Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telecoverter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • telecoverter

    Hallo,


    Misschien een domme vraag maar ik ga ze toch stellen : kan je bij het gebruik van een teleconverter (voor Powershot 2 IS) de zoomfunctie nog gebruiken ?

    Is er iemand die ervaring heeft met het gebruik van een teleconverter ?
    Fuji x 100 f

  • #2
    Re: telecoverter

    De functies blijven gewoon behouden , je kan dus blijven de zoom gebruiken.
    Domme vragen bestaan niet , antwoorden daarentegen ...
    ***Ne kodak en ne zak...***

    Comment


    • #3
      Re: telecoverter

      Onvolledige antwoorden bestaan helaas wel
      Je kan de zoom gebruiken maar je krijgt een zwarte circel rond je foto als je te ver uitzoomt... Hou daar dus rekening mee dat je niet meer het volledige zoombereik kan gebruiken met de teleconverter op...
      Sommige camera's hebben (de jouwe ook dacht ik) in het cameramenu een instelling dat de Canon teleconverter wordt gebruikt, als dat aan staat gaat de camera automatisch de zoomrange beperken zodat je geen zwarte circel kan hebben...

      Almost as soon as it was announced in February 2004, the PowerShot S1 IS - Canon's long-awaited successor to the Pro 90 - made its way into dpreview's top 5 cameras (based on visitor clicks), a position it held for the best part of a year, despite stiff competition. There have been few compact cameras as eagerly awaited as the S1's successor, which finally arrived at the end of April 2005. In the 14 or so months between the S1 and the S2, the 'super zoom' market has grown immensely, with affordable 5MP image-stabilized models from Panasonic, Konica Minolta - and now Sony with its H1. This means the S2 IS has a lot more to prove than its predecessor, and has to stand its ground in a considerably more competitive marketplace.


      "A menu option allows you to tell the S2 you've attached an adaptor, meaning the IS system can be optimised for a specific converter."

      Je hebt de TC-DC58B (1.5x teleconverter) nodig, geeft je 648mm ipv de standaard 432mm, voorbeeldfoto's kan je vinden op bovenstaande link... Je hebt ook een lensadapter nodig voor je camera, Canon LA-DC58 (zwart) of LA-DC58B (zilver), deze geeft je een 58mm lensdraad. Daar kan je ook de SONY VCL-HGD1758 (1.7X converter) op gebruiken, die geeft je dan nog meer tele (735mm) en is ook heel scherp (maar duurder).
      Last edited by Wim; 29 augustus 2006, 10:41.
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

      Comment


      • #4
        Re: telecoverter

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim
        Onvolledige antwoorden bestaan helaas wel
        Sorry , sorry sorry
        Ik probeerde enkel te helpen , het is ondertussen al een paar jaar geleden dat ik de S1 IS met convertor gebruikte.
        Nu je het zegt , ja indien je tever uitzoomt krijg je idd een zwarte cirkel rond je foto's. Persoonlijk vondt ik dit soms wel een mooi resultaat, gaf een aparte foto . Smaken verschillen dus nu weer niet beginnen schieten hé
        De vraag was dus "kan je bij het gebruik van een teleconverter (voor Powershot 2 IS) de zoomfunctie nog gebruiken ?" Antwoord = Ja maar met tever uitzomen opletten voor de zwarte rand (cirkelvormig)
        ***Ne kodak en ne zak...***

        Comment


        • #5
          Re: telecoverter

          Bedankt voor jullie reacties.

          Als je de convertor op je lens installeert, gaat het gewicht ervan dan niet te belastend zijn voor het mechanisme dat de lens uitschuift als je het toestel inschakeld ?

          Heb even rondgeneusd op internet en blijkbaar is de Sony-convertor nog moeilijk te vinden (verouderd model vertels de sony-site me). Wat is daar van ?

          Is er een groot verschil in kwaliteit tussen de Cano,- en Sony-convertor ?
          Last edited by joebat; 29 augustus 2006, 12:40.
          Fuji x 100 f

          Comment


          • #6
            Re: telecoverter

            Oorspronkelijk geplaatst door joebat
            Als je de convertor op je lens installeert, gaat het gewicht ervan dan niet te belastend zijn voor het mechanisme dat de lens uitschuift als je het toestel inschakeld ?
            De convertor schuift over de bestaande lens, de bestaande lens heeft dus geen contact met de convertor (bezie het als een grote huls die je over de cameralens schuift) en kan dus ook niet belastend zijn.
            ***Ne kodak en ne zak...***

            Comment


            • #7
              Re: telecoverter

              Ikkenie,

              Als de convertor over de lens schuift, waarom dan een tussenring met schroefdraad ?
              Fuji x 100 f

              Comment


              • #8
                Re: telecoverter

                Oorspronkelijk geplaatst door joebat
                Ikkenie,

                Als de convertor over de lens schuift, waarom dan een tussenring met schroefdraad ?
                Bij mijn canon S1 IS ging het alvolgt :
                Org. ring (rond de lens) afdoen , hierop de convertor + tussenring met dezelfde (schroef)draad bevestigen. De convertor zag eruit als een 'buis' die over de bestaande zoom schoof. Dus je bestaande zoomlens kan in die 'buis' vrij in en uit 'bewegen'. Het tussenstuk dient dus om alles te bevestigen (net zoals de lenzen op de body gezet worden zeg maar..)
                Maar zoals ik al eerder zei , zo was het ongeveer 2 jaar geleden ... een eeuwigheid in de digitale wereld .
                Werkte bij mij heel goed , alles in acht genomen... het is en blijft een hulp(lap)middel natuurlijk.
                ***Ne kodak en ne zak...***

                Comment

                Working...
                X