Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagske ivm omkeerring (Nikon BR5...)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagske ivm omkeerring (Nikon BR5...)

    Ik gebruik regelmatig de 6T diopter bij op m'n macrolenzen om extra vergroting te krijgen.Nu heb ik gemerkt dat met deze voorzetlens erbij op de zijkanten van de foto's steeds gevoelig minder scherp worden.Heb gisteren de vergelijking gemaakt met de PN-11 tussenring en de scherpte aan de zijkant is duidelijk minder met de 6T.

    Oplossing hiervoor is de 6T gewoon omgekeerd gebruiken.Daarom zoek ik een ofwel een omkeerring 62mm-62mm (met twee mannelijke kanten) maar waar kan je dat vinden?Ben al aan 't zoeken geweest maar zonder veel gevolg.Ofwel schaf ik me de Nikon BR 5 aan die 62mm - 52mm geeft.Maar ben niet 100 percent zeker of die ook twee mannelijke kanten heeft.Maar indien ja kan ik de 6T toch al omgekeerd gebruiken op m'n 105/4 (= 52mm).M'n 200/4 micro heeft 62mm.

    Eigenlijk zou alles opgelost zijn als ik zo'n 62mm-62mm ring zou kunnen vinden met twee mannelijke kanten want ik heb al een stepupring 52-62mm.

    Iemand enige suggestie of weet waar ik zoiets kan vinden?(nogal nen uitleg voor een onozel ringetje )
    Danny's Photosite

  • #2
    Re: Vraagske ivm omkeerring (Nikon BR5...)

    Heb net toch een 62mm - 62mm filter gevonden:HIER Een macro omkeerring heet zoiets.Heb er me net eentje besteld.
    Danny's Photosite

    Comment


    • #3
      Re: Vraagske ivm omkeerring (Nikon BR5...)

      wees wel voorzichtig met die dingen hè

      De adapterring van mijn breedhoek zit moervast op mijn B+W-filter en ik krijg ze niet meer van elkaar.Zoals jullie zien heb ik mijn B+W al wat gekrast tijdens een poging om ze los te krijgen. Kent er iemand hier een mogelijke oplossing voor.Waarschijnlijk gebeurt dit wel vaker.Ik kan die adapter er wel laten opzitten maar dan


      Comment


      • #4
        Re: Vraagske ivm omkeerring (Nikon BR5...)

        Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae
        wees wel voorzichtig met die dingen hè

        De adapterring van mijn breedhoek zit moervast op mijn B+W-filter en ik krijg ze niet meer van elkaar.Zoals jullie zien heb ik mijn B+W al wat gekrast tijdens een poging om ze los te krijgen. Kent er iemand hier een mogelijke oplossing voor.Waarschijnlijk gebeurt dit wel vaker.Ik kan die adapter er wel laten opzitten maar dan


        Die onozelen topic blijft me m'n verdere leven achtervolgen denk ik (maar we hebben toen toch goe gelachen )
        Danny's Photosite

        Comment

        Working...
        X