Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem te donkere prints epson 4000 opgelost

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem te donkere prints epson 4000 opgelost

    Hoi allemaal,

    de afgelopen maanden ben ik intensief bezig geweest met het oplossen van het probleem van te donkere prints op mijn epson 4000 c8.
    Echt van alles geprobeerd. Allerlei profielen, papiersoorten, instellingen in de printer. Maar ik kreeg het prbleem niet opgelost. Niets hielp echt. Totdat ik de tip van iemand kreeg dat de brightnes van mijn scherm wel eens te hoog kon staan.

    Nou hoor ik je denken, ja dat is stom.
    Ik heb mijn scherm echter gecalibreerd met de Gretag eye-one 2. Dan zou je toch verwachten dat het goed moet zijn. Echter in het openingsscherm van dat programma wordt geadviserd om de brightnes bij een lcd scherm op 140 cd/cm2 te zetten en dat blijkt in praktijk gewoon veel te hoog te zijn.
    Ik heb het nu teruggebracht naar 120 (verder kon helaas niet) e voila : de prints zijn nu reeds voor 95% goed. het zou nog iets verder terugmoeten , maar kan helaas niet.

    Kortom, heb je hetzelfde probleem ? probeer dan deze simpele oplossing eens.

    alex
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

  • #2
    Re: probleem te donkere prints epson 4000 opgelost

    Had ik ook met mijn epson 2400 en cinema display 20 inch. Je kunt niets instellen op dat cinema display (mooi scherm, maar gewoon van kwaliteit). Ik heb de spyder 2, maar met die software kun je de helderheid van je scherm niet aanpassen. Ik heb het scherm gewoon op de minimum helderheid ingesteld en ziedaar: prints waarvan de helderheid grotendeels overeen komt met die van het scherm (100% kan nooit, want papier is nu eenmaal niet hetzelfde als een lcd).
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

    Comment

    Working...
    X