Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderzoek aankoopadvies digitale camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onderzoek aankoopadvies digitale camera

    [Dit topic is gestart met toestemming van Willy,BD-Forumcoördinator.]

    Tegenwoordig is het aanbod van digitale camera’s overweldigend, waardoor het selecteren van “de perfecte camera” geen eenvoudige klus is. Vergelijkingswebsites kunnen hierbij helpen, maar ondersteunen de gebruiker gebrekkig of niet in zijn zoekproces. Recentelijk is er een vergelijkingswebsite gestart met het aanbieden van expert advies, waarmee de consument een betere keus zou moeten kunnen maken. Dit onderzoek heeft als doel inzicht te verkrijgen in de acceptatie van zowel het advies als de technologie en de mate waarmee het zoekproces wordt verkort. Het onderzoek duurt maximaal 8 minuten.

    Door mee te doen:
    - Maakt u kans op één van de vier waardebonnen van 10 euro.
    - Helpt u mij data te verzamelen om statistisch onderzoek te verrichten voor de Thesis van mijn opleiding bedrijfskunde aan de RSM Erasmus Universiteit Rotterdam.
    - Krijgt u inzicht in een methode om een betere keuze te maken bij de aanschaf van een product.
    - Krijgt u inzicht in de resultaten van het onderzoek.

    Klik op onderstaande link om het onderzoek te starten.
    http://ed-win.name/select/select.htm

    Alvast bedankt voor de medewerking!

    Met vriendelijke groet,
    Edwin Hendrick.
    Last edited by edwinrsm; 26 augustus 2006, 14:46.

  • #2
    Re: Onderzoek aankoopadvies digitale camera

    Sorry hoor maar deze enquete duurt mij toch net iets te lang hoor! max 8 min
    Deze enquete zondigd tegen enkele van de naar mijn mening belangrijkste regels nl ze moet KORT, duidelijk en overzichtelijk zijn
    Grts JVG
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

    Comment


    • #3
      Re: Onderzoek aankoopadvies digitale camera

      Oorspronkelijk geplaatst door janvangent
      Sorry hoor maar deze enquete duurt mij toch net iets te lang hoor! max 8 min
      Deze enquete zondigd tegen enkele van de naar mijn mening belangrijkste regels nl ze moet KORT, duidelijk en overzichtelijk zijn
      Grts JVG
      Ik vraag inderdaad nogal wat, het is dan ook meer een experiment gekoppeld aan een vragenlijst. Ik ben er echter wel van overtuigd, dat indien dit systeem blijkt te voldoen aan de verwachtingen,de gemiddelde gebruiker er enorm veel tijd mee kan besparen.

      Groet,
      Edwin
      Last edited by edwinrsm; 27 augustus 2006, 11:35.

      Comment


      • #4
        Re: Onderzoek aankoopadvies digitale camera

        Beste fotografie liefhebbers,

        Ik heb nog wel wat hulp nodig van jullie. Dus mocht je nog een minuut of 8 over hebben, help me dan door het invullen van de vragenlijst. Je helpt me er enorm mee! De resultaten zal ik als dank beschikbaar stellen, bovendien maak je kans op één van de vier waardebonnen naar keuze!

        Alvast bedankt!

        Edwin

        Comment


        • #5
          Re: Onderzoek aankoopadvies digitale camera

          Dit alles werkt zeer verwarrend zeker de samenwerkeing met de keuzelijsten.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Onderzoek aankoopadvies digitale camera

            Nope, idd, zoals hier al aangehaald... velen zullen afhaken omdat het echt te omslachtig is.
            Een enquete moet eenvoudig zijn en dat is dit zeker niet.
            Een enquete mag niet gaan vervelen... en mag dus zeker niet te lang zijn of naar andere sites (kieskeurig) verwijzen.
            De vraag formuleringen zijn soms totaal verkeerd en moet je de vraag meerdere keren lezen alvorens je een antwoord kan geven.

            Ik denk niet dat er veel mensen tot het einde zullen volhouden... tenzij ze zich vervelen met dit regenweer en ze hun tijd willen vullen
            Ik ben bij de verwijzing naar de andere site (vraag twee) al afgehaakt...
            (en ik doe wel meer aan dit soort onderzoek mee)
            Lees de eerste vraag eens..

            "Ik weet onder welke omstandigheden een handmatig instelbare sluitertijd tot betere foto's leidt."
            Ga je daar op antwoorden " Volledig mee eens" ???

            Met wie moet ik eens zijn??? Snap je dat er geen juist antwoord tussen zit?
            Dus daar moet gewoon staan "Ja, neen, geen idee" meer niet.
            Je moet gewoon teveel lezen alvorens je kan antwoorden.
            Maak het eenvoudiger en formuleer de vragen en antwoorden opnieuw.

            Comment


            • #7
              Re: Onderzoek aankoopadvies digitale camera

              Oorspronkelijk geplaatst door mic
              Nope, idd, zoals hier al aangehaald... velen zullen afhaken omdat het echt te omslachtig is.
              Een enquete moet eenvoudig zijn en dat is dit zeker niet.
              Ik denk niet dat er veel mensen tot het einde zullen volhouden... tenzij ze zich vervelen met dit regenweer en ze hun tijd willen vullen
              Beste mic,

              je moet het ook meer zien als experiment dan uitsluitend een enquete. Ik ben erg blij met dit regenachtige weer inderdaad , in 2 dagen zit ik nu op de 100 volledig ingevulde vragenlijsten. Maar dit kunnen er nog wel wat meer worden hoop ik.

              Je geeft aan dat het te omslachtig is. Ik krijg als feedback vaak te horen dat de website van Kieskeurig omslachtig is, met name het adviessysteem. Deze enquete kon dan ook niet eenvoudiger worden opgezet aangezien het een systeem test wat blijkbaar niet gebruiksvriendelijk is.

              Wat betreft je stelling over vraag 1. Origineel had ik daar ja/nee/weet niet. De prof. ging hiermee niet akkoord dus heb ik het zo moeten doen.

              Toch bedankt voor je input!

              Groet,

              Edwin Hendrick

              Comment


              • #8
                Re: Onderzoek aankoopadvies digitale camera

                Oorspronkelijk geplaatst door mic
                "Ik weet onder welke omstandigheden een handmatig instelbare sluitertijd tot betere foto's leidt."
                Ga je daar op antwoorden " Volledig mee eens" ???

                Met wie moet ik eens zijn??? Snap je dat er geen juist antwoord tussen zit?
                Dus daar moet gewoon staan "Ja, neen, geen idee" meer niet.
                Je moet gewoon teveel lezen alvorens je kan antwoorden.
                Maak het eenvoudiger en formuleer de vragen en antwoorden opnieuw.
                Sorry mic maar dat is wel de correcte manier. Je moet immers werken met een 5- of 7-puntenschaal bij onderzoek voor een thesis ... Het fijne weet ik er (nog) niet van.

                Ik heb de enquête net gedaan (ik vond het nog weinig vragen ). Ik vond het wel goed te doen en niet omslachtig hoor. Leuk experminent

                (Op de tijd dat sommigen hier commentaar zitten te geven vul je die enquête in )

                Comment


                • #9
                  Re: Onderzoek aankoopadvies digitale camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door edwinrsm
                  Beste mic,


                  Wat betreft je stelling over vraag 1. Origineel had ik daar ja/nee/weet niet. De prof. ging hiermee niet akkoord dus heb ik het zo moeten doen.


                  Edwin Hendrick
                  Zeg tegen de prof dat hij fout zit... Zeg maar dat het van mij komt... Dan zal hij z'n menig direct herzien. Anders kan je hem nog altijd ontslaan uit z'n functie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onderzoek aankoopadvies digitale camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door mic
                    Zeg tegen de prof dat hij fout zit... Zeg maar dat het van mij komt... Dan zal hij z'n menig direct herzien. Anders kan je hem nog altijd ontslaan uit z'n functie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Onderzoek aankoopadvies digitale camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door mic
                      Zeg tegen de prof dat hij fout zit... Zeg maar dat het van mij komt... Dan zal hij z'n menig direct herzien. Anders kan je hem nog altijd ontslaan uit z'n functie.
                      Haha, ik moet zeggen dat je meer met deze vraag kunt op een 7 punts schaal. Nu is het een ratio/scale variabele in plaats van een dichotome nominale. Voor de verwerking geeft dit meer informatie .

                      Mochten er nog mensen zijn die bij willen dragen aan dit leuke onderzoek het staat nog een aantal dagen online op http://ed-win.name/select/select.htm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Onderzoek aankoopadvies digitale camera

                        weet ge wat?
                        ik zal het nog eens proberen...
                        Het is nu 11.47 ik heb nu tijd tot 12.26 want dan moet ik gaan lunchen...
                        als 't dan klaar is ...
                        allez daar gaan we

                        Comment


                        • #13
                          Re: Onderzoek aankoopadvies digitale camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door mic
                          weet ge wat?
                          ik zal het nog eens proberen...
                          Enenenenenen? Is het gelukt?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Onderzoek aankoopadvies digitale camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door edwinrsm
                            Enenenenenen? Is het gelukt?
                            Jep het is gelukt... Allez de vragenlijst invullen is gelukt...

                            Maar de productvergelijking van Kieskeurig lukt niet zo goed.
                            Als ik alles had aangevinkt wat ik zou willen.. was 't resultaat 0 (nul).
                            Ok, dus enkele criteria vervangen door "maakt niet uit".. En dan had ik nog niet gek gedaan, dus geen roze kleur ofzo... en geen merk geselecteerd.
                            Als ik dan wat aanpassingen deed... bleef 't resultaat nul??? Er zitten precies geen DSRL in?
                            Er zijn geen resultaten gevonden! Pas uw selectie s.v.p. aan.Ok heel veel aanpassingen, wat eigenlijk m'n keuze niet meer was.. Dan kwam er op laatst één resultaat...De Finepix S9500 ?? Dat is helemaal m'n keuze niet. Ik heb die in de winkel vastgehad en dat ligt me zeker niet.
                            En na verdere aanpassingen mijnentwege, kwam ik op toestellen uit die niet meer verkocht worden??? Alhoewel ik duidelijk "Leverbare modellen had aangeklikt ??? De lijst is precies al twee jaar oud? Kijk, bij de huidige evolutie van modellen die ieder jaar aangepast en vervangen worden... moet je ook zo'n lijst aanpassen.

                            OK , goed dan maar verder met het invullen van jou vragenlijst... met 't gevolg dat de antwoorden ook daarnaar zijn. Dus totaal geen vertrouwen in deze Kieskeurig keuzelijst, aan niemand verder aanbevelen enz, enz... en zesentwintig maal "Volledig mee oneens" Behalve gebruiksgemak van kieskeurig... daar zat 't wat beter.
                            Dus die ééne negative lijst is van mij...
                            Eén ding was er goed aan.. De vraag: "Wat is uw kennisniveau met betrekking tot de werking van digitale camera's?" Gaat maar tot expert...??? Guru stond er niet bij...
                            Mischien voor de leek of beginner zal zo'n lijstje van Kieskeurig beter van toepassing zijn... Of... Of... IK ben te KIESKEURIG ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Onderzoek aankoopadvies digitale camera

                              lol mic

                              Dat van die 0 resultaten had ik ook. Als ik de selectie aanpaste bleef het idd op 0. De prijs was blijkbaar het probleem

                              Comment

                              Working...
                              X