Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Academie voor schone kunsten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Academie voor schone kunsten

    Ik ben van plan een fotografie opleiding te volgen in de omgeving van Hasselt. Ben eventjes gaan peilen bij de 'Academie voor schone kunsten' , doch als ik het programma daar doorlees, begint dit meer met analoge fotografie...je weet wel...donkere kamer , doordrukken etc...
    Heeft er iemand ervaring met deze opleiding? Persoonlijk zou ik graag eerder iets volgen waar men direct start met digitale fotografie...of brengen deze 'analoge' technieken echt nog iets bij ?? ...of zijn er alternatieven?
    Alle info is welkom.

    Thx,
    JanMetDePet
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

  • #2
    Re: Academie voor schone kunsten

    Misschien een teleurstelling, maar in België zal je nog geen volledig 100% digitale opleidingen fotografie vinden. In Nederland zijn er wel schijnbaar, er is hier al eerder over gediscuteerd. Hier bij ons zal je nog altijd enige tijd doorbrengen in de donkere kamer. Langs de ene kant vind ik het ergens wel jammer dat het nog zo is, digitaal gezien zou je gewoon meer tijd kunnen besteden aan het maken van de foto's zelf natuurlijk. Maar toch ben ik ook wel blij dat ik nu weet hoe het er analoog aan toe gaat, ik vond het zeker niet verloren moeite, en ik zal ook nu weer vanaf september waarschijnlijk een deel van de opleiding in de doka doorbrengen. Ik zit overdag op 't werk al een ganse dag op een scherm te kijken, en dan een beetje doka is eens een leuke afwisseling hoor. De kennis die je daar op doet is niet echt verloren te noemen.

    Comment


    • #3
      Re: Academie voor schone kunsten

      Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
      Misschien een teleurstelling, maar in België zal je nog geen volledig 100% digitale opleidingen fotografie vinden. In Nederland zijn er wel schijnbaar, er is hier al eerder over gediscuteerd. Hier bij ons zal je nog altijd enige tijd doorbrengen in de donkere kamer. Langs de ene kant vind ik het ergens wel jammer dat het nog zo is, digitaal gezien zou je gewoon meer tijd kunnen besteden aan het maken van de foto's zelf natuurlijk. Maar toch ben ik ook wel blij dat ik nu weet hoe het er analoog aan toe gaat, ik vond het zeker niet verloren moeite, en ik zal ook nu weer vanaf september waarschijnlijk een deel van de opleiding in de doka doorbrengen. Ik zit overdag op 't werk al een ganse dag op een scherm te kijken, en dan een beetje doka is eens een leuke afwisseling hoor. De kennis die je daar op doet is niet echt verloren te noemen.
      Correctie, in Leuven kan je 100% digitaal of analoog kiezen!

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Academie voor schone kunsten

        Aan de Karel De Grote hogeschool in Antwerpen kan je trouwens ook een (meer technische) opleiding fotografie volgen. Die zou vanaf dit jaar enkel nog digitaal werken. (Misschien blijven er wel enkele theoretische vakken over ivm analoge fotografie, maar dan is het omdat ze van mening zijn dat die hun nut hebbe) De opleiding is wel vooral op het technische gericht en veel minder kunstzinnig opgevat.
        http://www.nicolaslammens.be - mijn persoonlijke foto-website

        Comment


        • #5
          Re: Academie voor schone kunsten

          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
          Correctie, in Leuven kan je 100% digitaal of analoog kiezen!
          Leuk om weten! Ik ga me straks inschrijven voor mijn 2de jaar avondschool in Anderlecht, ben benieuwd of ze eveneens het programma al hebben aangepast. Over welke school heb je het ajuin? Misschien dat ik deze naam dan kan voorleggen en wat 'pushen' . Alvast bedankt!

          Comment


          • #6
            Re: Academie voor schone kunsten

            Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
            Correctie, in Leuven kan je 100% digitaal of analoog kiezen!
            Waar in Leuven ?
            Nikonian

            Comment


            • #7
              Re: Academie voor schone kunsten

              Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
              Leuk om weten! Ik ga me straks inschrijven voor mijn 2de jaar avondschool in Anderlecht, ben benieuwd of ze eveneens het programma al hebben aangepast. Over welke school heb je het ajuin? Misschien dat ik deze naam dan kan voorleggen en wat 'pushen' . Alvast bedankt!
              Goh, ik was zaterdag bij een fotograaf, en die zei dat ie full time les gaf in Leuven. Daar een beetje over uitgewijd, en hij zei dat het daar de enige richting was waar je 100% kon kiezen tussen analoog of digitaal. Toestellen spelen geen rol...


              Naam? Weet ik niet, is er daar een academie? Dan was het dat... Ik zal het nog eens navragen als ik hem nog eens zie... Wat ik al wel kan zeggen: voor het komende jaar moet je niet proberen, de cursussen zijn zéér snel volboekt!!

              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


              Comment


              • #8
                Re: Academie voor schone kunsten

                Analoog is zeer zeker geen verloren tijd.

                Direct beginnen met digitaal ... njah in mijn mening mis je dan toch wat.
                Vind analoog dan ook wel heel leuk om te doen, doka enzo ... Het enigste wat ik echt vervelend vind is negatief ontwikkeling, maar droogjes .

                Digitaal en analoog, het heeft alletwee zen voor en nadelen. En ik beoefen ze beide
                Gravity Sucks ....

                Comment


                • #9
                  Re: Academie voor schone kunsten

                  Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                  Goh, ik was zaterdag bij een fotograaf, en die zei dat ie full time les gaf in Leuven. Daar een beetje over uitgewijd, en hij zei dat het daar de enige richting was waar je 100% kon kiezen tussen analoog of digitaal. Toestellen spelen geen rol...
                  Zaterdag begin ik aan de Academie in Sint-Niklaas. Bij de inschrijving:
                  - Mevrouw, kan ik hier volledig digitaal werken? Analoog is nl. niks voor mij.
                  - Zeker! In principe begint hier iedereen nog analoog. Maar als je het helemaal niet ziet zitten, geen probleem hoor. Voor ons telt uiteindelijk het resultaat en niet het materiaal. We besteden trouwens ook voldoende tijd aan Photoshop en digitaal afdrukken.

                  Ik tel hier volop de dagen af tot zaterdag.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Academie voor schone kunsten

                    Hi,

                    Ik vernam van het hoofd fotoopleidingen bij Karel de Grote in Antwerpen, dat zij volledig op digitaal zijn overgeschakeld. "Het labo is dicht" zei hij.

                    DPaul.
                    DPaul - A.FIAP
                    D810, nikkors and other stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Academie voor schone kunsten

                      Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                      Goh, ik was zaterdag bij een fotograaf, en die zei dat ie full time les gaf in Leuven. Daar een beetje over uitgewijd, en hij zei dat het daar de enige richting was waar je 100% kon kiezen tussen analoog of digitaal. Toestellen spelen geen rol...


                      Naam? Weet ik niet, is er daar een academie? Dan was het dat... Ik zal het nog eens navragen als ik hem nog eens zie... Wat ik al wel kan zeggen: voor het komende jaar moet je niet proberen, de cursussen zijn zéér snel volboekt!!
                      Hey Ajuin,
                      Waar in Leuven is dat precies ?
                      Nikonian

                      Comment


                      • #12
                        Re: Academie voor schone kunsten

                        Oorspronkelijk geplaatst door TomLambrechts Bekijk bericht
                        Hey Ajuin,
                        Waar in Leuven is dat precies ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                        Goh, ik was zaterdag bij een fotograaf, en die zei dat ie full time les gaf in Leuven. Daar een beetje over uitgewijd, en hij zei dat het daar de enige richting was waar je 100% kon kiezen tussen analoog of digitaal. Toestellen spelen geen rol...


                        Naam? Weet ik niet, is er daar een academie? Dan was het dat... Ik zal het nog eens navragen als ik hem nog eens zie... Wat ik al wel kan zeggen: voor het komende jaar moet je niet proberen, de cursussen zijn zéér snel volboekt!!
                        even geduld...

                        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                        Comment

                        Working...
                        X