Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koffer (om op te staan)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koffer (om op te staan)

    Zaterdag was ik mee met Stones UnderCover op Tribute Rock te Beernem. Tijdens het fotograferen zag ik een andere fotograaf aan het werk.

    Die had zo'n alu koffer mee, en die bleek heel praktisch te zijn bij het fotograferen. De koffer was juist gepast om op te staan. Op die manier stak ie boven het publiek uit om foto's te maken.

    Ik heb al eens rondgegoogled, maar dat formaat koffer heb ik nog niet direct gevonden. En als ik al iets vond dat er op trok, dan kost het stukken van mensen, ik heb er nu ook geen 500 euro voor over.

    Zelf maken? Iemand tips waar je zoiets kan vinden?

    Btw, de foto's van S.U.C. vind je op www.suc.be
    Thanks
    SKurt.be
    www.SKurt.be

  • #2
    Re: Koffer (om op te staan)

    Een Pelican koffer wellicht, wordt gebruikt om materiaal te beschermen bij vliegtuigreizen wanneer deze in he tkofferruim mee moeten, ijzersterk maar inderdaad duur, kijk maar eens bij Konijnenberg.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Koffer (om op te staan)

      Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
      Een Pelican koffer wellicht, wordt gebruikt om materiaal te beschermen bij vliegtuigreizen wanneer deze in he tkofferruim mee moeten, ijzersterk maar inderdaad duur, kijk maar eens bij Konijnenberg.

      Misschien een bijkomende vraag over dit item.
      Mijn fotomaterieel weegt ondertussen samen al zo'n 15 kg (een 200-400, 70-200, body's en wat toebehoren). In het verleden deed ik diverse uitstappen in de Aziatische regio. Uit ervaring weet ik dat er op intercontinentale vluchten 20 kg toegelaten wordt. En als handbagage kom ik stillaan in de problemen met de afmetingen (en meestal beperkt tot 5 kg).
      Hoe lossen jullie dit op ?

      Alvast bedankt voor jullie reacties
      Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
      ----------------------------------------------
      Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

      Comment


      • #4
        Re: Koffer (om op te staan)

        Ik heb bij Topfoto fototassen gezien waar je op kunt gaan staan.
        Kijk eens op hun website. Prijzen lagen ergens onder de 200 euro....

        Peter.
        www.dpix.nl event photography

        Comment


        • #5
          Re: Koffer (om op te staan)

          Kijk hier ééns http://www.peli.com

          Ik heb Mijn Pelicase 1560 besteld bij http://www.kofferfunshop.de

          Zeer sterke koffers
          Je kan ze zelfs in zee gooien met bijna 50 KG in, dan blijven ze nog drijven.
          Canon EOS 5D met 3KG glas
          https://reisforum.net

          Comment


          • #6
            Re: Koffer (om op te staan)

            kijk eens in een dierenzaak ,naar die alu viskoffers daar kan men ook op zitten.

            Comment


            • #7
              Re: Koffer (om op te staan)

              Oorspronkelijk geplaatst door amstel
              kijk eens in een dierenzaak ,naar die alu viskoffers daar kan men ook op zitten.

              Goed gevonden
              Tussen het vissen door wat fototjes maken en omgekeerd
              Dan heb je de bewijzen dat die vis wel ZOOOOOO groot was


              Grts
              Formatje

              Comment


              • #8
                Re: Koffer (om op te staan)

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirre Bekijk bericht
                Misschien een bijkomende vraag over dit item.
                Mijn fotomaterieel weegt ondertussen samen al zo'n 15 kg (een 200-400, 70-200, body's en wat toebehoren). In het verleden deed ik diverse uitstappen in de Aziatische regio. Uit ervaring weet ik dat er op intercontinentale vluchten 20 kg toegelaten wordt. En als handbagage kom ik stillaan in de problemen met de afmetingen (en meestal beperkt tot 5 kg).
                Hoe lossen jullie dit op ?
                Niet met fotomateriaal gehad, maar met onbezonnen inkoopgedrag, oplossing: bijbetalen en extra koffer is veel goedkoper als veel overgewicht in één koffer en dat heeft te maken(volgens uitleg baliepersoneel) met boetes vanwege de arboregels ivm tillen.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Koffer (om op te staan)

                  een koffer van b&w kan een auto over rijden
                  sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

                  Comment

                  Working...
                  X