Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printer geeft te veel groen i.p.v. grijs .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printer geeft te veel groen i.p.v. grijs .

    De afdrukken van mijn printer “Epson Stylus Photo 870” geven een redelijk , resultaat , maar sommige grijze tinten worden groen weergegeven , ik heb een testfoto van het internet genomen om als voorbeeld te laten dienen .
    De twee dames hebben een groene achtergrond ipv grijs bij mijn prints , en in het kadertje rechts onder in de foto zijn de donker grijze tegeltjes ook groen ipv van grijs , de andere kleuren zijn aanvaardbaar voor mij . Testfoto = http://home.versateladsl.be/vt6116736/testhires.jpg

    Is er iets te regelen aan mijn printer hiervoor ???
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

  • #2
    Re: Printer geeft te veel groen i.p.v. grijs .

    Het is altijd een moeilijk iets om van een dergelijke printer mooi zwart wit te produceren.
    probeer echter deze software eens : is gratis



    succes
    alex
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

    Comment


    • #3
      Re: Printer geeft te veel groen i.p.v. grijs .

      Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
      Het is altijd een moeilijk iets om van een dergelijke printer mooi zwart wit te produceren.
      probeer echter deze software eens : is gratis



      succes
      alex
      Bedankt voor de tip , ik ga dit wel eens proberen uit nieuwsgierigheid, alhoewel het niet mijn bedoeling is veel zwart wit foto's te gaan printen , de bedoeling was eerder mijn printer wat te verbeteren indien mogelijk.
      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
      Web-Albums

      Comment


      • #4
        Re: Printer geeft te veel groen i.p.v. grijs .

        Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
        Bedankt voor de tip , ik ga dit wel eens proberen uit nieuwsgierigheid, alhoewel het niet mijn bedoeling is veel zwart wit foto's te gaan printen , de bedoeling was eerder mijn printer wat te verbeteren indien mogelijk.
        het is geen must om het met al je prints te gebruiken.
        Bij de qtr hoef je geen speciale inkten te gebruiken en je kunt het stand-alone gebruiken

        alex
        Website : www.alextimmermans.com
        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

        Comment


        • #5
          Re: Printer geeft te veel groen i.p.v. grijs .

          Heb je al andere papiersoorten getest?

          Met verschillende merken/soorten fotopapier kan je een heel verschillende kleurzweem krijgen. volgens mij is dat een chemische reactie van de inkt op het papier. Op gewoon papier is het met de meeste printers geen probleem om zwart-wit te printen zonder dat je een kleurtje krijgt op de afdruk. Met fotopapier is dat blijkbaar heel wat moeilijker.

          Het Aldi-fotopapier van vorig jaar gaf een groene kleurzweem, met Kodak Premium is dat aan de rode kant (heel lichtjes), kodak Professional geeft ook een groene kleurzweem (getest in een Canon Pixma IP5000 met mvcd-inkt en originele Canon-inkt).

          Je kan ook voor het printen de kleur wat aanpassen door er een heel klein beetje groen uit te halen, dat gaf hier vrij redelijke resultaten (niet helemaal perfect dus) met het oude Aldi-papier.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Printer geeft te veel groen i.p.v. grijs .

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Heb je al andere papiersoorten getest?

            Met verschillende merken/soorten fotopapier kan je een heel verschillende kleurzweem krijgen. volgens mij is dat een chemische reactie van de inkt op het papier. Op gewoon papier is het met de meeste printers geen probleem om zwart-wit te printen zonder dat je een kleurtje krijgt op de afdruk. Met fotopapier is dat blijkbaar heel wat moeilijker.

            Het Aldi-fotopapier van vorig jaar gaf een groene kleurzweem, met Kodak Premium is dat aan de rode kant (heel lichtjes), kodak Professional geeft ook een groene kleurzweem (getest in een Canon Pixma IP5000 met mvcd-inkt en originele Canon-inkt).

            Je kan ook voor het printen de kleur wat aanpassen door er een heel klein beetje groen uit te halen, dat gaf hier vrij redelijke resultaten (niet helemaal perfect dus) met het oude Aldi-papier.
            Weeral iets meer dat ik weet , het papier dat ik nu in gebruikt heb is van het merk "Sihl".
            http://www.sihl.de/
            Dat van de Aldi heb ik verleden week juist gekocht maar nog niets van gebruikt,ik print niet veel .
            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
            Web-Albums

            Comment


            • #7
              Re: Printer geeft te veel groen i.p.v. grijs .

              Het oude Aldi-papier was ook van Sihl, doe eens een testje met het nieuwe papier?
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Printer geeft te veel groen i.p.v. grijs .

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Het oude Aldi-papier was ook van Sihl, doe eens een testje met het nieuwe papier?
                Met het nieuwe Aldi papier en ook met kodak papier getest , een huwelijksfoto afgeprint en een schaduw op de witte trouwkleed is groen, dus het zal wel aan de printer of de inkt liggen denk ik. ????
                Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                Web-Albums

                Comment


                • #9
                  Re: Printer geeft te veel groen i.p.v. grijs .

                  Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
                  Met het nieuwe Aldi papier en ook met kodak papier getest , een huwelijksfoto afgeprint en een schaduw op de witte trouwkleed is groen, dus het zal wel aan de printer of de inkt liggen denk ik. ????
                  Swa

                  Werk je met een kleurprofiel voor je printer + papier? Mocht je het nog niet gedaan hebben kun je de beknopte cursus kleurbeheer bij Marc eens lezen. Marc kan ook een eenvoudig printerprofiel voor je printer/papier combinatie maken voor - amper - 5 euro. Hij heeft trouwens ook handleidingen hoe je kleurbeheer best gebruikt in bepaalde toepassingen.

                  Hou er wel rekening mee dat zo'n profiel geldig is voor een bepaalde printer/inkt/papier combinatie.

                  PS. Kleurbeheer is eenvoudiger dan je denkt.

                  Alain

                  Comment


                  • #10
                    Re: Printer geeft te veel groen i.p.v. grijs .

                    Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
                    Swa

                    Werk je met een kleurprofiel voor je printer + papier? Mocht je het nog niet gedaan hebben kun je de beknopte cursus kleurbeheer bij Marc eens lezen. Marc kan ook een eenvoudig printerprofiel voor je printer/papier combinatie maken voor - amper - 5 euro. Hij heeft trouwens ook handleidingen hoe je kleurbeheer best gebruikt in bepaalde toepassingen.

                    Hou er wel rekening mee dat zo'n profiel geldig is voor een bepaalde printer/inkt/papier combinatie.

                    PS. Kleurbeheer is eenvoudiger dan je denkt.

                    Alain
                    Bedankt voor deze link,heel interessant,ik heb zelfs foto’s van hen laten afprinten in een labo voor hun labotest 2006, maar sinds gisteren avond werkt de link niet meer en raak ik niet meer op hun site ?????
                    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                    Web-Albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Printer geeft te veel groen i.p.v. grijs .

                      Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
                      Bedankt voor deze link,heel interessant,ik heb zelfs foto’s van hen laten afprinten in een labo voor hun labotest 2006, maar sinds gisteren avond werkt de link niet meer en raak ik niet meer op hun site ?????
                      Swa

                      Is nu kennelijk terug in orde.

                      Alain

                      Comment


                      • #12
                        Re: Printer geeft te veel groen i.p.v. grijs .

                        Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
                        De afdrukken van mijn printer “Epson Stylus Photo 870” geven een redelijk , resultaat , maar sommige grijze tinten worden groen weergegeven , ik heb een testfoto van het internet genomen om als voorbeeld te laten dienen .
                        De twee dames hebben een groene achtergrond ipv grijs bij mijn prints , en in het kadertje rechts onder in de foto zijn de donker grijze tegeltjes ook groen ipv van grijs , de andere kleuren zijn aanvaardbaar voor mij . Testfoto = http://home.versateladsl.be/vt6116736/testhires.jpg

                        Is er iets te regelen aan mijn printer hiervoor ???
                        Print al jarenlang met Epson en verschillende printers , momenteel de R800 en ook bij mij zelfs met hun eigen Epson inkt en papier veel te veel cyaan(groen)
                        Heb mijn printerdriver ingesteld op -15 cyaan en dat is toch heel wat denk ik

                        Comment


                        • #13
                          Re: Printer geeft te veel groen i.p.v. grijs .

                          Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
                          Print al jarenlang met Epson en verschillende printers , momenteel de R800 en ook bij mij zelfs met hun eigen Epson inkt en papier veel te veel cyaan(groen)
                          Heb mijn printerdriver ingesteld op -15 cyaan en dat is toch heel wat denk ik
                          Ik print niet heel veel,en ik denk dat mijn printer te lang heeft stil gestaan,nu met meer foto's te printen is het heuvel vanzelf opgelost,heb ook een paar maal de "head cleaning" toegepast.
                          Toch bedankt voor de tip ,alhoewel ik nog niet onmiddelijk zie hoe ik kleur instellingen kan toepassen op mijn printer.
                          Misschien ga ik wel een profiel bestellen bij Marc-en-ciel maar ik wacht eerst op een nieuw TFT monitor,die besteld is bij Samsung.
                          Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                          Web-Albums

                          Comment

                          Working...
                          X