Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-drive 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • X-drive 2

    Hallo,

    Ik gebruik nog steeds mijn X-drive 2.
    Nu vraag ik me af tot welke grootte van SD kaartjes hij kan slikken.
    Ik zou er eentje bijkopen van 2GB maar als ik het niet kan overpompen naar mijn X-drive ben ik er niet veel mee.
    De interne lezer van mijn aldi pc verslikt zich soms zelfs in een 1GB kaartje (enkele mappen zichtbaar en de rest van de mappen rare tekens), als ik de X-drive aankoppel en deze gebruik als kaartlezer, no problems, deze slikt wel 1GB.
    Mijn handleiding vind ik niet meer terug en ik dees reeds ook 2x een email naar Vasa van PIN waar ik hem kocht.
    Laatst kreeg ik ook in de rechterbenedenhoek van mijn schermpje een foutmelding denk ik, een horizontaal lijnje, maar ook dit weet ik niet wat het betekend.
    Gebruikt er nog iemand een X-drive 2 die hier meer over weet.
    Ja, het is reeds een ouder bakje, maar ik gebruik dit alleen voor op verlof, daarmee.

    Thanks alvast,
    E fotooken zegt méér dan duuzend woorden!
    Allé als em gelukt is toch...

  • #2
    Re: X-drive 2

    Nog wat vergeten,

    De reset knop op de drive, wat was deze zijn functie?
    Wist die de hele drive?

    Thanks,
    E fotooken zegt méér dan duuzend woorden!
    Allé als em gelukt is toch...

    Comment


    • #3
      Re: X-drive 2

      Oorspronkelijk geplaatst door Oberon
      Nog wat vergeten,

      De reset knop op de drive, wat was deze zijn functie?
      Wist die de hele drive?

      Thanks,
      Doe maar... zal niets wissen.
      Is als je xdrive vastloopt....
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #4
        Re: X-drive 2

        tem 2 Gb kom je met FAT16 (bestaat al sinds msdos x.x)toe, daarboven moet je FAT32 gebruiken.
        Dus ik veronderstel dat ook oudere toestellen kaartjes to 2 gb kunnen lezen.
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

        Comment


        • #5
          Re: X-drive 2

          Je kunt een programma downloaden om er NTFS van te maken. Dat systeem kan kaarten groter dan 4 Gb aan.
          Moet je dus via de pc doen
          Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

          Comment


          • #6
            Re: X-drive 2

            Oorspronkelijk geplaatst door Jofeltje Bekijk bericht
            Je kunt een programma downloaden om er NTFS van te maken. Dat systeem kan kaarten groter dan 4 Gb aan.
            Moet je dus via de pc doen
            Volgens mij is NTFS gewoon een schijfindeling die bestanden groter dan 4Gb toelaat. Ik denk dat het eerder aan het stuurprogramma voor het kopieren van de kaarten zal liggen dan aan de schijfindeling.

            Mvg

            Comment

            Working...
            X