Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekering fotomateriaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzekering fotomateriaal

    Iemand die een verzekeringsmaatschappij kent in België die fotomateriaal verzekert tegen diefstal?

    Ik vertrek binnen 2 weken naar Brazilië en daar zijn roofovervallen schering en inslag en ik wil nu ook m'n camera niet thuislaten, noch kwijtspelen ...

  • #2
    Re: Verzekering fotomateriaal

    Ik heb mijn fotomateriaal laten verzekeren bij Ethias, maar ik vrees wel dat ze enkel zo'n verzekering afsluiten indien je bij hen ook andere verzekeringen hebt lopen (brandverzekering bijvoorbeeld).
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

    Comment


    • #3
      Re: Verzekering fotomateriaal

      Mijn fotogerief is verzekerd voor "alle risico's" bij Fortis. Alle aparatuur die je hier ziet behalve hetgeen onder 'memory storage' en 'varia'. Ik betaal een 50 eur per jaar...
      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
      Focaldesign

      Comment


      • #4
        Re: Verzekering fotomateriaal

        Waar je ook makkelijk je fotomateriaal kan laten bijverzekeren is in een polis voor verzekering van PC hardware, dit is echt niet zo duur hoor, tot over enkele weken geleden betaalde ik een polis van ongeveer een 300 euro jaarlijks en dit voor het verzekeren van om en bij de 55.000 euro aan PC en hardwaretoebehoren ( portables , server , plotter , printers enz , ook tegen diefstal van bvb portables in de wagen ofzo )
        Enkele weken terug heb ik eens gevraagd wat de meerprijs zou zijn om mijn fotomateriaal in diezelfde polis te steken, men zei toen dat dit tussen de 50 en 75 euro op jaarbasis zou zijn ( voor zo'n 7000 a 8000 euro nieuwprijs aan fotomateriaal ) . Aangezien we ook binnenkort op reis gaan heb ik dit dan ook maar in orde laten maken. ( verzekering is wel enkel geldig binnen Europa , hierbuiten heb ik geen info over )
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: Verzekering fotomateriaal

          Mijn materiaal is verzekerd bij Ethias tg diefstal en eigen schade

          Mvg
          Plette
          www.wildlifepixs.com

          Comment


          • #6
            Re: Verzekering fotomateriaal

            Ik heb in juli/aug 4 weken in brazil gezeten, en voor ik vertrok heb ik de kleine lettertjes van mijn polis ook nog eens gelezen.
            Ik heb al een brand+diefstal van fortis voor woonst, een daarbij is ook diefstal op reis inbegrepen (tot 8000€). Materiaal moet wel van persoon gestolen zijn, dus niet uit hotelkamer, wagen, ...
            Medereiziger had verzekering voor reis afgesloten bij winterthur, die dekte naast diefstal ook breuk ed.

            Als het al een geruststelling mag zijn, erg onveilig leek het me niet. Rio hield natuurlijk meer risico in te houden dan een boerengat in de Pantanal, Sao Paulo hebben we volledig links laten liggen.
            Volg een beetje advies op van de locals in de grotere steden, zij weten in welke wijken je je materiaal beter niet loopt te showen. Het is soms omslachtig, camera uit tas halen, foto nemen, camera wegbergen, ... en je mist al eens wat spontane shots, maar het is toch een aanrader.


            Hoe dan ook, fijne reis!

            Smt.
            Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Verzekering fotomateriaal

              als Nikon-gebruiker (of toch volgens je avator) moet je eens kijken bij de Nikonians.
              Zij bieden hun betalende leden (en daar kan je daan ook weer vanalles mee doen, lees maar wat op hun site) een wereldwijde verzekering aan.
              Meer details op NikSecure.

              Oorspronkelijk geplaatst door NikSecure
              • Apply and manage your insurance online. Easily modify insurance coverage online.
              • Fast and hassle-free claim processing online.
              • Low premium: Insure equipment worth $5,000 USD for only $150 USD per year.
              • Cover up to a maximum of $20,000 USD worth of equipment.
              • Secure credit card payment. Visa, Mastercard and American Express accepted.
              • Covers both amateur and professional use.
              • Covers all camera equipment and photography accessories.
              • Covers underwater camera equipment.
              • Worldwide coverage and your location does not matter.
              • "All risk" coverage including breakage.
              • Covers breakage, damage, theft and loss.
              • Covers accidental damage.
              • Covers damages due to rain, water, moisture, snow, sand, storms, lightning, explosions and "Act of God".
              • Covers damage, breakage or theft on camping grounds and in tents.
              • No deductible except on theft ($250 USD).
              • "New for old" within the first 12 months of purchase of new equipment. Compensation after 12 months based upon actual cash value.
              • Insurance available both in US Dollars (USD) and in Euro (EUR).

              Comment


              • #8
                Re: Verzekering fotomateriaal

                die verzekering van Nikonians kost net zoveel als de patrimoniumverzekering van KBC voor hetzelfde doel: 3%/jaar .. maar als je de kleine letters leest, weet je waarom ik voor KBC koos .. ook al omdat ik een makelaar heb op korte afstand van huis die alles in het nederlands voor me regelt

                Comment


                • #9
                  Re: Verzekering fotomateriaal

                  Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                  die verzekering van Nikonians kost net zoveel als de patrimoniumverzekering van KBC voor hetzelfde doel: 3%/jaar .. maar als je de kleine letters leest, weet je waarom ik voor KBC koos .. ook al omdat ik een makelaar heb op korte afstand van huis die alles in het nederlands voor me regelt
                  Welke kleine lettertjes?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verzekering fotomateriaal

                    bij nikonians mag je bv enkel eerste jaar nieuwe cam kopen na totaal verlies zonder afschrijving .. bij KBC voor de hele duur van je contract: KBC verzekert immers niet de aankoopwaarde maar wel de vervangwaarde. Is na 3 jaar je D100 eindelijk kapot, dan mag je direct een D200 kopen ('k heb me al moeten inhouden om die D100 niet op de grond te smijten )

                    KBC is anders ook heel duidelijk: alles is verzekerd, behalve wat we zeggen dat ze niet verzekeren. Andere verzekeringen waarmee ik vergeleek noemden een lijst op van wat ze wel verzekeren, en de rest is dus niet verzekerd .. je bent dus bij KBC dus ook verzekerd tegen wat je nog niet kon verwachten bij afsluiten van een polis aangezien dat dan ook niet is uitgesloten in de polis

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verzekering fotomateriaal

                      en voor de rest dezelfde zaken? Wereldwijd, ook diefstal en als je 't zelf laat vallen (act of god?)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verzekering fotomateriaal

                        En wat is er dan allemaal verzekerd? Ik heb ook eens prijs laten maken en kwam op 300eur voor 5 dagen of zo.
                        Wat voor een verzekering zou dat dan wel niet geweest zijn ? :-)
                        www.knfotostudio.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verzekering fotomateriaal

                          Oorspronkelijk geplaatst door davege
                          en voor de rest dezelfde zaken? Wereldwijd, ook diefstal en als je 't zelf laat vallen (act of god?)

                          yep, welerdwijd, diefstal, laten vallen etc .. maar bv. niet diefstal uit wagen als je het zichtbaar achterliet. wel diefstal als je het bv; in de koffer stak .. ze vragen het PV van de diefstal op, en als jij aan de politie verklaarde dat je cam in de koffer zat, is er niets aan de hand .. had je aan de politie gezegd dat die op de hoedenplank lag .. dan heb je pech

                          is een patrimoniumverzekering die ze enkel aan goede klanten aanbieden omdat het een "verhoogd-risico-verzekering" betreft .. en dit kost 3% op de geschatte vervangwaarde: dus je aankoopfactuur is niet nodig, wel een gemiddeld prijsniveau van een camera van dezelfde klasse .. je moet wel "alles" verzekeren .. je kan niet zeggen, die body wel, en die body niet .. of je moet een formule gebruiken zoals: "alles wat jonger is dan 3 jaar wordt verzekerd" (teneinde de premie te beperken)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verzekering fotomateriaal

                            en wanneer ben je 'goede klant'?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verzekering fotomateriaal

                              Oorspronkelijk geplaatst door davege
                              en wanneer ben je 'goede klant'?
                              tja .. ik denk dat als je er nog een of twee andere polissen hebt (wagen, familiale, ...) een belegging of woningkrediet .. je je toch wel in die kring mag rekenen .. 't punt is wel, dat ze die verzekering alleen aan bestaande klanten voorstellen die er zelf achter vragen .. ze maken er geen reklame voor .. praat eens met je KBC makelaar .. die kan dat veel beter uitleggen dan ikke .. ik ken van verzekeringen nie veel

                              Bij Fortis had ik destijds ook die vraag gesteld, maar dan moest ik minstens twee motervoertuigen bij hun verzekeren, mijn loon op mijn fortis rekening laten storten, en liefst ook nog eens een woningkrediet bij hen afsluiten .. dan overwogen ze pas om me die verzekering te geven .. "dag jan" heb ik toen gezegd

                              Comment

                              Working...
                              X