Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printvraagje

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printvraagje

    Haai allemaal,

    ik heb op me werk een Color Laserprinter (HP 4500N).

    Als ik de testprint van de printer zelf uitprint is deze echt superscherp echt heel mooi, maar al mijn digitale foto's die ik print via photoshop zijn erg teleurstellend, ook als de dpi verhoog blijft het erg tegenvallen.

    kan iemand mij uitleg hierover geven hoe dit komt?

    Groeten Ruud
    Whoot Whoot! nu Fuji S7000 ;)
    YES YES Eindelijk heb ik mijn 505V!
    Joehoe! Eindelijk een Digicam CASIO QV!

  • #2
    Kies je het juiste papier bij je eigenschappen bij het afdrukken? Als ik mijn dpi verhoog maar toch het verkeerde papier aanduid dan zijn mijn afdrukken ook slecht. En welk papier gebruik je?

    Groetjes,
    Lexieke
    .:www.shadowarts.be:.

    Comment


    • #3
      Laserprinters zijn niet bestemd om foto's af te drukken, als je een foto wil afdrukken met goede kwaliteit moet je een inkjet gebruiken!

      Greetz
      My Flickr

      Comment


      • #4
        Hoi Lexieke,
        Ik gebruik gewoon a4-papier wat voor laserjet printers geschikt is. fotopapier voor laserprinters ben ik eigenlijk ook nergens tegengekomen..
        Whoot Whoot! nu Fuji S7000 ;)
        YES YES Eindelijk heb ik mijn 505V!
        Joehoe! Eindelijk een Digicam CASIO QV!

        Comment


        • #5
          dava,
          in die printertest zitten ook fototjes, en die zijn echt superscherp.
          inkjet printer die we hier hebben staan is de hp 970cxi dacht ik. maar daar zitten goedkope cardridges in.. dus dat ziet er helemaal niet uit..
          Whoot Whoot! nu Fuji S7000 ;)
          YES YES Eindelijk heb ik mijn 505V!
          Joehoe! Eindelijk een Digicam CASIO QV!

          Comment


          • #6
            Ik weet niet of het lukt want ik heb het nog nooit geprobeerd met een laser natuurlijk... maar als je nu eens HP Premium Photo Paper neemt en hierop print en de eigenschappen van de printer daar ook op afstelt? Kijk wel eerst of je printer dit papier aankan want anders ga je in de problemen komen... Ik weet het dus niet zeker, ik raad ook maar, maar kijk dus eerst zeker na of je printer dit papier aankan.

            Groetjes,
            Lexieke

            PS: DaVa heeft wel gelijk over die deskjets... steek anders goede inktvullingen in je 970Cxi, ik heb dezelfde en met dat fotopapier (HP Premium Photo Paper Glossy) krijg ik fantastische resultaten... mits de juiste afstellingen van mijn eigenschappen van de printer)
            .:www.shadowarts.be:.

            Comment


            • #7
              Originally posted by rdubbelud
              dava,
              in die printertest zitten ook fototjes, en die zijn echt superscherp.
              inkjet printer die we hier hebben staan is de hp 970cxi dacht ik. maar daar zitten goedkope cardridges in.. dus dat ziet er helemaal niet uit..
              Beste het is algemeen geweten dat Kleurenlasers bijlange niet aan de FOTOkwaliteit komen van GOEDE Inktjets!

              greetz
              My Flickr

              Comment


              • #8
                Klopt, maar uit een goede laser (ik maak vaak gebruik van een Lanier-toestel) kan je zeer deftige resultaten krijgen.
                ToM.___ //Fuji s602.
                www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                It goes to 11 you know? 1 louder.

                Comment


                • #9
                  Ik heb op m'n werk ook een KleurenLaserprinter HP 8500 A3.
                  Deze drukt mooie foto's af op gewoon papier.
                  De kwaliteit is echt goed.
                  Maar zoals gezegd, hier op 't forum, een inktjet drukt z'n kleuren voller, helderder af.
                  Misschien moet je de printer instellen op fotoprint. en misschien ligt 't aan 't programma waarmee je afprint...
                  Probeer anders een je foto in Excel in te halen en daar af te printen. Dan kan je de dpi kiezen... En zou 't goed moeten zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Ik moet ook nog altijd de eerste kleurlaserprinter zien de de kwaliteit van een goeie inktjet printer benaderd.
                    Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

                    Comment

                    Working...
                    X