Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gestolen fotomateriaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gestolen fotomateriaal

    Hoi.

    Op het koop/verkoop forum zag ik dat er een 'gestolen materiaal' topic is.
    Nu ga ik binnen 2 maand voor een maand naar Australië, en ik zou daar natuurlijk niet graag mijn materiaal kwijtspelen

    Dus vroeg ik me af, of enkelen, waarvan hun materiaal gestolen werd, eens kunnen zeggen hoe het gestolen geraakt is ?
    - in de auto laten liggen ?
    - ergens onbewaakt laten liggen ?
    - ... ?

    Als je hier liever niet publiek op antwoord, hoor ik het graag via PB.

    Bedankt.
    K.
    Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

  • #2
    Re: Gestolen fotomateriaal

    Echt niemand ???
    Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

    Comment


    • #3
      Re: Gestolen fotomateriaal

      De meeste verhalen gaan over mensen bij wie het uit de auto gestolen is
      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

      Comment


      • #4
        Re: Gestolen fotomateriaal

        Okee.
        Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

        Comment


        • #5
          Re: Gestolen fotomateriaal

          Een collega van mij is z'n Canon kwijtgeraakt in Italië. (twee jaar geleden 2004)
          Hij was er op vakantie en wou s'avonds een terrasje doen...
          Gewoonlijk heeft hij zijn camera rond z'n nek hangen, maar nu legde hij hem één keertje op tafel... Geen gevaar omdat ze toch met velen waren, zo'n tien man...
          Wel, er kwam een scooter aangereden met twee jongens op... Die draaide een eindje verder in de straat en kwam terug in tegengestelde richtig. De passagier sprong eraf en gritse de camera van tafel.. Voor iemand wist wat er gebeurde zat hij terug op de scooter en weg waren ze...
          Moraal van dit verhaal: leg als je op een terras aan de straatkant zit nooit je camera of videocam op tafel.

          Comment


          • #6
            Re: Gestolen fotomateriaal

            En misschien ook opletten als je de camera aan iemand geeft voor een zelfportret te maken.Zeker je materiaal niet achterlaten in een auto.En op hotel kan je een safe huren als je dan toch eens een uitstap maakt zonder camera !!

            Comment


            • #7
              Re: Gestolen fotomateriaal

              Juist... Niets waardevols in je hotelkamer achterlaten.
              Een neef van m'n vrouw had z'n PDA die als GPS diende op z'n hotelkamer achtergelaten om op te laden via 't stroomnet...
              Toen hij s'namiddags terug kwam, was alles weg.
              Nog klacht neergelegt aan de bali, maar niets aan te toen, hij is zonder GPS naar huis moeten komen. En de poetsvrouw is er weer eentje in haar verzameling rijker.
              Dus geen toestellen achterlaten... Ook niet om op te laden. Laad je batterijen s'nachts op als je erbij ligt.

              Comment


              • #8
                Re: Gestolen fotomateriaal

                Ik ben al mijn fotomateriaal gestolen uit een afgesloten wagen die geparkeerd stond op een drukke parking in een klein dorpje in Oostenrijk. Blijkbaar stond er op de parking iemand die de signalen van de afstandsbediening van de auto kon opvangen en decoderen om achteraf de wagen terug te openen. Onopvallend voor omstaanders dus. Volgens de politie ter plaatse gebeurde dit op meerdere type wagens. Deze namiddag waren het er drie. Bij mij werd het echter een mooie buit: voor ongeveer 10.000 euro aan Nikon materiaal. Nooit iets meer van gehoord .... Dus: sluit je wagen af met de sleutel en niet met de afstandsbediening als je ergens parkeert ...

                Comment


                • #9
                  Re: Gestolen fotomateriaal

                  Man man, die gasten zijn blijkbaar wel creatief.

                  Ok, nu weet ik wel al wat beter waarop te letten, bedankt voor de reacties.
                  Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gestolen fotomateriaal

                    Vorig jaar, voorlaatste dag van mijn vakantie in de Provence een gedeelte van mijn fotomateriaal gestolen uit de koffer van de wagen. Slot geforceerd. Gelukkig had ik mijn duurste lenzen en camera mee in een rugzak. In mijn tweede tas was toch nog voor zo'n 1000 euro aan materiaal in de koffer achter gebleven. Waarschijnlijk hebben de dieven mij op de parking één en ander uit de andere tas zien overladen en gezien dat er nog een tas was achtergebleven.

                    Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gestolen fotomateriaal

                      oppassen in Antwerpen Centraal station speciaal perron 23 en 24 dat zijn de thalys sporen
                      nikon D90 af-s18-105vr af-s vr zoom 70-300 sb900

                      Comment

                      Working...
                      X