Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

leren fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • leren fotograferen

    Ik heb gisteren een Nikon D50 gekocht,
    waarmee ik graag deze leuke hobby zou willen uitbouwen,
    maar aangezien ik over fotograferen en over deze camera niet veel verstand heb (diafragma, sluitertijd, scherpte, ...enz) zelf instellen,
    en het is precies niet gemakkelijk is om daar een geschikte cursus over te vinden om op m'n eigen tempo dit allemaal te leren (tips over zulke cursus altijd welkom),
    dacht ik van mij hier in te schrijven in de fotoschool maar weet soms iemand hoe of wat dit in elkaar zit?

    Ik heb al gelezen dat ze werken met foto's die je moet inzenden en dat die dan worden beoordeeld ziet er me allemaal formidabel intersant uit !!!

    Maar hoe geraak ik aan de slag?

    (waar moet ik mij inschrijven, de link naar de webpagina van die school werkt niet echt)

    Met dank,

    Ben

  • #2
    Re: leren fotograferen

    Ja, ik ben eigenlijk ook wel zeer geinteresseert. Ik wil grag weten hoe mijn foto's zijn en wat ik best doe om ze beter te maken qua compositie of sluitertijd en al die toestanden.

    Ik neem graag deel, groetjes, Rosita
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: leren fotograferen

      er is in utrecht een school die les geeft in fotografie en cursussen geeft.
      ik weet neit precies meer op welke site dat het was, moet je ff google
      de school is vlak bij leusden.
      Canon Eos 300D

      Comment


      • #4
        Re: leren fotograferen

        @mariska, beide personen wonen in België, zullen dus weinig kunnen doen met je tip.
        @easygirl en Benvt, om te beginnen je kan je voorlopig niet inschrijven voor de fotoschool, de server ligt plat (zoals men zegt)
        jullie kunnen alvast beginnen met deze link http://www.belgiumdigital.com/tips, daar zullen jullie al ettelijke uurtjes zoet mee zijn.
        alvast een paar tips, begin niet zomaar te fotograferen, denk na over wat je wil vastleggen, in functie daarvan ga je het een en ander opzoeken of in je handleiding of op de tips-afdeling.
        voor de opdracht augustus/september mag iedereen insturen maar als je instuurt moet je ook wel de moeite nemen om commentaar te geven op alle andere inzendingen. Ik veronderstel dat zodra de server terug in werking is Eric hier op het forum een bericht zal posten.
        Je kan buiten de fotoschool ook altijd een foto plaatsen in fotodiscussie en daar je vragen stellen (dus niet posten in showcase zoals dit nogal eens gebeurt)
        Ook de zoekfunctie van BD kan héél handig zijn, meestal zal jullie probleem wel al eens besproken zijn.
        groeten Linda16093
        Last edited by linda16093; 28 augustus 2006, 16:11.

        Comment


        • #5
          Re: leren fotograferen

          Deelnemen aan de fotoschool is geen les! Je zult er dus geen uitleg krijgen over welke instellingen waarvoor dienen enz. Het gaat in deze Fotoschool erom dat je een opdracht krijgt (bv maak een foto van een bepaald onderwerp in kleur en z/w). Je wordt ingedeeld in een groepje en iedereen in die groep maakt dan een of twee foto's. Hier krijg je een bepaalde tijd voor, daarna moeten de foto's worden opgestuurd en worden ze gepubliceerd. De medegroepsgenoten zien dan de foto's en moeten die beoordelen op basis van techniek en smaak. En na het geven van de commentaren kan daarover weer gediscussieerd worden. Zelf vind ik de Fotoschool erg leuk, omdat je foto's moet maken van dingen die je normaal nooit op de foto zou zetten. Je wordt dus "gedwongen" om verder te kijken dan je neus lang is.

          Tips over foto-opleidingen passen daarom niet hier in dit forumonderdeel, omdat deze Fotoschool een andere insteek heeft dan een een fotocursus of opleiding.

          Edit: De link naar de Fotoschool werkt inderdaad tijdelijk niet, maar dat zal aangepast worden.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

          Comment


          • #6
            Re: leren fotograferen

            Dank je voor de reactie, nu weet ik al wat meer.

            Groetjes, Rosita
            Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: leren fotograferen

              heel erg bedankt voor jullie reactie ,
              ik ga voor de maand september eens meedoen met de Challenge,
              dan zien we wel ondertussen wat opsteken op het internet van al die instellingen (als er iemand een goed boek kent?, altijd welkom)

              Groeten Ben

              Comment


              • #8
                Re: leren fotograferen

                Weet iemand eigenlijk waar er goede cursussen fotografie zijn in de buurt van Leuven - Tienen - Sint-Truiden ?

                Want ik wil ook graag de basis nog krijgen. Altijd handig om aan de hand van opdrachten en dergelijke een foto te leren maken en tegelijkertijd je fototoestel te leren kennen ?

                THX

                Comment


                • #9
                  Re: leren fotograferen

                  Deze vraag kun je het beste in Algemeen stellen, Marijke. Daar is als het goed ook al een topic over gestart.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

                  Comment


                  • #10
                    Re: leren fotograferen

                    Gewoon met een klein aantal mensen afspreken met een professionele fotograaf ! Ik stond er zelf wat sceptisch tegenover want de 'basis' ivm. sluiter, ISO en diafragma kende ik in theorie wel. Toch wist die persoon in één namiddag nog een heleboel tips, oefeningen en uitleg uit zijn mouw te schudden, en kunnen we eindelijk verder. Na de eerste experimenten met de handleiding naast u kom je immers altijd uit bij vragen zoals 'waarom niet scherp' of 'wat moet je daar nu mee'. De gegeven uitleg is ondertussen al zeer handig gebleken, a small step for man, but a giant leap for my fotomasjien.
                    The only time you have too much fuel is when you are on fire

                    Comment


                    • #11
                      Re: leren fotograferen

                      Weet iemand eigenlijk waar er goede cursussen fotografie zijn in de buurt van Leuven - Tienen - Sint-Truiden ?
                      Ik start vanaf 4 september met een fotografiecursus in het redingenhof in Leuven op maandagavond (men kan ook op dinsdagavond).
                      Prijs? 45 euro!
                      Hier de site moest het je interesseren ; http://www.cvoleuven.be/?page=informatica&id=128


                      Groetjes, Rosita
                      Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: leren fotograferen

                        Dit topic verplaats ik naar een meer passend forumonderdeel.
                        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                        --------

                        Comment

                        Working...
                        X