Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Perskaart...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Perskaart...

    yoo,

    Ik zou graag zo een PHOTO vestje en een pas van hebben zodat je voor de draad kan trekken en in de pitlane mag komen op Circuit Zolder. Dit is dus geen echte perskaart. Weet er iemand wat ik hiervoor moet doen? Ik ga al twee jaar lang foto's trekken op Zolder en ik volg ook al twee jaar fotografie op school.

    Albus
    No Surprise.

  • #2
    Re: Perskaart...

    Wil ik ook wel...doe er mij maar 2 stuks.
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

    Comment


    • #3
      Re: Perskaart...

      Oorspronkelijk geplaatst door Albus
      yoo,
      Weet er iemand wat ik hiervoor moet doen?
      Veel fotograferen, veel mensen aanschrijven, contacten leggen met de media die dit milieu volgt (zij het gedrukte media of internet) en dan hopen dat men je een kans geeft! Alvast veel succes. Maar je zal in elk geval al zelf alle initiatief moeten nemen.

      Comment


      • #4
        Re: Perskaart...

        Dus bv een mail sturen naar Circuit Zolder met daarin een link naar je website met portfolio, samen met een beetje uitleg?
        No Surprise.

        Comment


        • #5
          Re: Perskaart...

          Oorspronkelijk geplaatst door Albus
          Dus bv een mail sturen naar Circuit Zolder met daarin een link naar je website met portfolio, samen met een beetje uitleg?
          Als dat voldoende was zouden er heel wat fotografen rondlopen Het zal je niet meevallen. Circuits zijn behoolijk streng in de selectie. Kwestie van niet te veel mensen in de weg hebben lopen.

          Je beste kans is te proberen voor een relevant blad of een internet site te fotograferen. Met accreditatie is het wel te doen, zonder eigenlijk niet is mijn ervaring.

          Laat in ieder geval weten of het je lukt. Is er hoop voor de rest van ons
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • #6
            Re: Perskaart...

            Ik zet binnenkort een website online die alleen over racing gaat. Daarop zet ik een portfolio van 2006, en een volledige reportage van de Euphony 24 Uren van Zolder 2006. Is dit voldoende als 'internet site'?

            Kan je me mss uitleggen wat accreditatie is?


            Met vriendelijke groeten,
            Albus
            No Surprise.

            Comment


            • #7
              Re: Perskaart...

              Oorspronkelijk geplaatst door Albus Bekijk bericht
              Kan je me mss uitleggen wat accreditatie is?
              Een accreditatie vraag je meestal voor een evenement van start gaat aan... Je kan door middel van een eenvoudig schrijven/mail om een (pers)accreditatie vragen aan de organisatie.

              De organisatie is vrij om deze al dan niet toe te kennen...

              Met een accreditatie kan je dan bepaalde dingen meer dan gewone personen... Bvb fotograferen daar waar je anders niet kan/mag komen en fotograferen waar men anders degelijke toestellen verbiedt (concerten).

              Zelf heb ik ook al een aantal accreditaties gevraagd en meestal ook gekregen... Echter ook een aantal die geweigerd werden

              Een accreditatie is echter geen perskaart, het is iets dat door de organisatie persoonlijk wordt toegekend voor een bepaald evenement. Het is niet iets permanents
              *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

              Comment


              • #8
                Re: Perskaart...

                Moet je om zo een accreditatie kaart te krijgen een bepaalde leeftijd bezitten?
                No Surprise.

                Comment


                • #9
                  Re: Perskaart...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Albus Bekijk bericht
                  Moet je om zo een accreditatie kaart te krijgen een bepaalde leeftijd bezitten?
                  nee...je moet gewoon bewijzen dat je't waard bent
                  some toys 4 big boys
                  http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                  Comment


                  • #10
                    Re: Perskaart...

                    Dus 16 jaar is voldoende? En heb je een pro uitrusting nodig (L lenzen)?

                    Albus
                    No Surprise.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Perskaart...

                      Nee hoor, aléén een pro uitstraling Geen zorg, gewoon mailen en wat van je beste foto's meesturen. Als je geluk hebt mag je komen, zo niet gewoon later weer proberen
                      Last edited by ajh; 30 augustus 2006, 17:09.
                      Groeten,

                      Albert Jan

                      Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

                      Comment


                      • #12
                        Re: Perskaart...

                        Bedankt voor de info. Ik zet een van deze dagen een website online over racing en dan kunnen julie zelf oordelen of mn foto's veel kans maken.

                        Albus
                        No Surprise.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Perskaart...

                          't Is eigenlijk vrij simpel:

                          Een perskaart is een bewijs van een vereniging dat je een beroepsfotograaf bent of in ieder geval lid bent van de beroepsvereniging.

                          Een accréditatie is gewoon de toestemming van de organisatie van 't evenement, of 't nu een festival is of een race of een wafelenbak van de scouts, om foto's te nemen. Heel dikwijls zijn er verschillende accreditaties die uitgereikt worden, bijvoorbeeld gratis/betalende, met/zonder frontstage.
                          't Toekennen van de accréditatie hangt af van je overtuigingskracht èn vooral de promotie-waarde van je foto's, maw foto's voor op een website met veel bezoekers hebben meestal voorrang op foto's die enkel aan je muur gehangen worden.

                          Leeftijd en materiaal hebben hierbij geen belang, maar ik kan me inbeelden dat er toch eens een wenkbrauw gefronst wordt indien je je accreditatie gaat afhalen met een wegwerpcameraatje rond je nek, als je begrijpt wat je bedoelt.

                          In't kort: indien je niet voor een krant werkt, komt't eigenlijk neer op een overtuigende mail te sturen en te wachten en weigeringen slikken onder 't motto: 'Wie niet waagt, blijft maagd!'

                          Wally
                          YourConcertShots.com
                          ConcertStock.com
                          Last edited by rsted; 31 augustus 2006, 11:45.
                          www.YourConcertShots.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Perskaart...

                            @rsted: je site, concertstock.com, ben ik ff naar gaan kijken.
                            Wil dat zeggen dat je je concertfoto's verkoopt? Heb je daar dan een toelating voor gekregen?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Perskaart...

                              Ik ga er vanuit dat je je concertfoto's mag verkopen, zo lang je geen schriftelijke overeenkomst hebt met de artiest/management die't tegendeel vastlegt?

                              De vraag naar zo'n website is trouwens gekomen op vraag van enkele beroepsfotograven die zo hun backcatalogus, die nu ergens in op dvd's in hun kast liggen,
                              te publishen naar 't grote publiek.

                              Bedoeling is trouwens om een soort concert foto stock website, waar iedere rockfotgraaf zijn foto's kan verkopen, zonder de eigen rechten te verliezen.
                              Last edited by rsted; 31 augustus 2006, 15:00.
                              www.YourConcertShots.com

                              Comment

                              Working...
                              X