Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's over zetten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's over zetten?

    Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden, dus ga ik van de veronderstelling uit dat mijn vraag hier thuishoort.

    In oktober ga ik naar Amerika (Helena, Arkansas) om er het Arkansas Blues and Heritage Festival te bezoeken.
    Dat ik daar enorm veel foto's zal nemen staat dan ook buiten twijfel.
    Ik zoek dus een toestel zoals een iPod om mijn foto's - zonder tussenkomst van pc - van mijn camera (CompactFlash) over te zetten naar dat toestel.
    Een iPod wil ik om verschillende reden niet, wegens: te duur, te weinig service (zie kranten laatste tijd), te veel oog voor design, etc..
    Ik wil dus best via Google zoeken, maar weet niet hoe een dergelijk toestel eigenlijk bij naam noemt.

    Wie kan mij doorverwijzen naar sites waar je dergelijke toestellen kan vergelijken op basis van prijs, gebruiksgemak enz…?

    Och, ja misschien niet onbelangrijk, mijn camera is een Nikon D70s.

    Alvast mijn dank.
    Bobtje
    Bobtjes Blues Pages www.bobtjeblues.com
    Bobtjes Photography
    http://photography.bobtjeblues.com
    Fuji Finepix S 602 Zoom
    Nikon D70s

  • #2
    Re: foto's over zetten?

    Men noemt dat ook wel image-tank , vul dat maar eens in op Google en je bent de rest van het jaar zoet
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: foto's over zetten?

      Op het aangeboden forum staan regelmatig imagetanks e.d. te koop, hangt natuurlijk af wat je wil met of zonder scherm, snelheid van overzetten, levensduur batterij...
      Nexto is toch een van de betere naar ik gelezen heb.
      Er is net eentje verkocht op het forum

      Grts JVG
      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

      Comment


      • #4
        Re: foto's over zetten?

        Oorspronkelijk geplaatst door Bobtje Blues
        ...Och, ja misschien niet onbelangrijk, mijn camera is een Nikon D70s...
        Hey,
        merk toestel wel onbelangrijk. Deze imagetanks verwachten een geheugenkaartje, ze worden niet rechtstreeks aangesloten op camera. Trouwens zo'n ding zal in de US wel pakken goedkoper zijn neem ik aan, wat de service betreft weet ik wel niet hoe dat zit.

        [OffTopic]
        Trouwens, je kan je D70 wel rechtstreeks aan je pc hangen en van daaruit foto's trekken, indien de situatie het toelaat (vb opstelling binnenshuis). De Nikon software hiervoor heet Camera Control Pro, info te vinden op http://www2.europe-nikon.com/details...=1166&catId=93

        Greetz
        BtV
        A good snapshot stops a moment from running away...
        [D70 + some stuff...]

        Comment


        • #5
          Re: foto's over zetten?

          Van snelservice gesproken :-)

          In ieder geval heb ik hier heel veel aan, en ik zal zeker eens kijken op het forum.

          Een schermpje is natuurlijk wel handig, (dus dit is een must) en snelheid lijk me toch ook niet onbelangrijk.
          Wat betreft de levensduur van de batterij, nou ja, als ik die kan opladen in mijn hotelkamer speelt het niet echt zo’n rol.

          Eerlijk gezegd ken ik er niets van, jullie hulp is dan ook meer dan welkom.
          Ik wil namelijk geen verkeerde aankoop doen met gevolgd dat ik ginder voor nare verrassingen kom te staan.

          Bobtje
          Bobtjes Blues Pages www.bobtjeblues.com
          Bobtjes Photography
          http://photography.bobtjeblues.com
          Fuji Finepix S 602 Zoom
          Nikon D70s

          Comment


          • #6
            Re: foto's over zetten?

            Oorspronkelijk geplaatst door Bobtje Blues
            Van snelservice gesproken :-)

            In ieder geval heb ik hier heel veel aan, en ik zal zeker eens kijken op het forum.

            Een schermpje is natuurlijk wel handig, (dus dit is een must) en snelheid lijk me toch ook niet onbelangrijk.
            Wat betreft de levensduur van de batterij, nou ja, als ik die kan opladen in mijn hotelkamer speelt het niet echt zo’n rol.

            Eerlijk gezegd ken ik er niets van, jullie hulp is dan ook meer dan welkom.
            Ik wil namelijk geen verkeerde aankoop doen met gevolgd dat ik ginder voor nare verrassingen kom te staan.

            Bobtje
            Ik begrijp je enthousiasme ivm dit toestel, wel merk ik dat vele mensen die er eentje kopen er na hun verlof van af willen wegens niet gebruikt (ik heb het hier niet over de fotografen die dagelijks massas fotos nemen). Dat scherm is wel leuk maar je betaald dat ook he en het vreet stroom... Misschien moet je ook eens aan een CF met meer capaciteit denken bv 4gb van transcend 120x kost nog iets van een 80 euro thuisgeleverd... Daar kan je al een pak fotos mee nemen he.
            Wil je gewoon helpen, de keuze ligt natuurlijk bij jou!


            Mvg JVG
            Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

            Comment


            • #7
              Re: foto's over zetten?

              @ BtV

              Och, wat dom van mij.
              Inderdaad, mijn camera heb ik niet nodig, de geheugenkaart gaat rechtsreeks in dat toestel.

              Maar een pc zal ik niet voorhanden hebben. Daar het om concertfotografie gaat sta ik op de onmogelijkste plaatsen. Trouwens ik ga ook rondreizen en dan neem je foto’s op de meest onverwachte momenten.
              Bobtjes Blues Pages www.bobtjeblues.com
              Bobtjes Photography
              http://photography.bobtjeblues.com
              Fuji Finepix S 602 Zoom
              Nikon D70s

              Comment


              • #8
                Re: foto's over zetten?

                @ janvangent

                Eigenlijk zou dergelijk toestel mij veel van pas komen, want ik ben nagenoeg elke week op concert/festival reportage. Ik neem dan altijd mijn laptop mee en in de meeste plaatsen is dit heel handig. Het kan echter wel gebeuren dat ik door omstandigheden mijn laptop niet kan gebruiken en daar sta ik dan met een volle kaart. Verleden week heb ik een reservekaart gekocht om toestanden als deze te vermijden.
                Bobtjes Blues Pages www.bobtjeblues.com
                Bobtjes Photography
                http://photography.bobtjeblues.com
                Fuji Finepix S 602 Zoom
                Nikon D70s

                Comment


                • #9
                  Re: foto's over zetten?

                  een schermpje heb je er ni echt op nodig , het is een backup device. kaart erin , pompen , klaar.
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: foto's over zetten?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bobtje Blues
                    Maar een pc zal ik niet voorhanden hebben. Daar het om concertfotografie gaat sta ik op de onmogelijkste plaatsen. Trouwens ik ga ook rondreizen en dan neem je foto’s op de meest onverwachte momenten.
                    Bobtje Blues,
                    daarom ook [OffTopic]
                    was enkel informatief. Vroeger zat dit stukje software in een groter (duurder) pakket, sindskort is het afzonderlijk verkrijgbaar. Wou dit ff aanhalen.

                    Greetz
                    BtV

                    Ps. kijk al uit naar uf foto's, lijkt me een boeiende reis...
                    A good snapshot stops a moment from running away...
                    [D70 + some stuff...]

                    Comment


                    • #11
                      Re: foto's over zetten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid
                      een schermpje heb je er ni echt op nodig , het is een backup device. kaart erin , pompen , klaar.
                      Ook mijn gedacht, maja die met scherm verkopen ook he dus... Gewoon 2 Cf kaartjes, terwijl het ene aan het overpompen is schiet je de 2 e vol, enzovoort!
                      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                      Comment


                      • #12
                        Re: foto's over zetten?

                        @ allemaal :-)


                        Het komt er eigenlijk op neer dat deze reis voor mij een droom is die werkelijkheid wordt. Zijnde als bluesliefhebber, maar ook als amateur fotograaf wil ik dus ten alle koste vermijden dat ik mijn foto’s kwijt raak, op welke manier dan ook. Waar ik dus op zoek naar ben is iets waar ik mijn foto’s kan op backuppen met het minst mogelijk risico op verlies (crashen van hd op dergelijk toestel enz…

                        Ik ben dus wat aan het zoeken op Internet (via nonkel Google) en zag ergens staat dat de beste backup is: een toestel waarin je jou geheugenkaart steekt en de gegevens dan rechtsreeks brand op cd-rom.

                        Kortom nu is voor mij de verwarring compleet…!
                        Bobtjes Blues Pages www.bobtjeblues.com
                        Bobtjes Photography
                        http://photography.bobtjeblues.com
                        Fuji Finepix S 602 Zoom
                        Nikon D70s

                        Comment


                        • #13
                          Re: foto's over zetten?

                          @ janvangent

                          2 kaartjes is echt te weinig...! Aan het tempo dat ik foto's zal nemen heb ik er zeker twee per dag (1GB) nodig, toch wat betreft het festival zelf.
                          Voor de rest van de dagen denk ik dat ik toch aan 1 kaartje per dag zal komen.
                          In één woord: onbetaalbaar!
                          Bobtjes Blues Pages www.bobtjeblues.com
                          Bobtjes Photography
                          http://photography.bobtjeblues.com
                          Fuji Finepix S 602 Zoom
                          Nikon D70s

                          Comment


                          • #14
                            Re: foto's over zetten?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bobtje Blues
                            @ janvangent

                            2 kaartjes is echt te weinig...! Aan het tempo dat ik foto's zal nemen heb ik er zeker twee per dag (1GB) nodig, toch wat betreft het festival zelf.
                            Voor de rest van de dagen denk ik dat ik toch aan 1 kaartje per dag zal komen.
                            In één woord: onbetaalbaar!


                            Bobtje Blues,
                            zo'n imagetank werkt (ook) op batterij en neem je dus gewoon mee naar het festival (of ergens in de buurt, auto ofzo). Kan je zodra het moet tussentijds reeds backups maken. Zo kan je foto's maken tot je tank vol is (iets tussen 20 en 80gb).

                            Eenmaal terug op hotel kan je de foto's van je imagetank naar je laptop overzetten en op dvd zetten. Aan het tempo dat je denkt te trekken zijn cd's allans niet meer praktisch.

                            Greetz
                            BtV
                            A good snapshot stops a moment from running away...
                            [D70 + some stuff...]

                            Comment


                            • #15
                              Re: foto's over zetten?

                              BtV


                              Right, je hebt daar een punt, cd’s zijn op die manier geen optie.
                              Ik zou dus gaan voor zo’n image-tank, rest de vraag welk merk is het meest betrouwbaar?

                              Ook nog dit bij gebruik van zo’n toestel.
                              Stel ik heb op dag één een volle geheugenkaart overgezet naar dat toestel.
                              Dag twee, ik wil dit opnieuw doen, maar omdat mijn camera de foto’s opnieuw een vaste benaming zal geven zal ik zodoende problemen ondervinden om ze over te zetten want die benamingen staan er al op van dag één….!
                              Bobtjes Blues Pages www.bobtjeblues.com
                              Bobtjes Photography
                              http://photography.bobtjeblues.com
                              Fuji Finepix S 602 Zoom
                              Nikon D70s

                              Comment

                              Working...
                              X