Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een gepaste geheugenkaart?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een gepaste geheugenkaart?

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een geschikte compact flash kaart voor mijn Canon 300d.
    Ik las op dit forum dat er toch enkele puntjes zijn waar op moet gelet worden. Zo zouden er mogelijk problemen optreden bij het gebruik van een Dane elec kaart. En zou het belangrijk zijn een SLC flash memory kaart te kopen en geen MLC.
    Het zegt mij allemaal niet bijster veel, wat wil zeggen dat ik geen idee heb wat er mee aan te vangen.
    Mijn mogelijkheden zijn momenteel: -Transcend 1gig 80x (35 euro)
    -Sandisc ultra2 1gig (45 euro)
    Weet iemand meer over mogelijke problemen met deze kaarten?
    Indien beide kaarten niet echt compatibel zijn, welke raad je dan aan?

    Bedankt

    Niels

  • #2
    Re: Een gepaste geheugenkaart?

    Alletwee even goed

    Comment


    • #3
      Re: Een gepaste geheugenkaart?

      Alleen de prijs van de Trancend lijkt me erg hoog, volgens mij kun je voor onder de 40 euro al 2Gb 150x krijgen!
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Een gepaste geheugenkaart?

        Kijk eens op de website van Transcend zelf:

        www.transcend.nl bij hun shop kan je rechtstreeks kopen...

        En als je tot 31/08 hun online spel meespeelt krijg je nog eens 10% korting op je bestelling...



        1GB 80x 25.00€
        2GB 120x 46.80€
        4GB 120x 90.40€

        En als je boven de 150€ besteld is momenteel de verzending gratis...
        Kan je nog twijfelen?
        Nikon D300 & een beetje glas...
        Iets kleiners als carry everywhere

        Comment


        • #5
          Re: Een gepaste geheugenkaart?

          Met de 10 euro verzendingskosten erbij komt dat net op die 35euro uit.
          En ik heb echt niet meer nodig dan dat...
          Niemand anders die iets nodig heeft van transcend? Dan maken we er een massa-aankoop van...

          Comment


          • #6
            Re: Een gepaste geheugenkaart?

            Oorspronkelijk geplaatst door Nivel
            Met de 10 euro verzendingskosten erbij komt dat net op die 35euro uit.
            En ik heb echt niet meer nodig dan dat...
            Niemand anders die iets nodig heeft van transcend? Dan maken we er een massa-aankoop van...

            Je gaat toch geen 10 Euro betalen om een kaart van 25 Euro op te sturen !

            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Een gepaste geheugenkaart?

              zijn die transcend kaartje even betrouwbaar als een ultra II van sandisk?
              een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

              Comment


              • #8
                Re: Een gepaste geheugenkaart?

                Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lampens
                zijn die transcend kaartje even betrouwbaar als een ultra II van sandisk?

                Ik heb 2 en 4 giga kaarten 120x van Transcend, ben zeer tevreden!

                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Een gepaste geheugenkaart?

                  gouden raad: "niet al wat nieuw is, is zoveel beter",
                  dat is een vrije vertaling van " 't is niet al goud wat blinkt"
                  anders gezegd:
                  in een moderne camera zit voldoende vast geheugen om er comfortabel en snel mee te werken, zelfs met een zogenaamd "trage" kaart.
                  Ik "trek" altijd in RAW (lees: grootste geheugenverslinder in de camera: ong. 8Mb/foto) en nog nooit last gehad van "traagheid"
                  Ik zou het geld liever spenderen aan méér geheugen, bijvoorbeeld om op vakantie niet zonder te vallen.
                  En, inderdaad, die "trage kaarten" maken zichzelf wat trager leeg naar je PC.
                  Maar is dat nu zo'n probleem? kijk tijdens het downloaden eventueel eens wat nieuws er op BD is, of doe ondertussen een plasje!
                  Last edited by dréten; 15 augustus 2006, 10:34.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een gepaste geheugenkaart?

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten
                    in een moderne camera zit voldoende vast geheugen om er comfortabel en snel mee te werken, zelfs met een zogenaamd "trage" kaart.
                    Dit kan zowel waarheid als zever zijn ... trouwens is de 300D zoals de TS aanhaalt niet de camera met véél intern geheugen.
                    Alles hangt af van het gebruik dat je maakt van je camera en van welke camera ...
                    Als je om het half uur een fototje gaat maken, dan is de traagste kaart inderdaad al meer dan snel genoeg.
                    Ga je echter continu reeksfoto's maken in de hoogste kwaliteit of RAW, dan is een snel kaartje bij een snelle camera al "snel" welkom.
                    Ik zou het geld liever spenderen aan méér geheugen, bijvoorbeeld om op vakantie niet zonder te vallen.
                    Klopt wel maar geheugen kost nu toch ook geen fortuinen meer, koop dan liever iets dat aan alles kan voldoen (zonder overdrijven).
                    Ieder zijn budget natuurlijk ...
                    En, inderdaad, die "trage kaarten" maken zichzelf wat trager leeg naar je PC.
                    Inderdaad .. "wat trager" ... een trage Dane Elec neemt hier 50 minuten in beslag, dezelfde capaciteit met een snelle Sandisc 5 minuten. (Ja, is van een uiterste naar het andere maar grote verschillen blijven bestaan).
                    Maar is dat nu zo'n probleem? kijk tijdens het downloaden eventueel eens wat nieuws er op BD is, of doe ondertussen een plasje!
                    Dat is geen probleem als je weinig foto's maakt, maar niet iedereen maakt weinig foto's of heeft evenveel geduld ...
                    Het blijft dus nog steeds voor iedereen een eigen keuze ... "heb je het nodig of niet" en vooral ook "wat verlang je er zelf van" en hoe groter de capaciteit van je geheugenkaartje hoe groter het verschil in "nodig geduld" wordt bij het overzetten.
                    Nu ... een 300D schrijft zelf niet zo snel weg naar een kaartje als recente camera's waardoor een snelle kaart dus minder nuttig zal zijn bij het fotograferen zelf ... enkel bij het overzetten via een kaartlezer haal je er pas profijt uit.
                    P.S. Als ik zelf de Ultra II 1GB zou kopen, dan zou ik ze wel eerder wel aan 39€ kopen dan aan 45€
                    Last edited by VerSeg; 15 augustus 2006, 11:02.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment

                    Working...
                    X