Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dodentocht, brandweerman met gebruik ademluchtbescherming

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dodentocht, brandweerman met gebruik ademluchtbescherming

    Eerst en vooral wil ik namens mezelf, het bestuur en de voltallige crew van VZW First-Response Arpad van harte feliciteren met het behalen van de eindstreep van de Dodentocht te Bornem.

    De naam "Dodentocht" was in dit geval niets verkeerd... Hoewel de 100km wandelen op zich een hele opgave is besloot Arpad Farkas, een Lommelse brandweerman, na de vorige stunt dat het nog wel iets moeilijker kon. Hij besloot dan ook om de Dodentocht te wandelen in interventiekledij en een compleet ademluchtbeschermingssysteem. Hierdoor was Arpad gedurende de 100km aangewezen op "flessenlucht". Om dit in goede banen te leiden werd er naast een fantastisch team van Brandweer Lommel zelf ook een beroep gedaan op de korpsen van Bornem en Boom. Bij Brandweer Bornem kon Arpad zich rustig omkleden en alles in gereedheid brengen voor de helse tocht. Brandweer Boom zorgde voor voldoende flessen met perslucht en pendelden dan ook verschillende malen over en weer tussen parcour en brandweerkazerne. Mede dankzij deze mensen kon Arpad de 100km Dodentocht tot een goed einde brengen.

    Velen onder jullie vragen zich waarschijnlijk af hoeveel flessen Arpad gedurende deze helse Dodentocht verbruikt heeft? Wel een exacte telling is er niet gehouden maar een controle leert ons dat de flessen gemiddeld na een kleine 3 kilometer dienden vernieuwd te worden. Op deze tocht zal Arpad meer dan 35 flessen met ademlucht verbruikt hebben. Deze flessen hebben een inhoud van +/- 6 liter. De druk bedraagd een 300 bar, dit wil zeggen dat elke fles 1.800 liter lucht bevat. Doen we dit x35 dan weten we dat Arpad via de flessen zo'n 63.000 liter lucht verbruikt heeft.

    Niemand deed hem dit ooit voor en weinigen zullen dit herhalen! Een topprestatie van ongezien omvang, zo kan deze stunt wel genoemd worden!

    Uiteraard deed Arpad dit niet louter voor de "lol", neen, Arpad heeft een hart dat op de juiste plaats zit en daarom werd zijn deelname dan ook door diverse firma's, privépersonen en ja zelfs de VZW First-Response gesponsord. Dankzij deze gulle mensen kon Arpad maar liefst meer dan 2.000 EUR (het zal eerder een kleine 3.000 EUR zijn) inzamelen voor de VZW Pinocchio. Deze VZW zet zich in voor jonge slachtoffertjes met brandwonden. Aan zulke initiatieven werkt de VZW First-Response dus ook graag mee!

    Wil je meer weten over de VZW Pinocchio dan kan je steeds terecht op hun site: http://www.vzw-pinocchio-asbl.be


    Om af te sluiten herhaal ik graag m'n intro: Langs deze weg wil ik Arpad in het bijzonder maar ook zijn volgteam evenals de brandweerkorpsen van Lommel, Bornem & Boom van harte feliciteren met deze prestatie!

    Aangezien dit een fotoforum is uiteraard ook enkele beelden:


    Arpad ziet het helemaal zitten, vol goede moed maakt hij zich klaar voor de start:




    De laatste meters zijn in zicht, gesteund door een deel van z'n crew:




    Na de finish, zeer tevreden dat hij de helse uitdaging tot een goed einde wist te brengen:





    Mvg,
    *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

  • #2
    Re: Dodentocht, brandweerman met gebruik ademluchtbescherming

    Das wel een knappe prestatie,Proficiat. mvg duindistel

    Comment


    • #3
      Re: Dodentocht, brandweerman met gebruik ademluchtbescherming

      Hoedje af
      mvg,
      Ludo V.

      Comment


      • #4
        Re: Dodentocht, brandweerman met gebruik ademluchtbescherming

        das heel knap hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Dodentocht, brandweerman met gebruik ademluchtbescherming

          Respect voor Arpad. Als duiker weet ik hoe 't is om zo je zuurstof binnen te krijgen. Da's een vermoeiende bezigheid. Plus dan nog 100 km. Ik doe't hem niet na. Super gewoonweg!
          www.YourConcertShots.com

          Comment


          • #6
            Re: Dodentocht, brandweerman met gebruik ademluchtbescherming

            Knap van deze man!

            Nonkel Martin zal content zijn met de financiele steun
            Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

            Comment


            • #7
              Re: Dodentocht, brandweerman met gebruik ademluchtbescherming

              Chapeau
              To make your dreams come true, wake up

              Comment

              Working...
              X