Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Capture NX perikelen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Capture NX perikelen?

    Onderstaande mail heb ik zojuist naar het European Support Centre verzonden. Niet om een hetze tegen Nikon te beginnen (er staat geen onvertogen woord in) maar ik wil het graag onder de aandacht brengen.

    Geachte XXXXXX,

    Twee weken geleden kocht ik het programma Capture NX. Er zat geen gebruiksaanwijzing in de veel te grote doos. Zelfs geen gebruiksaanwijzing op de CD-ROM in pdf-formaat of een verwijzing waar een gebruiksaanwijzing in pdf-formaat te downloaden is.
    Toevallig las op een Engelstalige fotosite op internet, dat, indien men zich registreert, een gedrukte gebruiksaanwijzing wordt nagestuurd. Waarom geen inlegvelletje met wat uitleg over de gang van zaken?

    Op de bijgevoegde blad: Nikon User Support Information, worden alleen wat adressen vermeld en staat nog steeds Inca als importeur voor Nederland genoteerd!!. Dat ook nog De Beukelaer op die lijst staat als Belgische importeur is helemaal gênant, omdat al in november 2005 bekent was dat De Beukelaer per 1 mei 2006 moest stoppen!!! Verstaat u dat onder klant ondersteuning?

    Maar wat blijkt, ik kan Capture NX nog niet registeren, want NX staat nog niet in de lijst van te registeren producten. Toen ik een mail daarover stuurde, kreeg ik van u op 15 augustus jl. als reactie:

    Tot onze spijt hebben wij nog geen informatie vanaf welke datum de Nikon Capture NX geregistreerd kan worden. Wij hebben wel een notitie gemaakt van uw vraag en deze naar hoger management doorgestuurd. Zodra wij meer informatie hebben zullen wij u informeren.

    Ik hoop dat u begrijpt dat ik een dergelijke reactie, op zijn zacht gezegd, teleurstellend vind. Niet dat ik dat u persoonlijk kwalijk neem, maar het zegt iets over de organisatie waar u werkt. Graag zou ik van u willen vernemen hoelang het nog duurt voordat het Hogere Management van plan is om registratie van Capture NX mogelijk te maken. Overigens mag u mij het handboek ook zonder registratie sturen.

    Verder stel ik het op prijs als u mij uitlegt waarom licentiehouders van Capture 4 uit de landen: Andorra, België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Ierland, Liechtenstein, Luxemburg, Macedonië, Monaco, Oostenrijk, Portugal, Zwitserland, Slowakije, Spanje en Tsjechië, bij aankoop van Capture NX een korting van 50 euro te krijgen en Nederlandse licentie houders van deze regeling uitgesloten zijn.

  • #2
    Re: Nikon Capture NX perikelen?

    Het is maar doekske tegen het bloeden maar ik een PDF met engelse user manual. Ik weet niet waar ik hem gevonden heb op het net.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Capture NX perikelen?

      Dank voor je aanbod JePe, maar inmiddels heb ik zowel de Engelstalige als de Nederlandstalige gebruiksaanwijzing op pdf.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Capture NX perikelen?

        Hoezo registratie?

        In de doos zit hier in België een Nederlands- en een Franstalige handleiding zoals het hoort.
        Toch als het officieel van Nikon komt...
        Nikon, Apple & Epson

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Capture NX perikelen?

          MacTheKnife, In de eerste zending Capture NX is men vergeten de handboeken bij te sluiten.

          Hierbij de reactie van Nikon op mijn mail.

          Wij danken u dat u nogmaals contact hebt opgenomen met Nikon-support.

          Naar aanleiding van uw e-mail heb ik mijn collega's verzocht u een Nederlandstalige handleiding te doen toekomen van de Nikon Capture NX. Deze zal binnenkort bij u worden bezorgd.

          De reden dat Nederland niet mee doet met deze aktie heeft de volgende reden. Toen deze aktie werd opgezet was de distributie van Nikon producten nog in handen van INCA bv. Zij waren een onafhankelijke importeur en hebben besloten niet aan deze aktie mee te doen. Sinds 1 augustus is de distributie over gegaan naar Nikon Duitsland. Helaas was het niet meer mogelijk om deze aktie als nog in te voeren in Nederland. Op dit moment is er ook nog geen bericht dat dit alsnog gaat gebeuren. Mocht Nikon alsnog besluiten deze aktie in te voeren zal het bekend worden gemaakt via onze website.

          Comment

          Working...
          X