Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printkop Canon i965 verstopt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printkop Canon i965 verstopt

    Hello,
    Ik heb een Canon i965 kleurenprinter ooit gekocht om foto's af te drukken.
    Door omstandigheden heb ik mijn Canon i965 kleurenprinter niet meer gebruikt om foto's af te drukken.
    Als ik nu een foto afdruk krijg ik een onvolledige afrduk (missende kleuren).
    De inktpatronen zijn vervangen en in orde.
    Ik heb het bijgeleverde printkopreinigingsprogramma reeds 3x laten werken, maar dat geeft geen verbetering.
    Kan ik de printkop op een ander manier reinigen, of desnoods vervangen?
    Wie heeft hier nog ervaring mee?
    __Romain______________________________________________..

  • #2
    Re: Printkop Canon i965 verstopt

    Probeer de onderkant, waar de inkt uitkomt eens te reinigen met een doekje gedrenkt in één of andere ruitenreiniger (Insta-net of iets dergelijks). Als dat niet lukt kan je de printkop in water zetten, in een ondiep kommetje zodat alleen het onderste deel nat wordt. In het begin krijg je dan wel een paar prints waarbij er verschillende kleuren door elkaar zitten, maar dat komt na een paar pagina's A4 wel weer goed.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Printkop Canon i965 verstopt

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
      Probeer de onderkant, waar de inkt uitkomt eens te reinigen met een doekje gedrenkt in één of andere ruitenreiniger (Insta-net of iets dergelijks). Als dat niet lukt kan je de printkop in water zetten, in een ondiep kommetje zodat alleen het onderste deel nat wordt. In het begin krijg je dan wel een paar prints waarbij er verschillende kleuren door elkaar zitten, maar dat komt na een paar pagina's A4 wel weer goed.
      Dus eigenlijk ga je ervan uit dat deze inkt gemaakt is op waterbasis. Ik ga eerst eens zien hoe ik de printkop uit de printer krijg, en dan op deze manier eens zien te reinigen.
      __Romain______________________________________________..

      Comment


      • #4
        Re: Printkop Canon i965 verstopt


        Heb een i865 en gisteren problemen met afdrukken gekregen.
        Ook printkop eruit gehaald en in een schoteltje met lauw water gezet enkel
        de printkop even in gedompeld en daarna afgedroogd.
        En eens met spuitbus met preslucht eens droog geblazen.
        Raad het al zeker wel de printkop die bruine platte draadjes achteraan de kop
        los gekomen door de luchtverplaatsing
        Dus resultaat prinkop naar de vaantjes
        Dus nu naarstig op zoek naar vervangende kop
        Als de prijs te hoog is van die koppen dan liever een nieuwe printer kopen,
        dacht aan de Canon 5200 te kopen of een Epson 320
        Weet iemand adres waar ze printkoppen verkopen ????


        Grts
        Formatje

        Comment


        • #5
          Re: Printkop Canon i965 verstopt

          Canon printkop = minimum 125 euro.

          MVCD verkoopt ook printkoppen, maar ik weet niets over de kwaliteit ervan.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Printkop Canon i965 verstopt

            Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13

            Heb een i865 en gisteren problemen met afdrukken gekregen.
            Ook printkop eruit gehaald en in een schoteltje met lauw water gezet enkel
            de printkop even in gedompeld en daarna afgedroogd.
            En eens met spuitbus met preslucht eens droog geblazen.
            Raad het al zeker wel de printkop die bruine platte draadjes achteraan de kop
            los gekomen door de luchtverplaatsing
            Dus resultaat prinkop naar de vaantjes
            Dus nu naarstig op zoek naar vervangende kop
            Als de prijs te hoog is van die koppen dan liever een nieuwe printer kopen,
            dacht aan de Canon 5200 te kopen of een Epson 320
            Weet iemand adres waar ze printkoppen verkopen ????


            Grts
            Formatje
            Perslucht is zeker geen goed idee, zelfs al zou je er niets mee beschadigen, dan nog zou je de inkt nog sneller laten drogen en nieuwe verstoppingen maken .

            Als je een printkop in water zet, dan droog je de onderkant voorzichtig af met wat keukenpapier. Blijf er niet over wrijven, want daarmee zuig je de inkt door de printkop, je kan dan blijven vegen.

            Maar als je printkop toch al verstopt was, dan moest die ook al vervangen worden .
            De truuk met het water is een laatste poging die je kan doen om een printkop te redden. Ik kan er ook geen garantie op geven dat het daarmee zal lukken, maar soms krijg je op die manier de printkop weer zuiver en heb je de kostprijs van een nieuwe uitgespaard.
            Last edited by Black B@ndit; 21 augustus 2006, 17:15.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Printkop Canon i965 verstopt

              Oorspronkelijk geplaatst door Romain
              Dus eigenlijk ga je ervan uit dat deze inkt gemaakt is op waterbasis. Ik ga eerst eens zien hoe ik de printkop uit de printer krijg, en dan op deze manier eens zien te reinigen.
              Wanneer je er niet zeker van bent ofdat het wel degelijk waterbasis inkt is:
              neem wat van u inkt en doe een druppel in water:
              indien het mooi oplost: dan: watergedragen inkt
              indien niet : solvent basis

              Indien u printkoppen verstopt zijn, met inkt op WATER basis raad ik u een mogelijk opties aan:
              leg u printerkoppen in een oplossing van:

              ruitensproeiers additief met een flinke scheut dreft en dit in kokend heet water oplossen. Dit gedurende een nacht laten weken.


              daarna doe je van het zelfde mengsel in een oud inktpatroon wat van die vloeistof en gebruik enkele malen het reinings programma voor inktkoppen.

              daarna brengt men er terug de originele inkt in (voer nogmaals het reinigings programma door)

              Dit alles heeft mijn oude canon terug aan de praat gekregen.

              Comment

              Working...
              X