Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 in bagageruimte vliegtuig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D200 in bagageruimte vliegtuig

    Heeft er iemand enig idee of ik mijn Nikon D200 probleemloos in mijn valies mag steken, om dan in de bagageruimte van het vliegtuig te laden.Er mag tot nu toe , als je naar de Verenigde Staten vliegt, géén handbagage meer mee aan boord. Kunnen er problemen zijn omwille van het drukverschil, en de lage temperatuur? Gezien het waarschijnlijk een éénmalige reis is naar Hawaii, had ik natuurlijk dolgraag fauna en flora gekiekt!! Misschien kan er terplaatse een camera gehuurd worden? Heeft er iemand ervaring met dit probleem. Vertrek is voorzien voor 4 september. Misschien zal die veiligheidsmaatregel opgeheven worden voor 4 september. Zelfde probleem met mijn verrekijker!!

  • #2
    Re: D200 in bagageruimte vliegtuig

    Oorspronkelijk geplaatst door soete
    Heeft er iemand enig idee of ik mijn Nikon D200 probleemloos in mijn valies mag steken, om dan in de bagageruimte van het vliegtuig te laden.Er mag tot nu toe , als je naar de Verenigde Staten vliegt, géén handbagage meer mee aan boord. Kunnen er problemen zijn omwille van het drukverschil, en de lage temperatuur? Gezien het waarschijnlijk een éénmalige reis is naar Hawaii, had ik natuurlijk dolgraag fauna en flora gekiekt!! Misschien kan er terplaatse een camera gehuurd worden? Heeft er iemand ervaring met dit probleem. Vertrek is voorzien voor 4 september. Misschien zal die veiligheidsmaatregel opgeheven worden voor 4 september. Zelfde probleem met mijn verrekijker!!
    Ik zie niet in wat het probleem zou kunnen zijn. Het bagageruim is gepressuriseerd en als je je camera wat tussen de kleren steekt is hij beschermd tegen de kou (het is daar gaan -35 of zo... hoog(laag)uit een graad of 5.
    Je zal wel je batterijen moeten verwijderen en aangeven natuurlijk.
    450D en wat prullen

    Comment


    • #3
      Re: D200 in bagageruimte vliegtuig

      Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.

      Je zou ook de luchtvaartmaatschappij kunnen vragen naar de regels op dit gebied én hoe je de cam + lenzen het beste kunt beschermen, want met bagage wordt niet zo voorzichtig omgegaan als je zou denken.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • #4
        Re: D200 in bagageruimte vliegtuig

        Ben je absoluut zeker dat een camera niet meer mee kan als handbagage (of desnoods bloot rond de hals gedragen?).
        Als dit zo is ga ik beslist niet meer naar dat hyppocriete land.
        Paranoia ten top

        extra: in mijn familie is er een diabetes persoon. Heeft insuline shots nodig. Insuline kan wel iemand doden. So what?

        Henri
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #5
          Re: D200 in bagageruimte vliegtuig

          Zeer raar .... ben vorige week vrijdag (1 dagje na de problemen op Heathrow) gevlogen en mocht nochthans met een volle rugzak (laptop, gsm, iPod, fototoestel, ...) als handbagage mee op het vliegtuig hoor ...

          Groetjes,
          DVdB
          Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

          Comment


          • #6
            Re: D200 in bagageruimte vliegtuig

            OK, nog even snel gezocht op www.tsa.gov (de officiële site van de Amerikaanse Transportation Safety Agency):

            Toegelaten aan electronic devices:


            Carry-on
            Checked

            Camcorders
            Yes
            Yes

            Camera Equipment - the checked baggage screening equipment will damage undeveloped film in camera equipment. We recommend that you either put undeveloped film and cameras containing undeveloped film in your carry-on baggage or take undeveloped film with you to the checkpoint and ask the screener to conduct a hand-inspection.
            Yes
            Yes

            Laptop Computers
            Yes
            Yes

            Mobile Phones
            Yes
            Yes

            Pagers
            Yes
            Yes

            Personal Data Assistants (PDA's)
            Yes
            Yes

            NOTE: Check with your airline or travel agent for restrictions on the use of these and other electronic items during your flight.

            Dus het mag he !!!! Alleen geen liquids.

            Het is zelfs terug toegelaten op vluchten van en naar de UK om opnieuw handbagage mee te nemen ...

            Groetjes,
            DVdB
            Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

            Comment


            • #7
              Re: D200 in bagageruimte vliegtuig

              De maatschappij " Continental Airlaines" laat dit wel toe, maar het is de Belgische regering die tot nu toe de strengste normen handhaaft in Europa.
              Dus, zoals de site van Biac vermeld: ALLEEN 1 DOORZICHTIG PLASTIEK ZAK!
              We zijn zelfs naar de dokter moeten lopen om een bewijs te halen voor het mogen meenemen van de noodzakelijke pillen aan boord. Voor alle duidelijkheid: het gaat enkel om vluchten naar de USA!!

              Comment


              • #8
                Re: D200 in bagageruimte vliegtuig

                De Faq van de toegelaten en verboden handbagage in de US:

                http://tsa-7.custhelp.com/cgi-bin/ts...er/std_alp.php
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment

                Working...
                X