Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wireless flitsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wireless flitsen

    Omdat ik het beetje beu ben om als hond aan een 5m leiband rond mijn flitsen te hangen zoek ik goed en goedkoop alternatief. Heeft er iemand ervaring met apparatuur om draadloos flitsen aan te sturen? Liefst HF want van IR hoorde ik nogal wat klachten.

    merci

  • #2
    Re: wireless flitsen

    Vermits je een D70 hebt, kan deze als wireless master gaan dienen.
    Dus om draadloos te flitsen volstaat het één of meerdere SB-600 flashes the kopen. Deze kan je dan in slave mode plaatsen en met de meegeleverde voet eender waar gaan plaatsen.
    HTH,

    T.
    Nikon stuff rocks :-)

    Comment


    • #3
      Re: wireless flitsen

      Ik neem aan dat je het over studioflitsen hebt.

      er zijn verschillende systemen met radiogestuurde triggers te koop, kijk is op de site van falcon Eyes, die zijn niet duur. Een beter meer duurder systeem kan je bekijken op de site van Servix & Partners. Bedenk wel als het de bedoeling is van de optische sensor niet te gebruiken op de flitsen je voor elke flits een ontvanger moet hebben en voor ieder fotograaf die op het systeem werkt één zender.

      De voordelen van radiogestuurde flitsen is dat je zeker bent van de werking ook als is er veel omgevingslicht bijvoorbeeld in openlucht. Wanneer je moet werken in een omgeving waar veel andere fotografen (amateurfotografen) rondlopen zoals een beurs bijvoorbeeld is een radiogestuurde set onmisbaar.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: wireless flitsen

        Met je D70 kun je vanaf de camera flitser een SB600 0f SB800 draadloos aansturen. Met een SU800 kun je ook de lichtopbrengst per flitser regelen.
        En kijk eens naar de mogelijkheden van een SU-4.
        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

        Comment


        • #5
          Re: wireless flitsen

          Hola, blijkbaar staat hier lang achterhaalde info, excuses.
          Digipics, die pocketwizard is idd hetgeen mijn dealer mij voorstelt maar 750€+btw ter vervanging van een kabeltje vind ik toch beetje van het goeie teveel. Meerkanaals is niet noodzakelijk, betrouwbaarheid des te meer. Ervaring met die falcon eyes spullen?

          Comment


          • #6
            Re: wireless flitsen

            Oorspronkelijk geplaatst door melnik Bekijk bericht
            Ervaring met die falcon eyes spullen?
            Ik wel. Het spul oogt goedkoop en voelt wat gammel, maar het werkt hier tot nog toe zonder mankeren. Echter, ik heb de hele santekraam ook wel eens mee gehad op locatie en op sommige plekken pikte de ontvanger wel eens wat storingen op en ging flitser op een onbewaakt ogenblik spontaan af. Blijf je voornamelijk thuis in je studiootje, dan zul je daar ws. weinig last van ondervinden.

            Met lichtmeten is het minder handig. De zender zit behoorlijk strak in de hotshoe op de camera en kan niet zonder meer aan de flitsmeter gemonteerd worden. Er zit wel een test-button op de zender, en misschien is het handig om een extra exemplaar in je zak te steken (dan hoef je niet iedere keer je camera om je nek te hangen als je licht wilt meten ). Voor die luttele €60 die ik er indertijd voor betaalde zou ik 'm niet laten liggen...

            Comment


            • #7
              Re: wireless flitsen

              bij Rembrand in Merksem kocht ik een twee-kanaals wireless radio trigger .. en die werkt perfect .. koste amper 150 euro

              Comment

              Working...
              X