Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Harnas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Harnas

    Ik heb even gezocht op het forum maar blijkbaar is dit nog niet echt aan bod gekomen: wie heeft er ervaring met een harnas + lenskokers?

    Ik heb het over dit.

    Ik beschik nu over een Stealth Reporter 400AW, en alles past er netjes in maar ik ondervind nogal last van het gewicht op mijn schouders. Overstappen op een rugzak is niet echt een goed idee omdat ik snel wil kunnen wisselen van lenzen zonder mijn zak op de grond te moeten zetten. Daarom dacht ik misschien iets dergelijks aan te schaffen.

    Wie heeft er ervaring mee? Zijn er winkels die dit courant in voorraad hebben waar ik dat rustig kan uitproberen?

    Bedankt.

    Dave
    pixelpusher

  • #2
    Re: Harnas

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
    Ik heb even gezocht op het forum maar blijkbaar is dit nog niet echt aan bod gekomen: wie heeft er ervaring met een harnas + lenskokers?

    Ik heb het over dit.

    Ik beschik nu over een Stealth Reporter 400AW, en alles past er netjes in maar ik ondervind nogal last van het gewicht op mijn schouders. Overstappen op een rugzak is niet echt een goed idee omdat ik snel wil kunnen wisselen van lenzen zonder mijn zak op de grond te moeten zetten. Daarom dacht ik misschien iets dergelijks aan te schaffen.

    Wie heeft er ervaring mee? Zijn er winkels die dit courant in voorraad hebben waar ik dat rustig kan uitproberen?

    Bedankt.

    Dave
    Ik heb de S&F Shoulder harness maar gebruik die niet meer. Wat ik wél gebruik is de S&F Deluxe Waistbelt maar dan met omgebouwde Canon lenskokers . Zo zie ik er dan uit. Iets op mijn rug verdraag ik niet meer : rugpijn.

    Comment


    • #3
      Re: Harnas

      Ik heb momenteel enkel de S&F Deluxe Waistbelt en plan tegen eind september een S&F Shoulder harness bij te kopen (ouders gaan naar new York). Ik wil dat harnas erbij hebben omdat al mijn appartuur wat veel risico wordt voor een plastieken sluiting.

      Sven

      ps voor de TS: ik wil niets anders meer.

      Comment


      • #4
        Re: Harnas

        Ik gebruik dit http://www.lowepro.com/Products/Belt...r_Harness.aspx
        harnas samen met de http://www.lowepro.com/Products/Belt...ist_85_AW.aspx
        Het harnas zorgt voor een prima draagcomfort (veel beter dan een schouderriem)
        Ik gebruik ook de lenskokers, heel handig als je vaak van lens wisselt.

        Ik heb veel mijn spullen http://www.mdcomputers.be/ gehaald in Willebroek (site is precies down). Je moet wel inloggen om de prijzen te zien maar ze zijn competitief.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Harnas

          Ja, snel van lens wisselen is echt wel de bedoeling. Ik denk zelfs aan de lenskoker #5 om mijn 70-200 2.8 met kap erop en al er vlot in te kunnen laten glijden terwijl ik bezig ben.

          Ik heb op www.sdcard.be de hele mikmak gezien, maar daar kun je het natuurlijk niet passen he.

          Dave
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: Harnas

            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
            Ja, snel van lens wisselen is echt wel de bedoeling. Ik denk zelfs aan de lenskoker #5 om mijn 70-200 2.8 met kap erop en al er vlot in te kunnen laten glijden terwijl ik bezig ben.

            Ik heb op www.sdcard.be de hele mikmak gezien, maar daar kun je het natuurlijk niet passen he.

            Dave
            Nummer 5 is zeer groot ! ik gebruik de 4 voor de 70-200 2.8 VR maar de zonnekap is dan wel omgekeerd.

            Bij www.mdcomputers.be kan je beperkt passen en bekijken, alles is niet in voorraad. Maar Chris is zeer behulpzaam.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #7
              Re: Harnas

              De lc5 is bedoeld om een 300mm 2.8 of dergelijke groote in te steken

              Comment


              • #8
                Re: Harnas

                Ja, dat had ik gelezen,

                Maar dat scheelt weer wat tijd met het omdraaien van de kap terwijl je daar misschien in 't midden van een hoop volk staat... Misschien kan ie in de #4 zonder kap om te draaien en zonder af te sluiten?

                Dave
                Last edited by GroovBird; 29 augustus 2006, 08:21.
                pixelpusher

                Comment

                Working...
                X