Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe stel ik de kleuren van mijn beeldscherm af

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe stel ik de kleuren van mijn beeldscherm af

    ik heb hier al eens gehoord van de kleuren te eiken ofzo, ik denk dat mijn kleuren niet optimaal afgesteld staan, en had hier graag wat info over gevonden.

    vriendelijke groeten
    stofke
    D70 kit met 18-70 + tamron 28-300 3.5-6.3 macro

  • #2
    Dag Stofke, in mijn fotoclub http://groups.msn.com/fotohobbyforum staan in mijn "fotoalbum 1" twee testkaarten voor het beeldscherm,
    u kunt die copiëren en in uw fotoprogramma plakken,
    dan met de knopjes van uw monitor zo werken dat
    die testkaart op zijn best is. Een kwestie van wat te oefenen.
    Met de beste groeten.

    Comment


    • #3
      Download de monitor test op de volgende URL
      http://home2.pi.be/michel30/download.htm
      Je kan dan je taal kiezen en je monitor perfect afstellen.
      Zowel naar kleur als naar grijswaarden voor contrast en helderheid.
      Ook ideaal voor TFT's...

      Comment


      • #4


        Het eerste vak is zwart en het laatste vak is wit. Op al de rest moet je de tekst (lees:html-kleur) in het wit en in het zwart kunnen lezen. Samengevat: je moet verschil zien tss alle vakken. Je begin met je contrast van je scherm hoog te zetten en daarna met de helderheid.
        Tiggy - Nikon Coolpix 4300

        Comment


        • #5
          Romain, ik krijg die site niet open. Het zandlopertje blijft lopen op een witte achtergrond.

          Mic, schitterend programma.

          Tiggy, Ik begrijp dat ik de #000000 in het zwart niet mag zien? Wat het geval is.
          En de #FFFFFF in het wit mag ik ook niet zien? Dat zie ik nog een beetje, dus een beetje bijstellen misschien? Hoewel, als ik contrast en helderheid wijzig, blijf ik het altijd een beetje zien. Of ben ik dus helderziend?

          Comment


          • #6
            als ik dat zo afstel, dan krijg ik veel sneller pijn aan men ogen van dat beeldscherm, kan ook wel liggen aan dat het niet zo'n goed scherm is
            D70 kit met 18-70 + tamron 28-300 3.5-6.3 macro

            Comment


            • #7
              Originally posted by tklapgat
              Romain, ik krijg die site niet open. Het zandlopertje blijft lopen op een witte achtergrond.

              Mic, schitterend programma.

              Tiggy, Ik begrijp dat ik de #000000 in het zwart niet mag zien? Wat het geval is.
              En de #FFFFFF in het wit mag ik ook niet zien? Dat zie ik nog een beetje, dus een beetje bijstellen misschien? Hoewel, als ik contrast en helderheid wijzig, blijf ik het altijd een beetje zien. Of ben ik dus helderziend?
              De witte #FFFFFF kunt je normaal niet zien, dat is wit op wit (maar via layers en merging in paintshoppro toch nog een kleine omkadering rond de letters blijkbaar)
              This gewoon de bedoeling dat je tss alle vakken een kleurverschil ziet. Mijn scherm stond ook te donker en mijn foto's waren op andere computerschermen dus te licht Ik heb het op deze manier kunnen bijstellen en voor mij heeft dit gewerkt
              (En ook deed het pijn aan mijn ogen, omdat ik nu eenmaal een lage brightness gewoon was - eigenlijk is een donkere brightness ook beter voor uw ogen, je ogen geraken minder snel vermoeid is mij opgevallen) PS: mijn scherm s*cks (Viewpoint)
              Tiggy - Nikon Coolpix 4300

              Comment

              Working...
              X