Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grimbergen Vliegveld Open Deur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grimbergen Vliegveld Open Deur

    't Begon beloftevol; wat wind maar af en toe zon





    en dan gingen de weergoden er zich mee bemoeien




    Zodat we ons heil zochten in de loods (geklasserd bouwwerk uit 2de wereldoorlog)




    Henri
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: Grimbergen Vliegveld Open Deur

    middelste is schitterend
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Grimbergen Vliegveld Open Deur

      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
      Zodat we ons heil zochten in de loods (geklasserd bouwwerk uit 2de wereldoorlog)
      Uit welingelichte bron heb ik vernomen dat de Tweede Wereldoorlog in 1948 reeds enige jaren voorbij was.


      seppuku.

      Comment


      • #4
        Re: Grimbergen Vliegveld Open Deur

        Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
        Uit welingelichte bron heb ik vernomen dat de Tweede Wereldoorlog in 1948 reeds enige jaren voorbij was.


        seppuku.
        Ik zie nergens vermelding van 1948. Kan best bewerkt en gerestaureerd zijn in 1948 maar deze loods werd door de Duitse bezettingstroepen opgericht rond 1941 (dat is althans wat de Gemeente beweert) en is als dusdanig een geklasseerde constructie. De reden zou zijn dat de zijwanden niet als steun fungeren, maar dat de centrale kolom het ganse dak ondersteunt.(nogmaals volgens de gemeente)

        Henri
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #5
          Re: Grimbergen Vliegveld Open Deur

          @ Seppuku

          Geïntrigeerd door je opmerking, heb ik wat verder gezocht en moet bekennen dat de gemeente ons een leugentje heeft voorgehouden. De 2 loodsen zouden idd in 1947 ingehuldigd zijn door Dhr Achille Van Acker. Gebouwd volgens plannen van Hardy op de oude loodslocaties.
          Zie vogende site:
          http://www.rvg.be/geschiedenis-ebgb.htm
          http://www.rvg.be/loodsen.htm

          Dank jewel
          Henri
          Last edited by kodachrome; 20 augustus 2006, 18:12.
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: Grimbergen Vliegveld Open Deur

            Ik ben ook een blik gaan werpen, en de voertuigen waren mogelijk wel uit de oorlog

            Je nummer 2 is beter dan de mijne link, ik denk dat de mijne wat overbelicht is. Daarenboven mis ik bij mij een paar cm van de vleugel Enfin, daar kan je goed zien dat het effectief regent...
            De zweefvlieger heb ik ook kunnen vangen, wat vinden jullie van de compositie, waar moet ik volgende keer op letten (als ik de tijd heb, die spullen gaan niet zo traag ) link

            Ik vond het trouwens een gelegenheid om panning wat te oefenen (maar er is nog veel oefening nodig, want het is nogal moeilijk om geen scheve fotos hebben dan
            ---
            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

            Comment

            Working...
            X