Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tallships A'pen 2006

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tallships A'pen 2006

    Ik ging een vriend uitzwaaien die samen met de MIR vertrok voor een mini cruise. Dus stond ik op rechter oever. En dan moest ik tegen de zon trekken.
    Niet eenvoudig maar geeft ook wel mooie sfeerbeelden denk ik.

    Dit is nu niet echt een Tall ship, maar zo met de waterstralen op de achtergrond van die brandweerboot (of hoe noemt dat?) geeft dat toch wel iets vond ik.


    Ik stond niet op de beste plek om de Amerigo Vespucchi te framen, maar dit moment toont wel met hoeveel man ze nodig zijn om de zeilen los te maken.


    En dan nog eens zo'n waterdingesboot in tegenlicht.
    Tot sluitertijd, Dirk

  • #2
    Re: Tallships A'pen 2006

    Heel mooie reeks niet echt een voorkeur ze zijn allemaal goed.

    Groetjes.
    lucv.be - instagram - facebook

    Comment


    • #3
      Re: Tallships A'pen 2006

      Nr 2 omdat ik wel even opkijk hoeveel matrozen met die zeilen bezig zijn.
      Nr 3 wegens de kwaliteiten van de foto
      Flickr PBase
      Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

      Comment


      • #4
        Re: Tallships A'pen 2006

        Mooie reeks met als uitschieter voor mij nr 2 Hier zie je goed hoe hoog die masten wel zijn en met hoeveel ze daar inhangen
        Groetjes Vicky

        Comment


        • #5
          Re: Tallships A'pen 2006

          ga voor de laatste opname, das een heel mooie.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Tallships A'pen 2006

            Indrukwekkend die 2de
            Maar die derde is wel de mooiste opname!

            Comment


            • #7
              Re: Tallships A'pen 2006

              Mooie reeks knap. mvg duindistel

              Comment


              • #8
                Re: Tallships A'pen 2006

                Knappe foto's!


                Btw: zo'n waterdingesboot is eigenlijk gewoon een sleepboot met bluscapaciteit...

                Zowel het havenbedrijf als de URS hebben (zee)slepers met een pompinstallatie. De pompinstallaties zijn gefinanciëerd door de Brandweer Antwerpen. Ze zijn ten alle tijden opvorderbaar en inzetbaar als blusboot.

                2 jaar geleden met de scheepsbrand van de Sea Trader heb ik eens een rondleiding / uitleg gehad aan boord van zo'n sleper... Ondanks dat het vrij "kleine" schepen zijn hebben ze toch een enorme bluscapaciteit dankzij ze zeer zware pompen die aan boord zijn.
                *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

                Comment


                • #9
                  Re: Tallships A'pen 2006

                  even oude koeien uit de gracht halen

                  Ik werk op die sleepboten, en ze hebben idd een vrij grote bluscapaciteit.

                  Namelijk 8000liter/minuut per monitor (kanon). In totaal dus 24.000liter/minuut
                  Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

                  Comment

                  Working...
                  X