Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's op feest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's op feest

    Binnenkort hebben we een feestje voor de 50ste verjaardag van mijn vader en ik zou foto's gaan nemen. Nu, ik heb nog niet zoveel ervaring en daarom zou ik graag van jullie enkele tips krijgen. De bedoeling is zoveel mogelijk de sfeer te bewaren zonder de boel gaan plat de flitsen. Met dit in het achterhoofd heb ik mij twee maand geleden al een Nikkor 50mm 1.8 gekocht om toch over een iet wat lichtsterke lens te beschikken. Nu, kan ik zorgen voor mooie sfeervolle opnamen met mijn ingebouwde flitser of ga ik beter voor een externe en waar moet ik dan vooral op letten?
    Alvast bedankt

  • #2
    Re: foto's op feest

    Als je de sfeer wilt bewaren is zo weinig mogelijk flitsen inderdaad een goed idee. Met de 50 mm f/1.8 kom je voor dit doel al een heel eind denk ik! Wel rekening houden met de beperkte scherptediepte bij kleine f-getallen, dus een flitser is zeker niet overbodig als je op een kleiner diafragma (groter f-getal) wilt werken. Een externe flitser is zeker aan te bevelen, dan kan je indirect flitsen, met als doel minder harde schaduwen te krijgen. Maar zorg dan wel dat je eerst vertrouwd bent met het gebruik van je flitser.
    Groeten, David

    Comment


    • #3
      Re: foto's op feest

      Bij het 50-jarig huwelijksjubeleum van mijn ouders heb ik de 50 f1.8 op de D70 gezet en met een externe SB-600, naar het plafond gericht, geflitst.
      Zaal was wel niet extreem hoog. Foto's waren dik in orde en mooi uitgelicht zonder echte harde schaduwen. Met de ingebouwde flitser verkrijg je nogal harde foto's met een donkere achtergrond.

      Het kan dus. Veel succes.
      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

      Comment


      • #4
        Re: foto's op feest

        zou toch een externe aanschaffen( of lenen) en op het plafond richten.
        grt,bouk.