Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sluiter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sluiter

    Gegroet,

    Ik zit als een gek te zoeken op het internet naar een jpeg-foto van een sluiter.
    ( van een lens )
    Geen tumbnail-exemplaar, maar een grote foto weliswaar.
    Is er iemand die ééntje in stock heeft of weet waar te vinden?

    t'Zou fantastisch zijn als dat zo was.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Sluiter

    Kan je hier iets mee doen?


    (Fotoopa is Frans VDM op BD)


    Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

    Comment


    • #3
      Re: Sluiter

      Hartelijk dank voor de research Cartix,

      Spijtig genoeg kan ik daar niets mee doen, ik zoek een foto/tekening van enkel de sluiter op hogere resolutie.

      Comment


      • #4
        Re: Sluiter

        Oorspronkelijk geplaatst door Teejay
        Ik zit als een gek te zoeken op het internet naar een jpeg-foto van een sluiter.
        ( van een lens )
        Volgens mij kun je dan lang zoeken want ik weet niet beter dan dat de sluiter normaal gesproken in de camera zit en niet in de lens. Of bedoel je het diafragma?

        Comment


        • #5
          Re: Sluiter

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
          Volgens mij kun je dan lang zoeken want ik weet niet beter dan dat de sluiter normaal gesproken in de camera zit en niet in de lens. Of bedoel je het diafragma?
          'tuurlijk wel... je kunt gewoon mirror lock gebruiken van de te fotograferen sluiter en voila, van voren (ik was er nu even te lui voor), maar is zoiets wat? Deze is van de achterkant van een EOS30:

          Als je zelf niets kunt maken en dit lijkt je wel wat moet je maar even roepen.

          Edit: oww.... van een lens. Stupid me... selectief lezen heet dat . Geen spleetsluiter maar een centraalsluiter dus? Tsja, dat wordt wat ingewikkelder, maar die hebben we ook nog wel ergens liggen.
          Last edited by Joost; 27 augustus 2006, 20:36.

          Comment


          • #6
            Re: Sluiter

            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
            Volgens mij kun je dan lang zoeken want ik weet niet beter dan dat de sluiter normaal gesproken in de camera zit en niet in de lens. Of bedoel je het diafragma?
            centraalsluiters zitten altijd in de lens.... dus zo lang zal ie nie moeten zoeken denk ik
            some toys 4 big boys
            http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

            Comment


            • #7
              Re: Sluiter

              Dit is wat ik zoek, maar dan in een veel betere resolutie en afwerking.
              Ik hoop dat iemand het heeft, want ik heb me al knettergek gezocht.

              Comment


              • #8
                Re: Sluiter

                Lijkt toch verdacht veel op een diafragma (?)

                Comment


                • #9
                  Re: Sluiter

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                  Lijkt toch verdacht veel op een diafragma (?)
                  tja... is ook zo..maar o.m. Leica en Bronica hebben dit systeem...

                  voordeel...je kan flitsen op elke sluitertijd! probeer dit maar eens met een gordijnsluiter

                  dus...geen diafragma..wel een sluiter
                  some toys 4 big boys
                  http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sluiter

                    Ja, dank, heb inmiddels gegoogeld en inderdaad zulke camera's / sluiters bestaan. Dat is het nadeel als je altijd bij een merk blijft.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sluiter

                      [QUOTE=Huggy]voordeel...je kan flitsen op elke sluitertijd! probeer dit maar eens met een gordijnsluiter
                      QUOTE]

                      Dat lukt bij een moderne camera en flits....
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sluiter

                        [QUOTE=hjanssen]
                        Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
                        voordeel...je kan flitsen op elke sluitertijd! probeer dit maar eens met een gordijnsluiter
                        QUOTE]

                        Dat lukt bij een moderne camera en flits....
                        ...maar alleen met een flink verlies van vermogen. In plaats van 1 lichtexplosie zal de hoeveelheid beschikbare energie namelijk verdeeld moeten worden over de totale X-sync tijd. In voor fotografen termen: je richtgetal neemt af in highspeed sync mode.

                        Een centraalsluiter heeft vanuit de aard van het beestje echter maar een beperkte snelheid. Een vlindersluiter gaat meestal niet sneller dan 1/500 (maar is onnauwkeurig), een diafragmasluiter houdt het bij 1/125 meestal al wel voor gezien.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sluiter

                          Diafragma....sluiter, als beginneling fotografie maken ze je alles wijs

                          Ik hoop echt dat iemand met een degelijk grote foto/tekening op de proppen komt

                          Alvast bedankt...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sluiter

                            Ik heb even geen goeie belichting bij de hand en zal volgende keer even mijn monitoren uitzetten , maar hier is vast een detail van de centraalsluiter van mijn Mamiya C220.

                            Lijkt dit een beetje op wat je zoekt? Dan zoek ik nog tips om de belichting goed te krijgen zonder reflecties en zonder de boel te slopen (er zit nu nog een film in, dus de voorplaat kon er even niet af).

                            Comment

                            Working...
                            X