Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervallen panden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervallen panden

    Ik weet niet of ik dit hier moet posten maar ik doe het dan maar:

    Ik hou van fotografie in oude vervallen panden of leegstaande fabrieken.
    Ik zou willen een lijst samenstellen van waar deze te vinden zijn in Belgie en ook toegankelijk zijn zonder veel gevaar.
    Wie kent leuke plekjes hiervoor ??
    Of bestaan er reeds dergelijke lijsten??

    popol
    popol

    http://www.fotopopol.be

  • #2
    Re: vervallen panden

    Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: vervallen panden

      En in welke regio zoek je zoiets ? Als je effe zoekt op Google en fotoforums naar "Urbanlocaties" zal je er waarschijnlijk al een pak vinden.
      Het vragen op forums levert niet vlug wat op omdat de zichzelf "Urbanshooters" noemende mensen de locaties niet graag prijs geven.
      Ik heb diverse mensen die ook op dit forum zitten gemaild met die vraag en ze zijn zelfs zo onfatsoendelijk in mijn ogen dat ze je nog geen antwoord geven.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #4
        Re: vervallen panden

        even googelen en je vind dit:

        - Home RTT, Kinderlaan 10 (Oostduinkerke/Nieuwpoort): het voormalig vakantieoord van de RTT (Belgacom). Een zeer mooie en behoorlijk grote plaats. Architecturaal is dit een zeer mooi gebouw.

        - Militair Hospitaal (Oostende): het oude militair hospitaal in Oostende. Voor deze zal je snel moeten zijn, want in september gaat het tegen de vlakte en komt er een groot appartementscomplex.

        - Bunkercomplex (Oostende): net naast de havengeul ligt een volledig bunkercomplex dat oorspronkelijk in Duitse handen was, maar daarna verbouwd werd tot eigendom van de Belgische marine. Dit complex is een beschermd monument.

        - Eindstation Gent Zeehaven (Gent): In de Gentse Zeehaven is er een soort "treinkerkhof". Kilometerslange rijen oude en vervallen treinwagons, langsheen de openbare weg. Onbegrijpelijk, in de tijd dat ge voor een bagatel als sluikstorter beticht wordt, en bedacht wordt met torenhoge boetes.

        - Blekerij Alsberghe (Gent): Blekerij "Alsberghe en Van Oost" in Gent wordt binnenkort (er zijn reeds plannen maar geen concrete data) afgebroken om plaats te maken voor een wijk met 350 huizen, als je deze gebouwen uit de industriele revolutie nog wil zien, moet je je haasten. Pas wel op waar je je voeten zet, hier en daar is de vloer aan het doorzakken. (ligt al plat)

        - Oud Ziekenhuis (Rekem): Aan het kasteel van Rekem staat een vervallen ziekenhuis. Ben er zelf nog nooit geweest helaas.

        - Chateau Neufcour (Brussel): Even ten westen van brussel ligt dit mooie kasteeltje. Het is duidelijk dat er het een en ander gaat gebeuren aangezien de ramen zijn afgedicht met plastic en er hier en daar duidelijk sporen zijn van bouwactiviteiten. Maar goed naar even zoeken en wat geklim toch binnen gekomen.

        - Brepols (Turnhout): Vroeger was het een van de top grafische bedrijven in Belgie, nu rest er enkel nog de gebouwen. Toplocatie en je kunt zo binnen lopen zonder dat je een bord tegen komt.

        - Oud station Montzen (Tongeren): in de buurt van Tongeren ligt een oud station waar ontzetten veel materiaal nog staat. Eentje die nog op mijn verlanglijstje staat.

        - Stadhuis en verlaten metro (Chaleroi): in Chaleroi is er een verlaten metro die best wel de moeite blijkt te zijn om even in rond te gaan neuzen.
        You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
        www.koendd.be

        FZ50

        Comment


        • #5
          Re: vervallen panden

          Van bovenstaand lijstje kun je er weer een paar schrappen, denk dat deze info toch al wat "verouderd" is.

          Brepols-Turnhout, we zijn daar vorige week geweest en er zijn nieuwe hekken geplaatst en er staan verbodsborden, bovendien waren ze er aan het werken op het terrein.

          Station Montzen, daar staat wel nog het oude materiaal maar dat is grotendeels vernield en gesloopt.

          Oud ziekenhuis Rekem, dat is inmiddels gedeeltelijk gerenoveerd en daar is dus niets interessants meer op de plaat te zetten.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #6
            Re: vervallen panden

            een heel mooie locatie vind ik nog steeds kasteel mesen in Lede.
            Inmiddels 3 keer geweest en het kribelt om er weer een keer naar toe te gaan.
            Verder is de Cheratte mijn bij luik ook ene hele mooie locatie


            Kijk maar op mijn site, daar staat een impressie van beide locaties

            succes

            alex
            Website : www.alextimmermans.com
            Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
            Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

            Comment


            • #7
              Re: vervallen panden

              Ik vrees dat ook het eindstation in Gent Zeehaven ondertussen opgekuist is (staat geen enkele wagon meer).
              http://francks.wordpress.com

              Comment


              • #8
                Re: vervallen panden

                Er stonden enkel jaren geleden ook enkele fabriekspanden hier in de buurt leeg. Maar nu zijn dat allemaal appartementen en lofts geworden. Ze zijn overal aan het vol bouwen.. spijtig genoeg, want dergelijke locaties lijken me super leuk om te fotograferen.

                Michiel
                Canon R | Leica Q
                EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                [/COLOR]

                Comment


                • #9
                  Re: vervallen panden

                  Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
                  Brepols-Turnhout, we zijn daar vorige week geweest en er zijn nieuwe hekken geplaatst en er staan verbodsborden, bovendien waren ze er aan het werken op het terrein.
                  Hoe staat het er nu mee? Men zei eerst dat men alles behalve de orignele kantoorgebouwen zou slopen. Wordt het toch renovatie?
                  canon rebel kiss // fuji finepix s602 || http://www.iphimeda.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: vervallen panden

                    Oorspronkelijk geplaatst door vint
                    Hoe staat het er nu mee? Men zei eerst dat men alles behalve de orignele kantoorgebouwen zou slopen. Wordt het toch renovatie?
                    Vorige week stond alles nog, maar zoals gezegd waren ze daar bezig dus...?
                    (misschien dat iemand uit de buurt je meer kan vertellen)
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                    Comment


                    • #11
                      Re: vervallen panden

                      Kga volgende week eens naar Chateau Neufcour, is hier op een scheet (censuur?) van

                      Geinteresseerden mogen pm'en, je moet mij er wel bijnemen natuurlijk
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: vervallen panden

                        Bedankt voor talrijke reacties, als er nog zijn, laat maar weten.
                        popol
                        popol

                        http://www.fotopopol.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: vervallen panden

                          Klassieker.... Sanatorium in Tombeek?
                          www.olivierdutre.com
                          Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

                          Comment


                          • #14
                            Re: vervallen panden

                            Ik heb het enkel van horen zeggen.
                            Het kasteelke te Bevingen bij Sint-Truiden (voormalige officiersmess - "verlaten" militair domein dus verboden toegang hé)
                            Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

                            Comment


                            • #15
                              Re: vervallen panden

                              Zondag naar het Home RTT gebouw in Nieuwpoort geweest (80km rijden ) en toen ik daar aankwam (nadat ik de verbodstekens had genegeerd ) lag daar een matras te smeulen ... Ik liep wat verder in de donkere gang en stond daar een stoel en een handdoek te branden ... heel de gang vol rook ... Direct naar buiten gegaan, de 100 gebeld en op straat gewacht tot de brandweer aankwam ... 4 brandweerwagens en 5 politiewagens

                              Natuurlijk mocht ik een verklaring afleggen bij de politie in de combi en maar uitleggen waarom ik daar was (met het lijstje van Koen dd in m'n hand) ...

                              De politie was wel heel correct en beleefd ... denk niet dat ze me verdenken van enige misdaad ... maar ik deed uiteindelijk wel dingen die ik niet mocht ...

                              Het is wel schandalig dat vandalen ervoor zorgen dat dergelijke panden een versterkt fort worden en dat binnenkort nergens nog dergelijke goeie locaties te vinden zullen zijn ...

                              Comment

                              Working...
                              X