Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon sb 600 - sb 800 flitser.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon sb 600 - sb 800 flitser.

    Ik ben van plan morgen 31-08 een van deze flitsers te kopen.
    Is het mogelijk als deze flitsers op een flitsbeugel geplaats zijn naast de camera, aangestuurd kunnen worden door de interne flitser van de D70 en D200 of is het noodzakelijk een kabel te gebruiken.

    Jan

  • #2
    Re: Nikon sb 600 - sb 800 flitser.

    Hi,
    ik heb sb600 en D70, remote aansturen werkt perfect.

    Greetz
    BtV
    A good snapshot stops a moment from running away...
    [D70 + some stuff...]

    Comment


    • #3
      Re: Nikon sb 600 - sb 800 flitser.

      in een flitsbeugen zal je mogelijks niet altijd optisch contact hebben tussen commander en body .. kabel zal zekerder werken, maar je kan beginnn met enkel de beugel en zien hoe vaak je flits niet afgaat door gebrek aan optisch contact

      Comment


      • #4
        Re: Nikon sb 600 - sb 800 flitser.

        Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
        in een flitsbeugen zal je mogelijks niet altijd optisch contact hebben tussen commander en body .. kabel zal zekerder werken, maar je kan beginnn met enkel de beugel en zien hoe vaak je flits niet afgaat door gebrek aan optisch contact
        Dat bedoelde ik met mijn vraag. Ik gebruik hem liever naast de camera dan er boven op. Hij wordt dus aangestuurd door een reflexterend lichtcode van de interne flitser en dus niet door een ander signaal? Dat is nogal verwarrend omdat de draadloze SU 800 speedlite commander van Nikon geen lampje heeft.
        Het is de bedoeling dat ik de flitser voornamelijk buiten gebruik als invullicht.
        En ook voor marcofotografie.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon sb 600 - sb 800 flitser.

          een van de verschillen tussen de 600 en de 800 is dat de 800 ok de af help kan gebruiken zonder te flitsen.
          Dit KAN handig zijn als je veel in donkere ruimtes fotos maakt doch zonder te flisten.
          Ik zou voor de 800 gaan maar ik heb de 600

          Risto
          Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon sb 600 - sb 800 flitser.

            Oorspronkelijk geplaatst door Risto Bekijk bericht
            een van de verschillen tussen de 600 en de 800 is dat de 800 ok de af help kan gebruiken zonder te flitsen.
            Dit KAN handig zijn als je veel in donkere ruimtes fotos maakt doch zonder te flisten.
            Ik zou voor de 800 gaan maar ik heb de 600

            Risto
            hi,
            heb ook de 600 en ik zou het nog eens moeten nazien maar ik herriner mij dat deze ook een rood raster straalt om de af te helpen.

            Greetz
            BtV
            A good snapshot stops a moment from running away...
            [D70 + some stuff...]

            Comment


            • #7
              Re: Nikon sb 600 - sb 800 flitser.

              Ik heb intussen de SB 800 flitser en dus een antwoord op mijn vraag. Bij de eerste praktijktesten die heb gedaan wordt de SB 800 binnenshuis goed aangestuurd door de interne cameraflitser wanneer deze op een flitsbeugel pal naast de camera geplaatst is. Ook buiten werkt hij tot nu toe zo goed.
              Dus moet het mogelijk zijn in het veld bij marcofotografie van b.v. bloemen de flitser(s )met pinnen in de grond naast de camera te plaatsen en deze kabelloos af te laten gaan. Met het zo vrij plaatsen van de flitsers zou je dus een nog grotere belichtingsvariateit bij macrofotografie kunnen bereiken o.a. met tegenlicht en niet met alleen de nogal vlakke belichting van een ringflitser.
              Hebben er forummers hiermee ervaring opgedaan?
              Last edited by Binnenuit; 4 september 2006, 16:42.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon sb 600 - sb 800 flitser.

                Oorspronkelijk geplaatst door BtV Bekijk bericht
                hi,
                heb ook de 600 en ik zou het nog eens moeten nazien maar ik herriner mij dat deze ook een rood raster straalt om de af te helpen.

                Greetz
                BtV

                Inderdaad die geeft een roodraster wanneer je flitst maar je kan het raster niet alleen gebruiken op een 600 er moet geflitst worden.Bij de 800 kan je het afzondelijk gebruiken dus zonder te flitsen
                Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon sb 600 - sb 800 flitser.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Risto Bekijk bericht
                  Inderdaad die geeft een roodraster wanneer je flitst maar je kan het raster niet alleen gebruiken op een 600 er moet geflitst worden.Bij de 800 kan je het afzondelijk gebruiken dus zonder te flitsen
                  op die manier,
                  een mens leert alle dagen bij hee

                  Greetz
                  BtV
                  A good snapshot stops a moment from running away...
                  [D70 + some stuff...]

                  Comment

                  Working...
                  X