Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale foto 50x40 cm waar laten afmaken ???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale foto 50x40 cm waar laten afmaken ???

    Hallo,

    ik heb een foto die ik wil laten afdrukken op ongeveer 50x40cm.
    Kan er me iemand een adres aanraden in West-Vlaanderen of online waar ik deze foto kan laten afmaken?

    Ik heb al geïnformeerd bij mijn fotograaf en deze gaf volgende reply:
    Geachte,
    Dit kan. Het formaat is dan normaal 40x60 en kost :
    1.75 euro voor het openen van de file en 32.50 euro voor de afdruk. (btw inbegrepen)
    Instellen op 300 dpi. Dit formaat is wel vakwerk en duurt 4 werkdagen voor het klaar is.
    Dit vind ik wel tamelijk veel, kan dit ergens even goed en goedkoper?
    Ik heb bv. colormailer gevonden:
    2.59€+18.95€ voor een 40x60 afdruk...
    Kan ik deze vertrouwen voor deze grote formaten?

    Groeten,
    Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

  • #2
    http://www.photobox.ie

    42x60 cm voor 23.69€ .. en hun reputatie is goed

    Comment


    • #3
      1.75 euro voor het openen van de file
      Voor 1 euro wil ik ook wel op [ConTRoL] + [O] drukken
      <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

      Comment


      • #4
        Hallo Infernoken,

        Mijn vakwerk laat ik altijd afmaken bij FOTORAMA te Wevelgem. Dit is een proffesioneel digitaal labo.
        Je mag me altijd seintje geven indien je dit labo nader wilt leren kennen, dan stuur ik je per mail wel alle coördinaten van FOTORAMA door (openingsuren, adres, telefoon)

        Ik zet mijn bestand eerst op CD-rom, juiste formaat, RGB en op 300dpi.
        Draag dit binnen (of in brievenbus met nota) en enkele dagen erna kan ik foto ophalen.

        Een 40*50 cm foto kost daar ongeveer 20€, BTW inclusief (geen behandelingskosten)

        Comment


        • #5
          Infernoken ik heb al meermaals een 50 X 70 cm laten afdrukken via www.fujiprint.be (of .nl) en dit telkens zeer tot mijn tevredenheid. File aangemaakt op 300 dpi, RGB en gesaved in JPEG compressie 10 (of beter), zelf binnengebracht op een cd-r bij één van de fotowinkels die je op de site kan vinden. Je moet er wel bij vermelden dat dit via de vakafwerking of profafdeling moet worden verwerkt want standaard kan een printmachine dit niet, deze prints worden gelukkig nog steeds manueel gemaakt en gecorrigeerd. Het duurde een 3 à 4 tal dagen en de kwaliteit was subliem goed, ik laat trouwens al mijn prints maken bij fujiprint, sommigen kennen het ook als prestoprint ook al bestaat dat niet meer.
          Succes.
          Luc "iKKe"
          http://www.jip.be/luc

          Comment


          • #6
            Ik heb vandaag m'n bestelling van Colormailer ontvangen ... superkontent!
            Ik had er een 50x70 afdruk laten bijdoen van een foto van Marco Borsato. Die was 3 megapixels, heb die naar 150% vergroot in PhotoShop omdat de software me bij het doorsturen vertelde dat dat te weinig was, en het resultaat is echt verbluffend!!
            Klein puntje nog: onderaan heb ik een wit randje van misschien een halve centimeter, maar die is rap weggesneden natuurlijk

            Comment


            • #7
              Ik sluit me aan bij hetgeen Joxy zegt,Fotorama levert prima werk tegen een goede prijs,probeer het even.
              EFL

              Comment

              Working...
              X