Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's gezocht

    Hallo,

    Ik ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar mooie foto's om in webdesigns te verwerken. Aangezien ik ze liever niet zomaar van internet wil nemen en ze op een correcte manier wil gebruiken, zou ik willen vragen of er mensen zijn die hun foto's ter beschikking zouden willen stellen.

    Enkele lukrake voorbeelden:


    Dit zijn nu vooral mensen, maar het mag zowat alles zijn. Als ik er maar een sterke "manier van denken" kan achter vinden. Hiermee bedoel ik dan bijvoorbeeld iemand die iets opbouwt, zodat de slogan kan zijn "Wij bouwen aan uw toekomst" of iets dergelijks. Of als het er zakelijk uitziet is natuurlijk ook altijd goed.

    Ik wil hier gerust wat geld aan uit geven, maar weet dat de prijzen van foto's meestal zeer hoog liggen, en daarom wil ik het ook op deze manier doen...
    Aangezien ik nog maar 19 ben en nog student, is het voor mij niet evident om zeer diep in de geldbuidel te tasten...

    Alvast bedankt,
    en ik hoop dat er mensen zijn die mij willen helpen.

    Bert

  • #2
    Re: Foto's gezocht

    Bij www.shutterstock.com kun je voor €125 een maandabonnement krijgen waarmee je per dag 25 foto's kunt downloaden. Da's dus zo'n 750 foto's in een maand.

    Daar zitten best wel wat mooie foto's tussen. Je moet maar eens een kijkje nemen. (Eénmaal je ingelogd bent heb je veel meer en andere zoekresultaten merk ik ook). Misschien ben je er iets mee.
    http://kasper.photography & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Foto's gezocht

      Ja,

      Zulke sites heb ik al veel gevonden... Het enige spijtige is, je mag ze wel in je eigen webdesigns gebruiken, maar niet indien je een webdesign voor iemand anders maakt..

      Meestal toch, ik heb voor alle zekerheid net een mailtje gestuurd.

      Toch bedankt!

      Edit:

      Ik hoop dat het toch gaat mogen, de site heeft echt precies de foto's die ik nodig heb!
      Last edited by Ber; 23 augustus 2006, 15:32.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's gezocht

        Dat zou ik eigenlijk niet weten. Ik maak nu enkele drukwerk-ontwerpen voor iemand die zelf een account heeft. Ik gebruik dus eigenlijk zijn foto's.
        Maar in feite gebruikt hij die ontwerpen dan wel weer om aan te bieden in zijn applicatie, dus hij doet het allesinds.

        Ik denk dat Royalty-free foto's betekent dat je ermee mag doen wat je wilt. Maar ik hoor het graag ook nog eens als je het te weten komt.
        http://kasper.photography & Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Foto's gezocht

          "Yes -- we allow third party designing.

          Thanks,


          Andrea
          Shutterstock Support
          http://www.shutterstock.com"


          Dat is het antwoord . Ik heb nog even terug gemaild of het ook geld indien je er wat mee verdient, dus dat antwoord zal ik later er ook bij zetten.

          Comment


          • #6
            Re: Foto's gezocht

            "Yes that's fine -- you just cannot directly re sell the images.

            Thanks,

            Andrea
            Shutterstock Support
            http://www.shutterstock.com"

            Ik heb dus na lang zoeken mijn oplossing gevonden. Trouwens even iets anders, er zijn prachtige foto's hier te bezichtigen op dit forum!

            Comment


            • #7
              Re: Foto's gezocht

              [quote=BerTrouwens even iets anders, er zijn prachtige foto's hier te bezichtigen op dit forum![/quote]

              Indien je hier bruikbare foto's vindt, kan je steeds contact zoeken met de fotograaf en vragen of je de foto's mag gebruiken en onder welke voorwaarden.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: Foto's gezocht

                Ik heb zelf geen voor dit doel geschikte foto's maar wilde toch even melden dat ik m'n petje afneem voor de instelling van de TS. Hier kunnen velen een voorbeeld aan nemen.

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's gezocht

                  Heb je al eens contact opgenomen met Getty?
                  (zie www.gettyimages.com en zelfs .be)

                  hesy.be
                  BD0319BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's gezocht

                    Ja die heb ik al eens gecontacteerd.

                    Hun beelden mag je alleen voor persoonlijk gebruik gebruiken, en niet gebruiken op dingen waar je zelf geld mee gaat verdienen.

                    (Dat dacht ik toch, ben er zo goed als zeker van)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's gezocht

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                      Indien je hier bruikbare foto's vindt, kan je steeds contact zoeken met de fotograaf en vragen of je de foto's mag gebruiken en onder welke voorwaarden.
                      Hartelijk dank!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's gezocht

                        Op www.sxc.hu kun je rechtenvrije stockfoto's vinden.
                        D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

                        Comment

                        Working...
                        X