Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk @ Ieper

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vuurwerk @ Ieper

    Mijn allereerste foto's dat ik neem van vuurwerk. Ik heb totaal geen ervaring met foto's nemen van vuurwerk(zelfs niet in het algemeen ). Ik heb mijn camera nog maar 1 week. Ik vraag om kritiek te geven, als het negatieve is, liefst zeggen hoe ik het kan verbeteren aub. (Ik verwacht als eerste kritiekpunt dat het schuin is (kerk-kathedraal), is nochtans getrokken met statief, maarja als die schuin staat en je ziet dat maar achteraf )





    Camera Model: Canon EOS 350D DIGITAL (met kitlens 18-55mm)
    Shutter Speed: 2.5
    Aperture Value: f/10
    ISO: 100
    Focal Length: 37.0mm

  • #2
    Re: Vuurwerk @ Ieper

    Ja staat inderdaad wat scheef
    Gewoon eens rechtzetten he

    Ik vind hem wel mooi hoor!
    Ik zie er zelfs geen rook op
    www.VIMO.be - Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Vuurwerk @ Ieper

      En hoe kan dit worden rechtgezet? Ik ben namelijk een leek in PS e.d. (ben wel van plan om hierover meer te leren, maar alles op zijn tijd, ben nog maar begonnen met de fotografie! )

      Comment


      • #4
        Re: Vuurwerk @ Ieper

        image -> rotate canvas -> arbitraty

        Voor de rest een mooie foto, knappe compositie en knappe belichting!

        Comment


        • #5
          Re: Vuurwerk @ Ieper

          Ja, zo kan je de gebouwen rechtkrijgen, maar dan moet je uw foto terug aanpassen want die staat namelijk schuin. Dat zal voor later zijn. Ben al blij dat mijn eerste post is. Zal later misschien meer posten aangezien er nu 5x (om de 2 dagen) vuurwerkfestival is in knokke-heist. Moesten jullie nog tips hebben, die zijn altijd welkom!

          Groetjes,
          Kevin

          Comment


          • #6
            Re: Vuurwerk @ Ieper

            Je belichting is zeker correct! Je hebt ISO 100 gebruikt een statief ook diafragma 10 kan meer en compenseer dit eens met een langere sluitertijd van bijvoorbeeld 6 à 8 seconden.

            Wat krijg je dan? Meer (afhankelijk van het aantal schoten) vuurwerk op de foto. Deze is correct maar vind hem wat te eenzaam.

            Ik heb recent ook wat vuurwerk geschoten (zie mijn post over theater op de markt) maar had dan ook wel alle haverklap een vuurpijl

            In ieder geval goed gedaan

            Greetz, RonnyE

            Comment


            • #7
              Re: Vuurwerk @ Ieper

              snel even recht getrokken

              Canon Eos 400d / bg-e3 grip / 18-55 / Sigma 24-70 F2.8 / Canon 70-200 F2.8L IS / 430ex

              BD0732BE

              ..:: FG Fotografie ::..

              Comment


              • #8
                Re: Vuurwerk @ Ieper

                ik vind het een mooie foto, zeker ook omdat de ieperse torens mee op de foto staan. dat ze verlicht zijn geeft een bijkomend effect.

                als dit jouw eerste stappen zijn, dan toon je dat je zeker iets in je hebt.
                heel mooi gedaan.

                doe zo voort !
                Canon EOS 350D - Canon EF 28-135 F3.5-5.6 IS - Canon EF 75-300 F4.0-5.6 IS

                Comment


                • #9
                  Re: Vuurwerk @ Ieper

                  Merci voor de reacties alvast!

                  @RonnyE: Ja ik weet het, het is beetje een lege foto, maar dat is dan ook het iepers vuurwerk...
                  Zaterdag ga ik naar het vuurwerkfestival, denk dat 2.5sec daar meer of genoeg zal zijn.
                  Maar je zegt, diafragma nog hoger, waarom? Ik bedoel, als ik die nu op 2.5sec laat en diafragma omhoog zal de foto toch donkerder zijn? (Of bedoel je gewoon bij langere sluiterstijd -> kleiner diafragma?)

                  Bedankt Husa, maar hoe heb je dat juist gedaan? Want als ik dit deed zoals Geert zegt kwam de foto schuin te staan en moest ik feitelijk nog alles aanpassen?

                  Bedankt HDP! Ben je ook van ieper of ergens in de buurt? (kan ik mss cursus bij u komen volgen )

                  Groetjes,
                  Kevin

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vuurwerk @ Ieper

                    ik heb em denk ik 6 of 7 ° naar rechts doen kantelen

                    en dan terug nieuwe uitsnede gemaakt
                    die is wel iets krapper van uitsnede (als je beide vergelijkt)
                    want door het kantelen verlies je een beetje je hoeken tov de originele versie
                    maar dit is hier zo geen probleem imo

                    Ronny bedoeld hoger diafragma en langere sluitertijd
                    zodat er meerdere knallen op de foto zullen opstaan (als ik het goed begrepen heb)
                    Canon Eos 400d / bg-e3 grip / 18-55 / Sigma 24-70 F2.8 / Canon 70-200 F2.8L IS / 430ex

                    BD0732BE

                    ..:: FG Fotografie ::..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vuurwerk @ Ieper

                      [QUOTE=Husa]ik heb em denk ik 6 of 7 ° naar rechts doen kantelen

                      en dan terug nieuwe uitsnede gemaakt
                      die is wel iets krapper van uitsnede (als je beide vergelijkt)
                      want door het kantelen verlies je een beetje je hoeken tov de originele versie
                      maar dit is hier zo geen probleem imo

                      Ronny bedoeld hoger diafragma en langere sluitertijd
                      zodat er meerdere knallen op de foto zullen opstaan (als ik het goed begrepen heb)[/
                      QUOTE]

                      Inderdaad ik zou gaan voor een langere sluitertijd. Hierdoor heb je kans dat er meerdere vuurwerken opstaan maar dat moet je waarschijnlijk wel combineren met een groter diafragmagetal. Stel ook manueel scherp op oneindig (niet vergeten!)

                      Greetz, RonnyE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vuurwerk @ Ieper

                        Ik heb dat al ergens gehoort van oneindig op scherp stellen, hoe bedoel je dit? Is dit gewoon de lens, het voorste deel (om manueel mee scherp te stellen) volledig uitdraaien? Waarom moet dit juist? Ik heb dat gedaan op het vuurwerk hier in Ieper, en deze foto dat ik hier gepost heb, heb ik dan zelf scherp gesteld en het is veel mooier zo, dus kan je even nader verklaren aub?

                        Alvast bedankt,
                        Kevin

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vuurwerk @ Ieper

                          Oorspronkelijk geplaatst door KevinDu
                          Ik heb dat al ergens gehoort van oneindig op scherp stellen, hoe bedoel je dit? Is dit gewoon de lens, het voorste deel (om manueel mee scherp te stellen) volledig uitdraaien? Waarom moet dit juist? Ik heb dat gedaan op het vuurwerk hier in Ieper, en deze foto dat ik hier gepost heb, heb ik dan zelf scherp gesteld en het is veel mooier zo, dus kan je even nader verklaren aub?

                          Alvast bedankt,
                          Kevin
                          Autofocus werkt toch niet in de donker. Je draait je lens om scherp te stellen dus handmatig net iets voor het oneindig teken . Vuurwerk bevindt zich op een zeer grote afstand waardoor je dus scherpstelt.

                          Greetz, RonnyE

                          Comment

                          Working...
                          X