Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eigen fotoblog, ervaringen gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eigen fotoblog, ervaringen gevraagd

    Ik zou graag mijn eigen fotoblog opstarten, vooral omdat ik dan een beetje verplicht word om kritisch mijn beste foto's te selecteren.
    Ik heb vroeger meer dan twee jaar een weblog onderhouden en dat is dan door een servercrash vernietigd geweest. Dat soort dingen wil ik nu vermijden.

    Omdat reviews op het net niet veel waard zijn, zoek ik persoonlijke ervaringen.

    Wat ik graag zou hebben:
    - Ofwel grote betrouwbaarheid ofwel een of andere vorm van controle (zodat ik zelf evt de database kan backuppen). Mijn voorkeur gaat naar grote betrouwbaarheid.
    - Flexibele lay-out.
    - Deftige snelheid.
    - Schaalbaarheid.
    - Een soort intelligent tag systeem of manier van indexen waardoor ik of bezoekers op eenvoudige manier reeksen fotos kunnen terugvinden.

    Ik zou mijn foto's op mijn eigen webspace hosten, dus ik zoek eigenlijk geen imagehoster, ik zoek dus ofwel:
    - Een online totaaloplossing zoals bv. wordpress.com
    - Een php blogsysteem dat ik op mijn eigen website kan installeren.

    Ik wil hiervoor tot 10 - 15 EUR / maand uittrekken, dus het moet niet voor niets zijn.

    In ieder geval al bedankt.
    http://francks.wordpress.com

  • #2
    Re: eigen fotoblog, ervaringen gevraagd

    kijk anders eens naar pixelpost. Als je iets van php kent, kan je er alle kanten mee uit.
    Jeroen || OM-D EM-5

    Comment


    • #3
      Re: eigen fotoblog, ervaringen gevraagd

      De markt van de blogsoftware gaat snel, maar een jaar terug schreef Razzi er een mooie tutorial over: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=83165

      peter

      Comment


      • #4
        Re: eigen fotoblog, ervaringen gevraagd

        Ik heb onlangs ook Pixelpost ontdekt... Ziet er goed uit; zeker als je een echte foto blog wil maken. Ik maak zelf gebruik van Wordpress in combinatie met Gallery2. Is zeer stabiel, vrij eenvoudig te installeren en werkt heel prettig.


        Kris.
        My work: VICTORIE.com

        Comment


        • #5
          Re: eigen fotoblog, ervaringen gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door hds Bekijk bericht
          - Een online totaaloplossing zoals bv. wordpress.com
          - Een php blogsysteem dat ik op mijn eigen website kan installeren.
          Via wordpress.org kan je de software van wordpress.com downloaden (en op je eigen hosting installeren zoals lks712 aanhaalt).

          Comment


          • #6
            Re: eigen fotoblog, ervaringen gevraagd

            Mijn site wordt gehost door 2MHost waarmee ik uitstekende ervaringen heb.

            Ik betaal $6.95 per maand, exclusief domein registratie.

            Als platform gebruik ik Movable Type, dat ik naar mijn wensen gehackt heb.
            Het is met MT perfect mogelijk individuele posts één of meerdere categoriën mee te geven, zie maar bvb de categorieën op mijn site.

            2MHost heeft CPanel, wat de administratie van een site stukken eenvoudiger maakt.
            Zo maak ik volledige backups van mijn site met één klik. Is ook al van pas gekomen toen het Amerikaans Dept. Of Homeland Security bij mijn host binnenviel en de harde schijven in beslag nam waarop onder andere mijn site stond.
            Met de hulp van hun helpdesk was mijn site een paar dagen dag later terug on-line.

            Comment


            • #7
              Re: eigen fotoblog, ervaringen gevraagd

              hier one.com als host! zeer tevreden van.

              en wordpress als blogformaat!
              makkelijk en handig
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: eigen fotoblog, ervaringen gevraagd

                wordpress is ideaal hiervoor.
                Hosting versio of ik heb ruimte over

                Comment


                • #9
                  Re: eigen fotoblog, ervaringen gevraagd

                  ik heb nu sinds een kleine week een 500px pagina
                  op dit moment zeer tevreden over en het niveau ligt echt hoog.

                  al sinds enkele maanden ook een Facebook pagina (mss iets minder professioneel, maar leek mij uitstekend voor de eerste stap).

                  Ik overweeg om de betalende versie van 500px aan te schaffen wegens meer opties en gepersonaliseerde domeinnaam.
                  Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                  hier vind je mijn foto's en hier ook

                  Comment


                  • #10
                    Re: eigen fotoblog, ervaringen gevraagd

                    Ook hier Wordpress....

                    Comment


                    • #11
                      Re: eigen fotoblog, ervaringen gevraagd

                      Ook hier een zeer tevreden wordpress gebruiker ...

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment

                      Working...
                      X