Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printer

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printer

    Momenteel heb ik een HP deskjet 610, niet bepaald de printer om foto's af te drukken. Ik ben dus van plan een nieuwe aan te schaffen. Kan iemand mij een printer aanraden die goed is (prijs/kwaliteit) en is er iemand vertrouwd met het bestellen van dergelijke toestellen via het internet.

    Website: www.digitimm.be
    Camera: Nikon D700 - Bronica SQ-i 6x6
    De enige constante is de verandering.

  • #2
    Tja, ik kocht Canon S800 en ben nog steeds in de wolken. 2400/1200 dpi en zes separate inkttankjes en een heel goede recentie. Maar inmiddels heeft mijnheer Canon weer een nieuw model...

    Weet je precies waarvoor je de printer wilt gebruiken? En hoe vaak?

    Groetjes,
    Willem


    Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
    http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

    Comment


    • #3
      Timmie, ik heb een hp 970cxi. Op photopapier zijn de afdrukken niet slecht, maar ik vind het systeem van drie kleuren in één cartridge niet goed, want kostelijk. Je hebt zelf een HP dus ik moet je niet zeggen dat voor de rest dit merk goed is. Om bovenstaand probleempje te verhelpen zou je best eens kijken naar die printers die ook goede afdrukken leveren, maar afzonderlijke inktpatronen hebben (soms 3 kleurpatronen, soms meer), zoals canon en epson.
      Ikzelf denk eraan om binnen afzienbare tijd mijn HP om te ruilen voor een canon.
      Daarom even een vraagje aan Willem, welk nieuw model van canon zou dat zijn, want op de Belgische site zie ik nog geen vervanger staan?
      Om printers te kopen via het web kan ik je helaas geen raad geven... geen ervaring mee...
      mvg,
      Jempi.

      Jempi
      CANON Ixus 800 IS
      BD0978BE

      Comment


      • #4
        Tot hoe ver wil je printen: A4 en/of A3?
        De grote merken leveren op zich goede printers. Canon levert printers met een inktkwaliteit (even navragen welk type) die 25 jaar lichtechtheid garanderen en epson zit ook op die tour. Keuze genoeg, zou ik zeggen. Kijk eens op de websites van de diverse fabrikanten. Zelf beschik ik over een epson 1200 photoprinter en ben hier heel tevreden over (ook al is die inmiddels achterhaald).

        Jan

        You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Hallo Jempi,

          In het blad 'digitaal beeld' nummer 6, 2001 blz 16 en 17, ook in Belgie op de markt, staat de aankondiging van de hele nieuwe Canon lijn. Er wordt lyrisch gesproken over de S9000, een A3 printer die tweemaal zo snel is als de S800 en ook tweemaal zoveel spuitmondjes heeft. Na al dat enthousiaste gedoe over de A3 printer deze zinsnede:

          "Naast de S9000 introduceert Canon ook een A4-versie, de S900. Bovendien breidt Canon de range uit met nog een aantal vierkleurenprinters voor thuis en kant.....bla bla."

          Ook de Canon BJ S820D die al langer in de USA verkrijgbaar was wordt nu in Europa op de markt gebracht. Deze printer, een S800 'plus', kan rechtstreeks aan een digitale camera 'hangen'die het DPOF-protocol hanteert.

          Nou ja, snelheid is maar betrekkelijk het gaat mijn om de kwaliteit en daar schort het bij de S800 absoluut NIET aan.

          Groetjes,
          Willem


          Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
          http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

          Comment


          • #6
            Hallo lui,

            Grappig is dat de site van Canon Europe nog geen melding maakt van de printers S9000 en S900 maar al wel de drivers op de download site heeft staan. Gelet op de driverversie voor de S900/Win2k, v 1.50, zou je vermoeden dat het gaat om dezelfde driver als voor de S800. Echter de omvang is dubbel zo groot en er zitten geen 69 maar 141 files in de installatiefile.

            Groetjes,
            Willem


            Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
            http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

            Comment


            • #7

              In het blad 'digitaal beeld' nummer 6, 2001 blz 16 en 17, ook in Belgie op de markt, ....
              Willem, jij bent ook ECHT een grapjas he??
              Goed wetende dat ik die uitgaves aan het zoeken ben, en mij dan lekker maken door het artikel te vernoemen in dat blad... hehehe...
              Moet nog altijd e-mailen naar de redactie van digitaal beeld om de vorige nummers te bemachtigen, subiet eens aan beginnen.

              Timmie, als je gekocht hebt, laat maar eens weten wat en of je er tevreden mee bent.

              mvg,
              Jempi.

              Jempi
              CANON Ixus 800 IS
              BD0978BE

              Comment


              • #8
                Hallo Jempi,

                Geen mooier vermaak dan ... Nou ja, dat zul je wel weten.

                Overigens, ik denk dat je een Epson Photo 3100Z gebruikt, te zien aan je avatar. In de Focus januari 2001, nr1, blz 62 en 63, staat ook 'iets'over die camera. Wat wil je, een kopie van die pagina's per e-mail of koop je zelf dat exemplaar van Focus?

                Groetjes,
                Willem


                Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
                http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

                Comment


                • #9
                  De nieuwe S520 van Canon zou ook uitstekende foto's afprinten. Heeft wel maar 3 kleuren + zwart (S900 heeft er 6). Maar de prijs ligt een stuk lager: 200 €. En met de aparte inktanks is de prijs per blad ook stukken minder dan HP of Epson.
                  Heeft iemand ervaring met het afdrukken van foto's met een S500 of S520 op fotopapier van andere merken (ik bedoel hiermee het papier dat op computerbeurzen wordt aangeboden aan 1/5 of 1/10 van Canon-papier) ?

                  Comment


                  • #10
                    Hallo Acturus,

                    Ik heb nog twee pakken zeer aantrekkelijk geprijsd papier liggen die ik op de laatste HCC-beurs in Utrecht kocht. Het kwam van een Duitse firma die papier in diverse glanssoorten verkocht. Ik kocht het universele en dus ook voor de Epson Stylus Color 740 geschikte zijdeglanspapier. Die printer bezat ik toen en het resultaat was alles behalve slecht.

                    Helaas 'werkte' het niet met de Canon S800 die ik een maandje later kocht. Toen ik het papier aan een vriendin die de Epson 1200 cadaeu gaf, bleek dat die er ook geen acceptabele afdrukken op kon maken. Er is dus kennelijk een verschil tussen de inkten voor de Epson 740 en Epson 1200.

                    Mijn overgebleven originele Epson papier gebruik ik met de S800 en heb goed resultaat maar iets minder goed als met het originele Canon papier.

                    Kodakpapier doet het ook zeer slecht met de Canon!

                    Groetjes,
                    Willem


                    Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
                    http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

                    Comment


                    • #11
                      Timmie,

                      Volgens mij zijn de printers van Canon de beste keuze, zeker de nieuwe S900. Het grote voordeel is dat deze printers losse inkttanks hebben en randloos kunnen printen. De inkttanks hebben geen chip zoals bij Epson en er zijn ook OEM-inkttanks voor te krijgen, die een pak goedkoper zijn. De mensen van Megacom zijn zelfs bezig met een continue inktsysteem voor de Canon S-reeks.

                      De folders van de Canon printers kun je downloaden in pdf-formaat vanaf deze site: www.megacom.be
                      Prijzen van inkt is te vinden op www.qjet.be

                      Groeten,

                      Mep

                      http://users.skynet.be/mep
                      No colors, no business!
                      “Our Inks Are Service”

                      Comment


                      • #12
                        Willem,

                        Bedankt voor de reactie.
                        Ik heb in het weekend op een computerbeurs nog papier gekocht van twee Duitse firma's :
                        Unicorn mat 160g high res (8€/100 blz)
                        Pappland Photo Glossy 210g (15€/50 blz)
                        Beiden zijn watervast.
                        Ik heb nu een HP 890C
                        Ik weet niet of dat papier van u erbij is, maar als je wilt stuur ik je van beiden een blad op zodat je het kunt uitproberen met de S800.

                        Ik heb trouwens bij Canon een proefafdruk aangevraagd van de S520 en van de S900 (of was het van de S500 en S800). Ik wil namelijk het verschil wel eens zien tussen 4 en 6 tanks. Ik vind het prijsverschil tussen beide printers wel erg groot.


                        Comment


                        • #13
                          Hallo Arcturus,

                          Als dat papier met een HP-printer goede resultaten geeft, zal het naar alle waarschijnlijkheid geen goed resultaat geven met de Canon S800. Maar uitproberen is tenslotte DE manier om er achter te komen. Dus als je zo vriendelijk zou willen zijn twee velletjes op te sturen, heel graag!

                          Mijn persoonlijk gegevens zal ik naar je e-mailadres sturen. Hartelijk dank.

                          Groetjes,
                          Willem


                          Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
                          http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

                          Comment


                          • #14
                            Willem,

                            Jou opmerking en die van anderen hebben mij op het volgende idee gebracht, nl.: opstellen van een lijstje met meest gangbare printertypes en geschikte papierssoorten (op basis van gebruikerservaringen). Zelf dacht ik ook eens een koopje op de HCC te hebben en het nodige papier gekocht voor m'n epson 1200: NIET DUS! De inkt bleef, zo leek het, op de coating drijven en het duurde tot St.Juttemis alvorens het eens droog was. Ik ben bereid om alle data van de BD-forumleden te ontvangen en te rubriceren om later terug te rapporteren.
                            Nu niet allen tegelijk he!

                            Jan



                            Edited by - jamonadap on 13 February 2002 19:48:40
                            You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              jamonadap,

                              Dat lijkt een goed idee, iedereen zou daar baat bij kunnen hebben.

                              Wat zegt de 'site-master' daarvan?

                              Groetjes,
                              Willem


                              Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
                              http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

                              Comment

                              Working...
                              X