Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto.com

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto.com

    Hallo,

    Er is al heel wat geschreven en verteld doch...

    Foto.com bied nu het icc profiel aan op hun website wat betekend dat er geen modificaties zouden uitgevoerd worden op de foto's die worden doorgestuurt.

    Heeft iemand reeds ervaring met de het verzenden van foto's met het icc profiel?
    Graag uw bevindingen maar enkel wanneer je het profiel hebt gebruikt.
    Groeten
    Risto
    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

  • #2
    Re: Foto.com

    Oorspronkelijk geplaatst door Risto Bekijk bericht
    Foto.com bied nu het icc profiel aan op hun website wat betekend dat er geen modificaties zouden uitgevoerd worden op de foto's die worden doorgestuurt.
    Je bedoelt dat je het ICC profiel van de Fuji Frontier van foto.com kan downloaden? Dat heeft niets te maken met het al dan niet uitvoeren van correcties! Zie ook deze post.
    Groeten, David

    Comment


    • #3
      Re: Foto.com

      denk toch dat je normaal wanneer je als printerprofiel het profiel van foto.com insluit er geen nood meer is aan de correcties van de frontier

      Dit spreekt mekaar tegen.
      Wat is dan de functie van het insluiten van hun printerprofiel

      Risto
      Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

      Comment


      • #4
        Re: Foto.com

        De correcties die de "Fuji image intelligence" doet zijn blijkbaar niet uit te schakelen... Zie deze post van iemand die dit expliciet nagevraagd heeft.
        Groeten, David

        Comment


        • #5
          Re: Foto.com

          De website van foto.com vermeld het volgende:
          Standaard is autocorrectie. Via het downloaden van een ICC profiel en het bewerken van de foto's kan dit voorkomen worden. Zie de Tips bij de Help pagina.

          IK heb al mijn raw beelden omgezet naar het frontier icc profiel dat je op de website kan verkrijgen.
          De afdrukken waren zeer slecht, wat mij het volgende doet vermoeden:

          Bij het gebruik van srgb of Adobe-rgb standaard profielen gebeurd op de Frontier eerst een omzetting naar naar het frontier profiel en wordt er vervolgens autocorrectie toegepast.
          Wanneer men het frontier profiel gebruikt is het de bedoeling dat dit herkent wordt door de computer en er geen omzetting of autocorrectie meer gebeurd.

          Echter het profiel wordt niet herkend en er wordt wel een omzetting en autocorrectie toegepast. Dit geeft onnatuurlijke kleuren als gevolg.
          De afdrukken gelijken totaal niet op de soft-proef met het frontier profiel in photoshop. (zelfs met een degelijke scherm kallibratie)

          Waarom deze werkwijze niet functioneert bij foto.com hebben ze mij nog niet kunnen meedelen.

          Hopelijk heeft iemand van ons een betere ervaring met het frontier profiel en kan hij ons wel vertellen hoe we WYZYWIG (what you see is what you get) kunnen verkrijgen.

          Comment


          • #6
            Re: Foto.com

            Ok na alle reakties te hebben gelezen blijkt dus ook wannneer ik het ICC profiel gebruikt er nog steeds auto correcties worden gedaan.

            Zoals ik dan al kon besluiten is er dus geen enkele waarde die het icc profiel brengt wat dus uiteraard jammer is want ik ben nog steeds opzoek naar een service die geen correcties uitvoert.

            Groeten Risto

            PC ga dit ook eens melden aan marc-en ciel die trouwens met een nieuwe test is begonnen van afdrukcentrales
            Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

            Comment


            • #7
              Re: Foto.com

              Oorspronkelijk geplaatst door Risto Bekijk bericht
              ...want ik ben nog steeds opzoek naar een service die geen correcties uitvoert.
              Photobox.ie?
              Groeten, David

              Comment


              • #8
                Re: Foto.com

                Info van foto.com:

                Beste klant,
                normaal gezien mag er niet veel verschil zijn als het profiel word toegepast
                wat betreft de autokorrektie , deze kan niet worden uitgeschakeld

                Vriendelijke Groeten,

                Conclusie:
                Het kan dus niet zonder autokorrektie, zelfs niet met het profiel te gebruiken.
                De resultaten zijn niet niet goed als je het profiel gebruikt. Dat is toch mijn ervaring.
                Ik probeer nu met PIXACO zelfde prijs of zelfs goedkoper en men kan simpelweg aanvinken of men autokorrectie wil hebben.
                Ik wacht op de resultaten.

                Comment


                • #9
                  Re: Foto.com

                  Qua die autocorrectie heb ik nog niets vergeleken, maar Pixaco levert tenminste echt 10x13 , niet zoals sommige andere die slechts 9,5 x 12,1 leveren.
                  (toont redelijk slecht in een fotoalbum van een reis als de eerste 50 fotos 10x13 zijn, en daarna alles net dat ietsjes kleiner, ... , tja, promos combineren, 't zal me leren)
                  Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                  MySite - All your base are belong to us - What you say

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto.com

                    Het printerprofiel kan gebruikt worden om je foto's te softproofen maw om een idee te krijgen hoe je prints er gaan uitzien, dit laat je toe om eventueel nog kleine edits toe te passen vooraleer te uploaden.

                    Maar volgens mij negeren de meeste Fuji Frontiers alle icc-profielen, zodat je best gewoon je foto's upload in sRGB, dit zal waarschijnlijk de minste teleurstelling veroorzaken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto.com

                      Ik heb vandaag mijn eerste bestelling bij foto.com per post aangekregen.
                      En inderdaad niet zo goed....maar...dat was ook zo in den beginnen bij fujiprint of bij hama (ist zelfde).
                      Ik had een reeks studio foto's verstuurd...en het resultaat was alles behalve.

                      Nu de tweede bestelling (dezelfde foto's) had ik dezelfde truk toegepast als 5 jaar geleden bij fujiprint. De exif uit je foto's halen en de foto's zijn perfect! (Wel je monitor calibreren)
                      Ik heb de exif er op de volgende manier uitgehaald volgens de manier die de labo verantwoordelijke van fujuprint mij had uitgelegd.

                      IK heb nog een versie photoshop 5.
                      Gewoon de foto's openen en de foto's "save as" in .jpg en in een andere map saven en weg is de exif. De foto's zijn nu prachtig (en goedkoop).

                      Ronny

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto.com

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ronny Bekijk bericht
                        Gewoon de foto's openen en de foto's "save as" in .jpg en in een andere map saven en weg is de exif. De foto's zijn nu prachtig (en goedkoop).

                        Ronny
                        Hmm...
                        Zit iets in.

                        Als ik mijn foto's ( rgb ) converteer naar dat icc profiel van foto.com.
                        Zie ik mijn foto's veranderen. Ik krijg een lichte blauwe waas over de foto's.
                        Die waas kreeg ik vroeger op mijn foto's ( prints ) voor ik dat profiel gebruikte.
                        Nu ( na het converteren ) zie ik die waas.
                        Ik doe deze weg met behulp van " levels ".

                        Dus zo moeten ze er eigenlijk uitzien.

                        En na het printen ontving ik mijn foto's.
                        Sommige zijn echt zoals op mijn scherm en sommige foto's zijn om te blijten ( zwart komt blauw )...
                        Nu, ik sla sommige foto's op in jpg in een andere map en mijn betere foto's sla ik op in PSD in diezelfde map ( dus met exif ).

                        Misschein is dat de oplossing van mijn probleem.
                        Bij de volgende lading foto's ga ik dit eens testen ...

                        Thanks !
                        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto.com

                          Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                          Hmm...
                          Zit iets in.

                          Als ik mijn foto's ( rgb ) converteer naar dat icc profiel van foto.com.
                          Zie ik mijn foto's veranderen. Ik krijg een lichte blauwe waas over de foto's.
                          Die waas kreeg ik vroeger op mijn foto's ( prints ) voor ik dat profiel gebruikte.
                          Nu ( na het converteren ) zie ik die waas.
                          Ik doe deze weg met behulp van " levels ".

                          Dus zo moeten ze er eigenlijk uitzien.

                          En na het printen ontving ik mijn foto's.
                          Sommige zijn echt zoals op mijn scherm en sommige foto's zijn om te blijten ( zwart komt blauw )...
                          Nu, ik sla sommige foto's op in jpg in een andere map en mijn betere foto's sla ik op in PSD in diezelfde map ( dus met exif ).

                          Misschein is dat de oplossing van mijn probleem.
                          Bij de volgende lading foto's ga ik dit eens testen ...

                          Thanks !
                          Dat komt omdat er in de meeste labo's een autocorrectie gebeurd. Is juist hetzelfde of je in photoshop autocolor aanklikt. Studiofoto's zien er dan inderdaad "om te bleiten" uit. Van zodra de exif uit je bestand is gebeurt...kan er door een Frontier printer van fuji geen auto correctie gebeuren.

                          Men kan de auto correctie van een frontier uitzetten...maar dat word enkel gedaan voor de proffesionele klanten....daarom dat een cd dan ook in een apparte order evelope gaat.

                          Groetjes,

                          Ronny

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto.com

                            Hmmm, dat was dan bij mij toch niet het geval...

                            Verleden jaar ook wat foto's besteld die ik in Neatimage bewerkt had (bij het saven in Neatimage is de exif ook weg)..

                            Maar spijtig genoeg waren de foto's ook nog eens extra verscherpt wat me dan slechte foto's opleverde...

                            Dus verscherpen doen ze toch, met of zonder exif...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto.com

                              verschillende collega studenten in de avondschool hadden al hun 20x30 vergrotingen bij foto.com laten drukken. Toen ik zei hoeveel ik betaalde voor mijn afdrukken bij een ander labo lachtten ze me vierkant uit "haha, bij foto.com zijn we stukken goedkoper af.."

                              De week nadien mocht ik lachen... altijd wel ergens een aantal foto's teruggekomen met kleurzweem. Dat heb ik bij pixum nog nooit tegengekomen.

                              Moraal van het verhaal: geen foto.com voor mij!

                              Comment

                              Working...
                              X