Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mogelijk met digitaal toestel ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mogelijk met digitaal toestel ?

    als leek heb ik er totaal geen idee van of het mogelijk is om met een dslr kleurnegatieve, kleurdiapositieve opnames te maken ...

    graag jullie hulp ..


    thx

  • #2
    Re: mogelijk met digitaal toestel ?

    snap het niet helemaal, een dslr negatief of een slr negatief??.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: mogelijk met digitaal toestel ?

      srry voor de onduidelijke vraag ...

      miss zou het al een heel stuk helpen als iemand me eens een beknopte uitleg kan geven over wat kleurnegatief en kleurdiapositief precies is

      grtz

      Comment


      • #4
        Re: mogelijk met digitaal toestel ?

        Oorspronkelijk geplaatst door noah
        srry voor de onduidelijke vraag ...

        miss zou het al een heel stuk helpen als iemand me eens een beknopte uitleg kan geven over wat kleurnegatief en kleurdiapositief precies is

        grtz
        De termen stammen uit de klassieke (analoge) fotografie.Toen gebeurde alles scheikundig en het negatief-procédé was her eenvoudigste. Men had de keus uit 2 soorten film:
        1. als men een uiteindelijke foto wou op papier gebruikt men een negatief film.
        Het ontstane beeld geeft de complementaire kleuren weer van het origineel.Simpistisch samengevat: wit werd zwart( en omgekeerd) en kleuren werden tegengesteld (blauw werd geel, groen werd magenta en rood werd cyaan).
        2. als men een foto wil projecteren op het scherm gebruikt men een diapositief film.
        Daarbij werden de kleuren onmiddellijk scheikundig omgezet naar de originelen.

        Met digitale fotografie is dit principieel niet meer nodig omdat de foto electronisch kan omgekeerd worden.
        Hoop dat dit voldoende is, hoewel dit een zeer rudimentaire uitleg is.

        Henri
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #5
          Re: mogelijk met digitaal toestel ?

          Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
          De termen stammen uit de klassieke (analoge) fotografie.Toen gebeurde alles scheikundig en het negatief-procédé was her eenvoudigste. Men had de keus uit 2 soorten film:
          1. als men een uiteindelijke foto wou op papier gebruikt men een negatief film.
          Het ontstane beeld geeft de complementaire kleuren weer van het origineel.Simpistisch samengevat: wit werd zwart( en omgekeerd) en kleuren werden tegengesteld (blauw werd geel, groen werd magenta en rood werd cyaan).
          2. als men een foto wil projecteren op het scherm gebruikt men een diapositief film.
          Daarbij werden de kleuren onmiddellijk scheikundig omgezet naar de originelen.

          Met digitale fotografie is dit principieel niet meer nodig omdat de foto electronisch kan omgekeerd worden.
          Hoop dat dit voldoende is, hoewel dit een zeer rudimentaire uitleg is.

          Henri

          Interessante uitleg

          @noah: als je niet wat je je afvraagt, hoe kan je dan een antwoord verwachten?
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: mogelijk met digitaal toestel ?

            ik denk dat de TS zich afvraagt of hij nog een diaavond kan organiseren eens hij een digitaal toestel heeft.

            je KAN digitale foto's op echte DIA's LATEN zetten .. maar PEPERDUUR
            je kan beter een goede projector kopen, en je diashow met een projector doen

            Comment


            • #7
              Re: mogelijk met digitaal toestel ?

              Oorspronkelijk geplaatst door noah
              srry voor de onduidelijke vraag ...

              miss zou het al een heel stuk helpen als iemand me eens een beknopte uitleg kan geven over wat kleurnegatief en kleurdiapositief precies is

              grtz



              en dan "termen die afstammen uit de klassieke fotografie" ??? De PC is nog maar 25 jaar oud, en jullie bestempelen analoge fotografie als iets dat echt geschiedenis is met zelfs een préhistorische bijklank

              "je KAN digitale foto's op echte DIA's LATEN zetten .. maar PEPERDUUR
              je kan beter een goede projector kopen, en je diashow met een projector doen"

              Idd slides die je in een labo laat maken, dwz digitaal op diafilm dupliceren, zijn verschrikkelijk duur, het is onderturssen lang geleden, maar ik betaalde ooit (even omrekenen...) 9.5 euro per dia En waarom deden ze dat, om powerpointpresentaties op dia's te geven, stel je voor, het was toen even anachronistisch

              Maar dat is nu OERSIMPEL en overbodig omdat je via een simpele win xp een slideshow kan presenteren via een beamer (=projector). Ok die beamers zijn voor pro-gebruik zeer duur, maar amateuristisch zijn ze betaalbaar.

              Waarschijnlijk gaat Kodachrome je hier een zeer volledige uitleg geven, zijn nickname is immers een begrip in de wereld van de dia-positieven maar geef mij maar Fuji
              Last edited by Arousal; 12 augustus 2006, 21:55.

              Comment


              • #8
                Re: mogelijk met digitaal toestel ?

                Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                De termen stammen uit de klassieke (analoge) fotografie.Toen gebeurde alles scheikundig en het negatief-procédé was her eenvoudigste. Men had de keus uit 2 soorten film:
                1. als men een uiteindelijke foto wou op papier gebruikt men een negatief film.
                Het ontstane beeld geeft de complementaire kleuren weer van het origineel.Simpistisch samengevat: wit werd zwart( en omgekeerd) en kleuren werden tegengesteld (blauw werd geel, groen werd magenta en rood werd cyaan).
                2. als men een foto wil projecteren op het scherm gebruikt men een diapositief film.
                Daarbij werden de kleuren onmiddellijk scheikundig omgezet naar de originelen.

                Met digitale fotografie is dit principieel niet meer nodig omdat de foto electronisch kan omgekeerd worden.
                Hoop dat dit voldoende is, hoewel dit een zeer rudimentaire uitleg is.

                Henri
                De foto moet niet meer omgekeerd worden.

                Comment


                • #9
                  Re: mogelijk met digitaal toestel ?

                  besef nu idd dat de vraag erg slecht gesteld is , daarom ik het volgende post

                  De opnamen en afdrukken mogen naar keuze in zwart/wit , kleurnegatief, kleurdiapositief of digitaal gerealiseerd worden, maar elke techniek moet getoond worden;
                  Voorbeeld: portret in zwart/wit, reportage in kleurnegatief, stilleven in kleurdiapositief en de fotoreeks in digitaal.
                  Alle opnamen moeten afgedrukt of geprint worden.
                  De thema’s voor de eerste drie opdrachten worden later opgegeven.


                  dit stuk tekst is rechtstreek gekopieërd uit de "opgave" om te kunnen deelnemen aan de middenjury , namelijk het stuk fotografie (duhu )

                  nou vraag ik mij af , moet ik hiervoor een analoog toestel aankopen om de opdrachten te kunnen realiseren

                  nogmaals sorry als dit een belachelijke vraag is

                  grtz

                  Comment


                  • #10
                    Re: mogelijk met digitaal toestel ?

                    man man man ...
                    misschien, vooraleer je aan die examens/cursus wil gaan deelnemen,
                    toch eens wat elementaire literatuur over fotografie lezen?


                    "De opnamen en afdrukken mogen naar keuze ... digitaal gerealiseerd worden"
                    dit betekent dat je met een aldi-compactje,
                    afgedrukt in de HEMA kunt werken.
                    je moet het er gewoon bij vermelden.

                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment

                    Working...
                    X