Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lacie 319 of dell 2407WFP 24 inch ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lacie 319 of dell 2407WFP 24 inch ??

    Hoi allemaal,

    Ik ben er vandaag achter gekomen dat het scherm waar ik op werk niet het beste meer is. Dus op zoek naar een nieuw scherm. Voorkeur gaat uit naar een breedbeeld, maar het budget is beperkt tot max eur 1000,==
    Nou hoor ik goede geluiden over de nieuwe lacie 319 maar tevens over de Dell 2407WFP 24 inch.

    Wie kan mij hier van advies dienen ??

    bedankt

    alex
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

  • #2
    Re: Lacie 319 of dell 2407WFP 24 inch ??

    Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland
    Hoi allemaal,

    Ik ben er vandaag achter gekomen dat het scherm waar ik op werk niet het beste meer is. Dus op zoek naar een nieuw scherm.
    Ik denk dat dit een eeuwig durend probleem voor je gaat worden.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Lacie 319 of dell 2407WFP 24 inch ??

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
      Ik denk dat dit een eeuwig durend probleem voor je gaat worden.
      huugh ?? waar baseer je dat op
      Website : www.alextimmermans.com
      Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
      Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

      Comment


      • #4
        Re: Lacie 319 of dell 2407WFP 24 inch ??

        Wat zijn je verwachtingen/eisen voor dit scherm? Gaat het om algemeen gebruik.. of ben je pro-fotograaf en is het voor gecalibreerde beeldverwerking?

        Vertel ons wat meer over waarvoor je dit scherm gaat gebruiken? En of colormanagement/calibratie belangrijk is.

        Met een Dell scherm krijg je veel scherm voor je geld (heb zelf een 2005FPW), maar het zijn alles behalve grafische schermen. Ze hebben enkele kenmerkende 'flaws' waardoor ze in mijn ogen niet geschikt zijn voor professionele beeldbewerking/manipulatie voor druk/etc..

        Als dit scherm natuurlijk voor een niet-professionele omgeving is, dan denk ik dat je bij Dell het meeste scherm voor je geld zal krijgen.

        Michiel
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

        Comment


        • #5
          Re: Lacie 319 of dell 2407WFP 24 inch ??

          Is er iemand die weet waar Dell zijn schermen laat produceren??? Zij doen dat volgens mij nl. niet zelf, maar laten de ombouw in eigen design eromheen zetten. (Zoals zo vele merken dit doen).

          'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

          Comment


          • #6
            Re: Lacie 319 of dell 2407WFP 24 inch ??

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
            Ik denk dat dit een eeuwig durend probleem voor je gaat worden.
            Je zegt dat jouw scherm niet meer HET beste is, maar dat zal bij een nieuw scherm ook weer na een week, maand optreden als een fabrikant weer met een beter scherm komt.

            Als je bedoelt dat jouw scherm versleten is, wordt het anders, maar dat is ook een eeuwig durend probleem, maar met grotere tijdsintervallen, hoop je natuurlijk.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Lacie 319 of dell 2407WFP 24 inch ??

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
              Je zegt dat jouw scherm niet meer HET beste is, maar dat zal bij een nieuw scherm ook weer na een week, maand optreden als een fabrikant weer met een beter scherm komt.

              Als je bedoelt dat jouw scherm versleten is, wordt het anders, maar dat is ook een eeuwig durend probleem, maar met grotere tijdsintervallen, hoop je natuurlijk.

              ja, dan had ik net zo goed mijn oude nikon ftn kunnen blijven gebruiken. Graag weer on-topic, want ik heb nog geen antwoord op mijn vraag gekregen

              alex
              Website : www.alextimmermans.com
              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

              Comment


              • #8
                Re: Lacie 319 of dell 2407WFP 24 inch ??

                Alex, als je niet meer vertelt over in welke omgeving je dit scherm zal gebruiken en wat de eisen ervoor zijn, kan niemand je helpen. Je vraagt dan ook een keuze tussen twee compleet verschillende schermen. De Lacie 319 is op grafisch vlak een beter scherm maar is ook maar 19" groot, geen breedbeeld en ligt trouwens buiten je 1000euro Budget. Die keuze is dus compleet afhankelijk van waarvoor je het scherm zal bekijken. Is het voor professionele fotobewerking, dan is de Lacie enorm veel beter. Is het om DVD's te bekijken, te chatten en te surfen dan ben je beter met het Dell scherm.


                Offtopic: aan Nikonias : Dell produceert inderdaad hun eigen schermen niet, ze hebben daar ook niet één leverancier voor, maar verschillende. Het scherm in de 2005FPW is gemaakt door LG, hetzelfde type scherm zit in de Apple 20" Cinema Display. Wel gebruiken Apple en Dell een verschillende aansturing en backlight.
                Last edited by MichielBrugge; 25 augustus 2006, 18:20.
                Canon R | Leica Q
                EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                [/COLOR]

                Comment


                • #9
                  Re: Lacie 319 of dell 2407WFP 24 inch ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge
                  Alex, als je niet meer vertelt over in welke omgeving je dit scherm zal gebruiken en wat de eisen ervoor zijn, kan niemand je helpen. Je vraagt dan ook een keuze tussen twee compleet verschillende schermen. De Lacie 319 is op grafisch vlak een beter scherm maar is ook maar 19" groot, geen breedbeeld en ligt trouwens buiten je 1000euro Budget. Die keuze is dus compleet afhankelijk van waarvoor je het scherm zal bekijken. Is het voor professionele fotobewerking, dan is de Lacie enorm veel beter. Is het om DVD's te bekijken, te chatten en te surfen dan ben je beter met het Dell scherm.


                  Offtopic: aan Nikonias : Dell produceert inderdaad hun eigen schermen niet, ze hebben daar ook niet één leverancier voor, maar verschillende. Het scherm in de 2005FPW is gemaakt door LG, hetzelfde type scherm zit in de Apple 20" Cinema Display. Wel gebruiken Apple en Dell een verschillende aansturing en backlight.
                  het gaat mij zuiver om fotobewerking dus dan zou lacie de beste keuze zijn.
                  Deze past trouwens goed in het budget. Kost bij kamera-express nog net geen eur 900,==

                  alex
                  Website : www.alextimmermans.com
                  Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                  Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lacie 319 of dell 2407WFP 24 inch ??

                    Als het voor grafische toepassingen is dan mag je niet kijken naar de algemene markt (dell, acer, ..) maar naar de grafische monitoren.

                    Lacie voor de semi-prof en amateur.
                    Eizo voor de prof.

                    Leuk dan als je hem voor die prijs hebt!
                    Vergeet wel niet er een calibratietoestelletje bij te kopen en je kleurprofielen op elkaar af te stemmen.

                    Michiel
                    Canon R | Leica Q
                    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                    [/COLOR]

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lacie 319 of dell 2407WFP 24 inch ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge
                      Als het voor grafische toepassingen is dan mag je niet kijken naar de algemene markt (dell, acer, ..) maar naar de grafische monitoren.

                      Lacie voor de semi-prof en amateur.
                      Eizo voor de prof.

                      Leuk dan als je hem voor die prijs hebt!
                      Vergeet wel niet er een calibratietoestelletje bij te kopen en je kleurprofielen op elkaar af te stemmen.

                      Michiel
                      Hoi Michel,

                      calibrator reeds in bezit De Gretag one-eye.
                      Echter het probleem is inmiddels grotendeels opgelost. De gretag software geeft aan dat de brightnes van het scherm op ongeveer 140 cd/cm2 (LCD)moet staan echter in praktijk blijkt dat dat veel te hoog is.
                      Ik kreeg namelijk altijd te donkere prints in vergelijk met mijn scherm. Ik heb dit nu na een tip van iemand teruggezet naar 120 (lager ging niet) en de verhouding is nu stukken beter. Ik dacht dat het aan mijn printer lag maar weet nu inmiddels beter.
                      Website : www.alextimmermans.com
                      Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                      Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lacie 319 of dell 2407WFP 24 inch ??

                        Ah, super! Blij dat dat opgelost is.
                        Canon R | Leica Q
                        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                        [/COLOR]

                        Comment

                        Working...
                        X