Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

occulairrubbertje (eyepiece) voor D70 voor brildrager

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • occulairrubbertje (eyepiece) voor D70 voor brildrager

    Ik ben op zoek nr een beter occulairrubbertje (eyepiece) voor mijn D70.
    Ik ben een brildrager!

    Ik heb bij een kameraad het eyepiece van de F601 gebruikt (is blijkbaar enkel zo gekend) en dit paste (heel) goed en blokt het omliggende licht goed weg.
    Het is een rubbertje met een halve cirkel vanboven (zie foto).





    Op een thread heb ik ook deze gevonden :

    Dit is wel een volledige cirkel.
    Werkt dit ook goed voor brildragers?

    Weet iemand daar meer over ?

    * ander occulairrubbertje dat nog beter is
    * plaats waar je ze makkelijk kan vinden (liefst offline/fotoboer)
    * wat met de b&h#NIECN6006 ? Die is niet meer te verkrijgen ?
    Last edited by PSG; 23 augustus 2006, 15:20.

  • #2
    Re: occulairrubbertje (eyepiece) voor D70 voor brildrager

    Ik heb dat ooit eens bij Grobet (Antwerpen) gezien...

    Comment


    • #3
      Re: occulairrubbertje (eyepiece) voor D70 voor brildrager

      Het afgebeelde rubbertje heb ik nog een liggen. Inderdaad heel fijn voor de brildragers onder ons (ik dus ook).
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: occulairrubbertje (eyepiece) voor D70 voor brildrager

        Weet iemand of een eyepiece met een volle cirkel beter werkt (en dit dus bij een brildrager!) dan de afgebeelde (met een halve cirkel vanboven) ?

        Comment


        • #5
          Re: occulairrubbertje (eyepiece) voor D70 voor brildrager

          Oorspronkelijk geplaatst door stefken
          Weet iemand of een eyepiece met een volle cirkel beter werkt (en dit dus bij een brildrager!) dan de afgebeelde (met een halve cirkel vanboven) ?
          In theorie zal de volledig ronde idd. beter het licht kunnen afschermen dan de halfronde, logisch...
          Maar in de praktijk zal dat m.i. weinig verschil uitmaken vermits het meeste strooilicht toch van boven en van opzij komt!...

          BTW, ik ben ook brildrager en ondervind zelfs geen wezenlijk probleem met de originele eyepiece...

          Comment


          • #6
            Re: occulairrubbertje (eyepiece) voor D70 voor brildrager

            Oorspronkelijk geplaatst door LucD
            In theorie zal de volledig ronde idd. beter het licht kunnen afschermen dan de halfronde, logisch...
            Maar in de praktijk zal dat m.i. weinig verschil uitmaken vermits het meeste strooilicht toch van boven en van opzij komt!...

            BTW, ik ben ook brildrager en ondervind zelfs geen wezenlijk probleem met de originele eyepiece...
            Dag Luc,

            Ik merkte toch wel een heel duidelijke verbetering zowel nr zichtbaarheid als gebruikgemak bij gebruik van bovenstaande eyepiece. De vraag was evenwel vooral of VOOR EEN BRILDRAGER een volledig ronde eyepiece misschien minder makkelijk is in gebruik. Dat uw bril vb in de weg zit of zo. Bij de halfronde weet ik dat het gemakkelijk werkt met een bril.

            Zoals je zelf zegt is een volledig ronde nog iets beter nr zichtbaarheid maar het moet ook gemakkelijk in gebruik zijn natuurlijk.

            Comment

            Working...
            X