Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bigma 50-500 Sigma voor iedereen aan 960,- euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bigma 50-500 Sigma voor iedereen aan 960,- euro

    Ik denk reeds geruime tijd om een Bigma aan te schaffen (Nikon vatting).
    Maar volgens mij moet het mogelijk zijn een fikse korting te verkrijgen indien we 10 of meer Bigma's tegelijkertijd zouden kopen bij de een of de andere fotoboer.

    Waarom : het is quasi uitgesloten dat iedereen die nu een Bigma wil kopen, bij diezelfde fotoboer zou gaan shoppen (dit moet ons argument zijn, en hij vergroot zijn omzet bij Sigma, ... met als gevolg een betere eindejaarsbonus).

    Wat denken de BD'ers hiervan...?
    Last edited by Monty; 19 augustus 2006, 07:36.
    Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
    Konica Minolta Dimage A2
    Lumix FX-30

  • #2
    Re: Wat denken de DB'ers over een gezamelijke aankoop van een Bigma 50-500 Sigma

    Altijd het proberen waard!

    Er zijn echter reeds vele BD-ers die een Bigma hébben!...

    Bovendien moet je je niet beperken tot de Nikon-vatting wanneer je "aantallen" wenst... (kijk, een Nikonian die ook aan anderen denkt... )

    Anderzijds moet je je evenmin beperken tot één lenstype.

    Mss. zijn er BD-ers die ook interesse zouden hebben in bvb. een Sigma 300mm f2.8 mét 1.4 en/of 2x TC, of een Nikon 70-200 VR,.... enz.

    Ben eens benieuwd...

    Comment


    • #3
      Re: Wat denken de DB'ers over een gezamelijke aankoop van een Bigma 50-500 Sigma

      Ik denk dat de korting die je zult krijgen zwaar tegenvalt. Marges op objectieven zijn tegenwoordig zeer klein.

      Comment


      • #4
        Re: Wat denken de DB'ers over een gezamelijke aankoop van een Bigma 50-500 Sigma

        Natuurlijk wil ik niet beperken tot een Nikon vatting.
        Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
        Konica Minolta Dimage A2
        Lumix FX-30

        Comment


        • #5
          Re: Wat denken de DB'ers over een gezamelijke aankoop van een Bigma 50-500 Sigma

          ben benieuwd hoeveel we 'onder' de prijs gaan kunnen...
          -=- Light is the key...

          Comment


          • #6
            Re: Wat denken de DB'ers over een gezamelijke aankoop van een Bigma 50-500 Sigma

            Monty start nieuwe inkoopactie op Bd

            KOMT DAT ZIEN KOMT DAT ZIEN

            Maar nu wel voor Bigma's , iets moeilijker van de hand te doen dan CF kaartjes
            Mvg,
            Marijn

            My Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Wat denken de DB'ers over een gezamelijke aankoop van een Bigma 50-500 Sigma

              Na zoveel positieve dingen gelezen te hebben op dit forum over de Bigma én belangrijker nog, na het zien van enkele prachtfoto's, krijg ik wel zin er eentje aan te schaffen. Alhoewel ik nu een sigma 70-200 + 2x TC heb, dus ik twijfel nog een beetje. Misschien ligt de Bigma beter in de hand dan mijn combinatie, die ik al redelijk zwaar vind om uit de losse hand te gebruiken, 't kan ook aan mij liggen En tis weer 100mm extra, maar of dit de moeite is, kweet nog nie.
              Als de prijs de moeite is, dan is deze hier toch geïnteresseerd

              Comment


              • #8
                Re: Wat denken de DB'ers over een gezamelijke aankoop van een Bigma 50-500 Sigma

                Ik heb dit alleen maar gelanceerd om voor iedereen een vermindering te krijgen ik ga hier zelf niets aan verdienen hoor.

                Maar ik spreek uit ervaring : dagelijks worden wij als bedrijf uitgeknepen door klanten die zich verenigen in een "buying group". Zij komen dan aandraven met aankoopbedragen om U tegen te zeggen, maar wensen natuurlijk ook een fikse korting.

                Vb.

                Hoeveel korting zouden we van een fotoboer krijgen indien we een bestelling plaatsen van :

                10.000 euro = korting x%
                20.000 euro = korting x%
                > 25.000 euro = korting x %

                Ik probeer hier maar gewoon het principe "think out of the box" toe te passen.
                Indien hier fotoboeren mee lezen, gelieve iets te laten weten.
                Greetz,
                Monty de verschrikkelijke buyer
                Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
                Konica Minolta Dimage A2
                Lumix FX-30

                Comment


                • #9
                  Re: Wat denken de DB'ers over een gezamelijke aankoop van een Bigma 50-500 Sigma

                  Ik ben van plan een 50-500 te kopen.
                  Het was nog niet voor direct maar als de prijs goed is, waarom niet he !!
                  Ga er dus maar van uit de je er een kandidaat groepskoper bij hebt.

                  In ieder geval al bedankt voor de moeite
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat denken de DB'ers over een gezamelijke aankoop van een Bigma 50-500 Sigma

                    topfoto; 1049 all
                    sdcard; 999 canon, 1099 nikon
                    corné; 999 all
                    konijn; 999 canon&nikon

                    dit zijn de gewone prijzen... we durft lager en hoeveel..??

                    (der moet iemand beginnen hé)
                    -=- Light is the key...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat denken de DB'ers over een gezamelijke aankoop van een Bigma 50-500 Sigma

                      Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                      topfoto; 1049 all
                      sdcard; 999 canon, 1099 nikon
                      corné; 999 all
                      konijn; 999 canon&nikon

                      dit zijn de gewone prijzen... we durft lager en hoeveel..??

                      (der moet iemand beginnen hé)
                      Geheugenkaart; 948 all

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat denken de DB'ers over een gezamelijke aankoop van een Bigma 50-500 Sigma

                        @Monty,

                        Met belangstelling volg ik je initiatief (... en uit analoge beroepservaring begrijp ik maar al te best de aanleiding van je correcte redenering )

                        Het gaat dus heel gewoon over absoluut omzetvolume (centen) en over globale prijsreductie in functie van dat omzetvolume (procenten).

                        Imo. zou je echter best eerst enkele leveranciers contacteren en hen je "business model" voorleggen.
                        Uit hun reactie zal je snel de feasibility van het project ervaren...

                        Wat echter niet uit het oog mag verloren worden is natuurlijk de absolute netto-prijs (incl. BTW) waarvan telkens vertrokken wordt en waarop de %-reductie uiteindelijk wordt berekend!...
                        Als je nl. zo eens de prijzen bij de verschillende "winkels" analyseert, dan zie je idd. vaak wel serieuze verschillen!...

                        Hoe dan ook, vermits het de bedoeling is om een zo groot mogelijke potentiële omzet te genereren teneinde een maximale %-korting te krijgen, begrijp ik dat we dus niet beperkt zijn tot één enkel type van objectief, maar dat in principe "alles" mee in de "pot" kan?...

                        Welnu, ik heb alvast interesse in een Sigma 300mm f2.8 DG HSM waarvoor de winkelprijs nu ca. €2.000 is. Doe er dan ineens ook maar twee Sigma TC's bij (1.4x en 2x), ook goed voor ca. 2x €200.

                        Benieuwd hoeveel % er uiteindelijk van die €2.400 gaat afgaan?...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat denken de DB'ers over een gezamelijke aankoop van een Bigma 50-500 Sigma

                          Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo
                          Geheugenkaart; 948 all
                          Niet waar! is alleen met de 'sigma' mount.... (er zijn er nog precies veel die de site nog niet kennen)
                          -=- Light is the key...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat denken de DB'ers over een gezamelijke aankoop van een Bigma 50-500 Sigma

                            Waarom geen BD buying group opstarten?

                            Kan je serieus wat kapitaal mee 'genereren'.

                            Of bestaat die al?
                            Last edited by PSG; 24 augustus 2006, 15:20.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat denken de DB'ers over een gezamelijke aankoop van een Bigma 50-500 Sigma

                              Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo
                              Geheugenkaart; 948 all
                              Opgelet!!!!

                              De prijs bij Geheugenkaart voor een Bigma met Nikon-vatting is € 1099,00 (en dus niet €948)....

                              Edit: de.lesse.be was me net voor!...

                              Comment

                              Working...
                              X