Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photobox - Hoeveel foto's = 2kg?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photobox - Hoeveel foto's = 2kg?

    Ik wil een order doen bij Photobox voor 500 foto's (dan zijn ze 7cent/ foto), maar vanaf 2 kg gelden vele hogere verzendingsprijzen. Iemand enig idee met hoeveel foto's 2 kg overeen komt?

  • #2
    Re: Photobox - Hoeveel foto's = 2kg?

    Gewoon op een keukenweegschaaltje eens 100 foto's wegen, bij omrekening (regel van 3) zal de fout dan al niet meer zo groot zijn. Indien mogelijk misschien zelfs 200 foto's wegen, dan een nog kleinere afwijking.
    Groeten
    Dirk

    Comment


    • #3
      Re: Photobox - Hoeveel foto's = 2kg?

      Regel van 3? Gewoon maal 5 zou ik doen voor 100 en maal 2,5 voor 200...

      Je kan het ook gewoon uitrekenen. Ga uit (ruim geschat) van 300 g/m² papier.
      uit 1 m² haal je 66 foto's van 10X15. 500/66=7,6 m² nodig, 7,6X0,300kg = 2,3kg

      bij 200grams papier zit je dus onder de 2kg... (1,52kg)
      Last edited by pol parasol; 31 augustus 2006, 13:11.

      Comment


      • #4
        Re: Photobox - Hoeveel foto's = 2kg?

        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Regel van 3? Gewoon maal 5 zou ik doen voor 100 en maal 2,5 voor 200...
        Als mijn wiskunde nog een beetje up-to-date is, is dat inderdaad de regel van 3 die je hier beschrijft voor dit geval
        ViV - Mijn foto's

        Comment


        • #5
          Re: Photobox - Hoeveel foto's = 2kg?

          Oorspronkelijk geplaatst door viv Bekijk bericht
          Als mijn wiskunde nog een beetje up-to-date is, is dat inderdaad de regel van 3 die je hier beschrijft voor dit geval
          Ik had er een moeten achterzetten blijkbaar...

          Comment


          • #6
            Re: Photobox - Hoeveel foto's = 2kg?

            Net vandaag een bestelling van Photobox ontvangen. 109 foto's 10x15cm inclusief verpakkingen: 524 gram.
            Het kartonnen doosje weegt 119 gram, de foto's 405 gr.

            500 foto's zouden dus 1857 gram wegen plus de kartonnen doos (indien dezelfde) maakt 1976 gram, toch wel dicht bij de 2 kilogrens.

            Je mag echter ook een ander leveringsadres opgeven. Zou opdelen in twee leveringen (maar één bestelling) ook aan dezelfde voorwaarden kunnen?
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              Re: Photobox - Hoeveel foto's = 2kg?

              Oorspronkelijk geplaatst door Photopit Bekijk bericht
              Ik wil een order doen bij Photobox voor 500 foto's (dan zijn ze 7cent/ foto), maar vanaf 2 kg gelden vele hogere verzendingsprijzen. Iemand enig idee met hoeveel foto's 2 kg overeen komt?


              Ik heb er 400 (15x10) ontvangen, foto's + verpakking was 1,6 kg.
              Het zal op het randje zijn. Ik heb eens gemaild om te vragen of ze de bestelling in 2 pakketten wilden opsturen maar daar kwam geen reactie op, dus heb ik er 100 minder besteld.

              mvg.
              JP
              Last edited by tucson2005; 31 augustus 2006, 22:22. Reden: taalfout

              Comment

              Working...
              X