Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepaneel als batterijlader?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonnepaneel als batterijlader?

    Ik vroeg me af of hier zonderlingen rondlopen die met hun digitale camera soms lange tijd ver weg van een stroombron verblijven... zo ja: hoe doe je het om batterijen op te laden?
    "Op papier" ziet een zonnepaneel er niet slecht uit, en het kost "maar" even veel als enkele originele batterijen - plus, je kan er meteen ook gps'en en zo mee opladen (
    voorbeeldje hier).
    Zijn er mensen met gebruikservaring? (degelijkheid, snelheid opladen e.d....)
    Bedankt, Kris.

  • #2
    Re: Zonnepaneel als batterijlader?

    Ik heb er geen ervaringen mee, maar ik vind het best betaalbaar
    100 euro voor een zonnepaneel:
    http://store.sundancesolar.com/sochforcanbw1.html
    De snelheid van opladen ligt eraan waar je bent. Als je in Afrika bent zal het sneller gaan dan in de Benelux, en het is vooral ideaal lijkt me in die arme warmere landen.

    Comment


    • #3
      Re: Zonnepaneel als batterijlader?

      Ja, en ze hebben ook flexibele matjes. Ik dacht zo... hang dat een hele dag aan de rugzak en de batterij zal wel vol zijn (als er ietwat zonlicht is). Weet iemand hoe je kan berekenen hoe lang het duurt eer je batterij opgeladen is, bv. met een 10 Watt lader en een Nikon EN-EL3e batterij?
      Probleem is dat er geen absurd goedkope naamaakversies van bestaan, anders kon je natuurlijk ook gewoon een stapeltje batterijen meenemen .
      Kris

      Comment


      • #4
        Re: Zonnepaneel als batterijlader?

        Oorspronkelijk geplaatst door krisd
        Ja, en ze hebben ook flexibele matjes. Ik dacht zo... hang dat een hele dag aan de rugzak en de batterij zal wel vol zijn (als er ietwat zonlicht is). Weet iemand hoe je kan berekenen hoe lang het duurt eer je batterij opgeladen is, bv. met een 10 Watt lader en een Nikon EN-EL3e batterij?