Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spoorloos: rig + afstandsbediening

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spoorloos: rig + afstandsbediening

    Excuseer dat ik dit onder algemeen plaats, maar ik vond niet direct een topic 'spoorloos'.

    dag fotografen e.a.

    Bijna een jaar geleden, waarschijnlijk in september/oktober 2005 verdween deze rig + de afstandsbediening uit een woning in Geel (niet de mijne). Zonder sporen van inbraak...

    In bijlage vind je foto's van een "rig" + een afstandsbediening. Beide zijn spoorloos. De Graupner-afstandsbediening op de foto is niet het verdwenen stuk, maar is wel van hetzelfde merk en lijkt er sterk op.

    Deze rig was de eerste die ik bouwde : een soort beugel om een camera in vast te schroeven, voorzien van antenne + ontvanger, batterijen en enkele servomotortjes die de camera doen ronddraaien en op de ontspanknop drukken.
    Deze rig moet aan een vliegertouw mee de lucht in, en je kunt dus met de afstandsbediening de camera besturen en luchtfoto's maken terwijl je zelf (veilig) op de grond blijft : KAP, Kite Aerial Photography, of luchtfotografie met vliegers dus.

    Jammer, maar helaas...

    Overigens is dit een verdwijning in nóg onduidelijker omstandigheden want hoewel we het hier hebben over een paar honderd euro, doet men daar of dit nooit gebeurde, en erger : dat ik mij aanstel als ik naar dit materiaal informeer. Begrijpt u dat? Ik niet.

    Daar heb ik dus niks aan.
    Ik heb dan wel een machientje gemaakt dat voor mij foto's maakt in de lucht,
    ik heb er evenwel geen pootjes aan gebouwd waarmee het ding ook zelf in de vuilnisbak kan kruipen.

    Als iemand meer weet over mijn eerste zelfgebouwde rig dan ikzelf...
    dan mag u mij dat altijd komen vertellen.

    groeten
    paul

    Mocht je iets meer weten over de rig en zijn huidige 'eigenaar' mag je steeds iets laten weten op pauldegreve@hotmail.com.

    canon rebel kiss // fuji finepix s602 || http://www.iphimeda.be
Working...
X