet je of zie je dat een foto daaraan voldoet? Op sites zie je meestal veel computer bewerkte dingen maar is dat dan abstract? Vaak zie je macro of onscherpe fotos die ook onder de noemer abstrakt gepresenteerd worden?

                              'k Ben wat gaan googlen en heb het volgende gevonden:
                              "Abstract: Ook non- figuratief, zonder een herkenbare voorstelling integenstelling tot figuratief."
                              En dit op Wikipedia link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Abstracte_kunst
                              "Alle kunst die terecht slechts vanuit een gezichtspunt van de harmonie, de compositie, de ordening - dan wel de disharmonie, de decompositie, de willekeurige wanorde - moet worden beoordeeld, is abstract. Hierbij nemen kleur, vormstructuren en lijnen de plaats in van het figuratieve object, zowel in de Schilderkunst als in de Beeldhouwkunst."

                              Ik begrijp daarom de vraag naar voorbeelden van "echte" abstrakte fotografie.
                              Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

                              Comment

                              Working...
                              X