Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto-albums...help

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto-albums...help

    Hallo
    sorry als dit onderwerp al ergens staat, maar tegenwoordig zie ik door de bomen het bos niet meer !
    Wat is nu aub een goede foto-album print-service ?
    Lijstje tot heden:
    * Henzo
    * Spector
    * Extrafilm
    * Hema
    * andere ?

    Vooral kwaliteit van de foto's, manier van inbinden, en is het ergens op te halen of moet je peperdure transportkosten betalen, interesseren me wel
    dank je
    dv

  • #2
    Re: Foto-albums...help

    Bij deze site heb je veel en ook leuke indelings mogenlijkheden ; http://www.dedigitalerevolutie.nl/toontext.asp?id=12713

    De Hema heeft ook makkelijke software en maakt albums van goede kwaliteit, en niet duur.
    Groeten Omega.

    www.digiwaart.nl

    Comment


    • #3
      Re: Foto-albums...help

      Ik heb er net eentje besteld, enfin 2 stuks, bij Spector.

      Ik stuur die door via internet en krijg een bevestiging dat die binnen de 5 dagen bij de gekozen fotograaf zou liggen.
      Na 5 dagen juist niks natuurlijk
      Fotograaf neemt contact op met Spector en blijkt dat de onderaannemer die de kaften maakt niet kan volgen en dat er een paar extra dagen bijkomen.
      Zoals beloofd zouden die er vandaag zijn maar ... pech, weer niks.
      Terug wordt Spector gecontacteerd en deze keer krijgen we te horen dat er een heel pak bestellingen via internet foutgelopen zijn en dat alles bij hen herbegonnen moet worden ... terug wachten tot eind van de week.
      Dit was mijn eerste bestelling bij Spector ... hopelijk is de kwaliteit beter dan de service
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Foto-albums...help

        Ik heb een bijkomende vraag rond de fotoalbums.

        Ik moet een fotoalbum maken voor iemand... maar graag zou ik de layout volledig zelf maken in photoshop, illustrator, indesign...
        Blijkbaar werken de meeste bedrijven die een album maken met een bepaalde software waarin je je album moet maken...ik heb geen ervaring met die software...maar de mogelijkheden lijken mij beperk?

        Is er een plaats waar ik wel zo'n album kan laten maken waar ik zelf volledig de layout kan doen? (en dat ik .psd, .jpg, ... binnen geef = 1pagina)

        Of is die software die de meeste bedrijven voorzien degelijk genoeg om te willen doen wat je wil?

        Het liefst zou ik layout zelf volledig maken in photoshop en dat kunnen doorgeven aan een bedrijf.

        Comment


        • #5
          Re: Foto-albums...help

          Ik probeerde al Hema en Kodakimages :

          De software van Hema bied echt wel heel veel mogelijkheden, volledige vrije pagina-opmaak, zoveel foto's of tekstkaders als je wil, vrij te bepalen grootte van de foto's e.d. Kwaliteit van het luxe-album (het boek zelf bedoel ik) vind ik ok, van de foto's iets minder... Te donker en flets afgedrukt. En ik koos op een aantal pagina's voor een groen-gekleurde achtergrond waar nu de tekst niet leesbaar op is (leek wel best leesbaar op de preview).

          Ik liet intussen ook 2 albums maken via de service van Kodak-images (via de site van Fnac -> enkel afhalen in Fnac winkels (geen verzending mogelijk), of identiek zelfde software via de site www.kodakimages.com -> afhalen mogelijk bij diverse fotografen over het land).
          Kwaliteit van de albums is , vooral de luxe-serie (papier van 300g, mooie kaft met een venstertje in) is echt mooi als je op zoek bent naar een album om cadeau te geven (huwelijk, jubileum, geboorte etc). Afdrukkwaliteit van de foto's vond ik ook wel hoger dan bij Hema (heb een aantal foto's die ik zowel in een Hema als in een Kodakimages-boek liet afdrukken en daar ziet zelfs mijn oma dat ze bij de laatste mooier zijn). Mààr het nadeel is dan wel de zeer beperkte mogelijkheden van pagina indeling. Voor zo'n mooi cadeau-boek kom je wel toe, het mooiste zijn toch de pagina's met maar één of enkele foto's op, maar voor mijn vakantiefoto's vind ik het dan toch weer maar pover.

          Dus ik zoek nog verder... fotobuch hoor ik hier zo aanbevolen, maar de albums zien er niet zo mooi uit (kaft e.d., of lijkt dat maar zo op hun website ??)

          Comment


          • #6
            Re: Foto-albums...help

            Ik probeerde al Hema en Kodakimages :

            De software van Hema bied echt wel heel veel mogelijkheden, volledige vrije pagina-opmaak, zoveel foto's of tekstkaders als je wil, vrij te bepalen grootte van de foto's e.d. Kwaliteit van het luxe-album (het boek zelf bedoel ik) vind ik ok, van de foto's iets minder... Te donker en flets afgedrukt. En ik koos op een aantal pagina's voor een groen-gekleurde achtergrond waar nu de tekst niet leesbaar op is (leek wel best leesbaar op de preview).

            Ik liet intussen ook 2 albums maken via de service van Kodak-images (via de site van Fnac -> enkel afhalen in Fnac winkels (geen verzending mogelijk), of identiek zelfde software via de site www.kodakimages.com -> afhalen mogelijk bij diverse fotografen over het land).
            Kwaliteit van de albums is , vooral de luxe-serie (papier van 300g, mooie kaft met een venstertje in) is echt mooi als je op zoek bent naar een album om cadeau te geven (huwelijk, jubileum, geboorte etc). Afdrukkwaliteit van de foto's vond ik ook wel hoger dan bij Hema (heb een aantal foto's die ik zowel in een Hema als in een Kodakimages-boek liet afdrukken en daar ziet zelfs mijn oma dat ze bij de laatste mooier zijn). Mààr het nadeel is dan wel de zeer beperkte mogelijkheden van pagina indeling. Voor zo'n mooi cadeau-boek kom je wel toe, het mooiste zijn toch de pagina's met maar één of enkele foto's op, maar voor mijn vakantiefoto's vind ik het dan toch weer maar pover.

            Dus ik zoek nog verder... fotobuch hoor ik hier zo aanbevolen, maar de albums zien er niet zo mooi uit (kaft e.d., of lijkt dat maar zo op hun website ??)

            Comment


            • #7
              Re: Foto-albums...help

              Voilà se ... mijn 2 albums van bij Spector zijn binnen

              Die waren perfekt ingepakt en mooi afgewerkt zoals besteld. De kwaliteit is zeer goed, beter dan de fotoboeken van Fotolaboclub (idem als fotobuch.de).
              Het gaat hem natuurlijk om een album met ringen deze keer maar de kwaliteit van de foto's zelf en het gebruikte papier vind ik beter.

              Op de enkele dagen supplementair wachten na was dus alles prima.
              Wat mij betreft zeker een aanrader

              En dat ik ze in een winkel kan afhalen vind ik prima, zo kan er niets verkeerd lopen bij de Post
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment

              Working...
              X