Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarschuwing tegen verkoper

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarschuwing tegen verkoper

    Beste allemaal,
    Ik wil jullie allen waarschuwen voor een verkoper van fotografische spullen. Zijn naam is Dhruba Sapkota uit Utrecht, NL. Hij adverteert geregeld op oa. marktplaats.nl onder de naam “nature photography”.
    Onlangs heb ik een lens bij hem gekocht met bon, maar deze bleek direct na aankoop toch niet te voldoen: een verborgen gebrek omdat het diafragma niet werkte. Kan gebeuren natuurlijk, maar de verkopende partij in dezen heeft wel plichten bij het oplossen van de gebreken. Dit is zelfs geregeld in het Burgerlijk Wetboek 7, artikelen 16-18 (oa. lid 2).
    Deze Dhruba stelt zichzelf echter boven de Nederlandse wet en komt de koper geheel niet tegemoet. Integendeel zelfs, want hij is communicatief ronduit onbeschoft. Want hij vervalt bijzonder snel vervalt in scheldpartijen en verzinsels (alhier ook wel bekend); daar ga ik uiteraard niet in mee. Ik gebruik gewoon de wettelijke mogelijkheden om mijn volledige schade op dit heerschap te verhalen.
    Alhoewel ik er normaliter niet op uit ben om iemand publiekelijk aan de schandpaal te nagelen, voel ik me moreel verplicht jullie allemaal te waarschuwen tegen deze Dhruba; ik kwam er helaas te laat achter omdat ik pas achteraf zijn naam kende.
    Mijnheer verdedigt zich overigens door te melden dat hij ‘vele positieve reakties’ heeft op zijn handel; welnu, Google voor de aardigheid zijn naam eens, en lees al deze “lovende” reakties, maar ook zijn eigen reakties op diverse fora.
    Bovenal is het natuurlijk niet echt relevant of hij wel of geen lovende reakties heeft van zijn klanten: het gaat er in mijn geval immers om hoe hij omgaat met terechte klachten die zeer spoedig na de aankoop zijn vastgesteld, en die niet naar behoren worden opgelost.
    Via de wettelijke bepalingen die hierbij gelden in NL ga ik uiteraard een schadevergoeding afdwingen. Niet voor niets heb ik aangedrongen op een aankoopbon, gelukkig maar achteraf. Alhoewel het allerbeste natuurlijk had geweest om gewoon op te stappen toen hij nogal moeilijk en vaag deed over een aankoopbon. Overigens, ik weet inmiddels dat ik wat dat laatste betreft niet de enige ben die dit heeft mogen ervaren.
    Vanwege mijn zeer negatieve ervaringen wil ik jullie waarschuwen. Tenslotte zal mijn advies aan een ieder die overweegt in dit gaan op zijn advertenties ook duidelijk zijn. Wees gewaarschuwd!

    [MOD] Na overleg, topic teruggeplaatst.
    Willy
    Last edited by Hombre; 29 augustus 2006, 07:24.

  • #2
    Re: Waarschuwing tegen verkoper

    Al veel slechte berichten over deze verkoper gehoord. De berichtgeving klopt veelal van geen kanten, lenzen die te koop staan als 'excellent' zijn alles behalve dat. Daarnaast zet de verkoper je onder druk om zo snel mogelijk die lens te kopen (dit is mij ook overkomen). Mochten mensen daar toch willen kopen, maak een afspraak, ga langs en test het materiaal uitvoerig. Ik kan me echter nauwelijks voorstellen dat mensen tot kopen overgaan als ze zijn naam intypen in Google en de eerste links openen. Ik hou hier normaal ook niet van, maar zou ook blij zijn als anderen mij zouden waarschuwen voor miskopen. U bent dus ook namens mij gewaarschuwd.

    Comment


    • #3
      Re: Waarschuwing tegen verkoper

      Search levert volgende reacties:

      http://forum.belgiumdigital.com/show...Dhruba+Sapkota

      http://forum.belgiumdigital.com/show...Dhruba+Sapkota

      oude bekende zo te zien?

      Henri

      @ mod: zelfde reply staat verkeerdelijk in chitchat.
      kan je daar verwijderen. Sorry
      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #4
        Re: Waarschuwing tegen verkoper

        Te mijden figuur. Er ooit al een mailtje naar gedaan en voelde vrij vlug onheil. Toen ik na een tijdje niet meer reageerde kreeg ik minder vriendelijke mail. Dus te mijden als de pest.

        Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment

        Working...
        X